Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Le creuset

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-13, 19:38   #1
elli
Aktiv
 
elli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 185
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Le creuset

Vurderer å kjøpe meg en le creuset gryte - ser jo så fine ut... og er jo på tilbud nå til 990,- på Kitch'n. Noen som har disse grytene og har erfaringer med dem? Er det noe man fint klarer seg uten eller må man ha de. Har allerede vanlig jerngryte

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 19:43   #2
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Le creuset

Jeg bruker min masse, men har ikke jerngryte og jeg ser for meg at disse har samme bruksområde. Jeg tror kanskje at le creuset gryta blir lettere å vaske fordi den er glatt inni, også ser den sikkert penere ut. Vår er svart og blank. Jeg ønsker meg en litt mindre som er grønn.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 19:52   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le creuset

Jeg bruker min til det meste og er veldig glad i den, men jeg har heller ikke jerngryte. Det beste med Le Creuset er at den er så utrolig enkel å rengjøre, selv når toåringen min har fått koke tomatsuppe nesten alene.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 20:32   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le creuset

Jeg har en emaljert jerngryte, en stor panne med slippbelegg, en liten støpjernspanne og en grillpanne fra Le Creuset, samt en vanlig jerngryte. Grytene har mer eller mindre samme funksjon, men litt ulik størrelse. Om du kjøper en gryte med lokk (uten plastknott) kan du bruke den som slow cooker i ovnen også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 21:02   #5
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Le creuset

Jeg bruker min til langkok og "verdens beste brød". Den er ikke i bruk hver uke, men er man middels eller mer interessert i å lage mat synes jeg nesten det er et must med ei jerngryte.

__________________

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 00:35   #6
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Le creuset

Jeg simpelten elsker mine to, og bruker de til alt fra brødbaking til gryteretter og hva har du.
Hadde fra før en vanlig jerngryte, men Le Creuset er jo en helt annen verden når det kommer til rengjøring og å holde den fin. Jerngryta ruster jo om du ikke smører den inn med olje regelmessig, og ting setter jo seg bom fast i den.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 15:44   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le creuset

Jeg er fornøyd med min Le Creuset, men jeg irriterer meg mer og mer over at det ikke er så lett å steke i den. Ting henger fast i bunn, selv om jeg bruker masse smør, og det er ikke noe i gryta som er ødelagt, altså, den er glatt og fin inni. Og lett å gjøre ren.

Noen med samme erfaring?

Jeg har en gammel jerngryte, men den mangler lokk, så jeg bruker den aldri.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 15:46   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le creuset

Jeg bruker min hele tiden og ønsker meg en til. Til eltefritt brød, gryteretter, supper, osv. Den er ikke så god til steking, bare surring, vil jeg si.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 15:47   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le creuset

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har en emaljert jerngryte, en stor panne med slippbelegg, en liten støpjernspanne og en grillpanne fra Le Creuset, samt en vanlig jerngryte. Grytene har mer eller mindre samme funksjon, men litt ulik størrelse. Om du kjøper en gryte med lokk (uten plastknott) kan du bruke den som slow cooker i ovnen også.

De plastknottene skal visst tåle opp til 200 grader. Jeg har metallknott i tillegg, men den har jeg aldri montert på.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 15:48   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le creuset

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg bruker min hele tiden og ønsker meg en til. Til eltefritt brød, gryteretter, supper, osv. Den er ikke så god til steking, bare surring, vil jeg si.

Så det at det sved seg litt da jeg skulle få stekeskorpe på boeuf bourguignon-kjøttet mitt i dag er noe man må regne med? Jeg brukte forjholdsvis høy varme, slik at det skulle bli brunt og få skorpe.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 15:57   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le creuset

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

De plastknottene skal visst tåle opp til 200 grader. Jeg har metallknott i tillegg, men den har jeg aldri montert på.

På min sto det spesifisert at den ikke kunne tas i ovnen på grunn av plastknotten. Den er ti år gammel, mulig de har gjort noe med plasten på senere modeller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 16:18   #12
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le creuset

Jeg fikk en i gave i fjor, der står det at plastknotten tåler opp til 200 grader. Den kan skrus av om man skal steke på høyere temperatur.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 18:06   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le creuset

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

På min sto det spesifisert at den ikke kunne tas i ovnen på grunn av plastknotten. Den er ti år gammel, mulig de har gjort noe med plasten på senere modeller.

Jeg leste bare på nettsiden, jeg.

http://www.lecreuset.no/Produkter/pr...er-og-handtak/

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 19:49   #14
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le creuset

Vi fikk en i gave, og jeg ble skremt bare av å lese bruksanvisningen hvor forsiktig den måtte behandles. Ikke skulle den brukes på full varme og masse andre greier. Så jeg bruker den ytterst lite.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 19:58   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le creuset

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Vi fikk en i gave, og jeg ble skremt bare av å lese bruksanvisningen hvor forsiktig den måtte behandles. Ikke skulle den brukes på full varme og masse andre greier. Så jeg bruker den ytterst lite.

Jøss. Jeg bruker min til alt. Hva er den den ikke tåler? Jeg er ikke noe forsiktig, i hvert fall.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 20:35   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le creuset

Jeg bruker også min til alt. Leste aldri bruksanvisningen. Har den i stekeovnen på 300 grader og sånn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 20:37   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le creuset

300 grader, jøss, hvilken mat lager du?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 20:39   #18
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le creuset

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

300 grader, jøss, hvilken mat lager du?

Eltefritt brød.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 20:48   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le creuset

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Eltefritt brød.

På 300?

Du, får jeg oppskriften eller? Gjerne med teskje hvordan denne gryta er involvert. Den er jo forresten blytung å løfte ut av stekeovnen (vår står i tillegg for høyt plassert på veggen), så jeg ser for meg at det er en risikosport å ta den ut på 300 grader. Er ikke sikker på om ovnen vår har 300, engang.

Er brødet grovt?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 20:49   #20
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le creuset

Ja, det skal vel i grunnen være 250 grader, men den der bryteren på vår stekeovn er så unøyaktig uansett, så jeg vrir den til max. Som skal være 300 grader... På den gamle stekeovnen var 250 grader max.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no