Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-09, 23:12   #21
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.013
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009)

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Hva er dine hjertesaker da?

Næsj, ikke spør så vanskelig. Noen direkte hjertesaker har jeg nemlig ikke, jeg vil egentlig ha litt av alt.
Hadde sikkert vært enklere om jeg kunne snøret inn litt mer konkret.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 08:56   #22
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009)

Dette er iallefall hovedårsaken til at jeg har valgt Ap:

Arbeiderpartiet er et sosialdemokratisk parti. Å være et sosialdemokratisk parti betyr at vi ønsker oss et samfunn som gir like muligheter til alle, uavhengig av bakgrunn. Om foreldrene dine er rike eller fattige, bor i Oslo eller i en liten bygd, kommer fra Norge eller fra et annet land skal ikke bety noe for hvordan det skal gå med deg i livet.
Det betyr at viktige fellestjenester - som skole, helse og omsorg - må finansieres av det offentlige, blant annet gjennom inntekter fra skatt. Vi vil at alle skal betale skatt etter evne - det vil si at de som har mye betaler mye og de som har lite betaler mindre, slik at velferdsstaten blir et spleiselag, og alle kan få gode tjenester uavhengig av lommeboka. Vi tror også på at vi bør ha en god politisk styring av samfunnsutviklingen, slik at den kommer alle til gode.
Skal samfunnet vårt være godt for alle, må vi både skape og dele. Verdiskapning og produksjon er en forutsetning for å kunne fordele, samtidig gjør rettferdig fordeling og gode velferdstjenester at vi klarer å skape mer. De best utbygde velferdssamfunnene i verden er også de mest produktive.
Vi har alltid vært et parti med fokus på likestilling, og kampen for at kvinner skal få like muligheter til å delta i arbeidsliv og samfunnsliv har vært viktig for oss. Det samme gjelder kampen mot diskriminering av ulike minoriteter.
De menneskeskapte klimaendringene er sammen med fattigdommen vår tids største utfordring. Solidaritet med kommende generasjoner innebærer at vi ikke påfører de som kommer etter oss sosiale, økonomiske eller miljømessige problemer. Klimautfordringene og den store fattigdommen i verden krever sosialdemokratiske løsninger – hvis vi ikke samarbeider og har solidaritet med dem som blir hardest rammet vil vi ikke klare å løse disse problemene. Derfor må vi i årene fremover gjøre en stor innsats både her hjemme og i andre land.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 19:22   #23
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.013
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009)

Da har jeg stemt, og jeg bestemte meg faktisk ikke ordentlig før i bilen på vei til stemmelokalet.

Jeg bestemte meg til slutt for å stemme på parti fremfor regjering. Så får vi se om jeg angrer.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no