Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser du til frokost?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-14, 18:26   #41
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Jeg spiser ganske mye forskjellig om morgenen. I dag var det Havra havregrøt med masse cottage cheese og jordbærsyltetøy. Da var jeg mett fra kl 8 til 11.30. Havra-grøten består, foruten havregryn, av frø og kardemomme, og er altså mettende. Jeg klarer bare en halv porsjon av den.

En annen favoritt er brød eller knekkebrød med kaviar og hvitost. Sammen, altså. Eller syltetøy og banan.

Skal jeg velge på øverste hylle er det såklart pannekaker. Det hender min mann lager minipannekaker til guttungens matpakke, og da får jeg også med meg en pose til å spise på jobb. Det er frokosten sin, det.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 18:28   #42
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Jeg spiser havregrøt, og blir klart mer mett av det enn rugsprø, som er alternativet. Siden jeg er lat, blir det en av disse:


Unntatt på 2-dager, da spiser jeg skyr

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 21-01-14 kl 18:46.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 18:49   #43
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Jeg spiser mye forskjellig, spesielt i helger… ofte litt rester av middag o.l som setter sitt preg på frokosten. Eventuelt egg, omelett, salater ol - har aldri brødmat til noen måltider hjemme

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 19:17   #44
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

En appelsin når jeg står opp klokka 05.30 og en gresk god morgen-yoghurt, type naturell når jeg kommer på jobb. Dette gjelder absolutt alle hverdager.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 19:26   #45
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Jeg har ikke matlyst om morran, men de morgenene jeg skal på jobb, så MÅ jeg ha i meg noe, ellers får jeg vondt i hodet. Og det eneste jeg kan spise da er et knekkebrød med ikke'no på, og et glass vann.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 19:56   #46
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Jeg er ikke sulten når jeg står opp, så jeg spiser aldri frokost hjemme før jeg drar på jobb. Dermed blir det litt begrenset. Veksler mellom God Morgen yoghurt, havregrøt med litt tørket frukt eller en bar av et eller annet slag.

I helger og ferier setter jeg stor pris på en god frokost med varme rundstykker eller liknende etter en god joggetur

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 20:07   #47
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

De fleste hverdager spiser jeg to knekkebrød til frokost. Jeg har to striper kaviar og en gulostskive på hvert knekkebrød. Ca en liter vann og en stor kopp med te (ca 4dl) går også ned.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 20:39   #48
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

2 skiver grovt brød med blått smør, hamburgerrygg og agurk/paprika på, samt 1/2 ltr vann til (grovt brød byttes gjerne ut med grove rundstykker uten melk i helgene).

Til vanlig, når jeg kan spise ting med melk i, varierer pålegget litt mer; kaviar, makrell-i-tomat, sild, brunost, hvitost, skinke, osv, men liker det litt friskt. Alltid vann til - er så tørst om morgenen.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 20:44   #49
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

3 glutenfrie knekkebrød med gulost og ruccola eller kruspersille eller agurk. Noen ganger leverpostei i stedet, eller egg.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 20:45   #50
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

På hverdager spiser jeg 3 Ryvita knekkebrød med Philadelphiaost, kyllingskinke og et hav av agurkskiver på. Frokosten inntas når jeg ankommer jobben etter 1 time i kø. Før det er det mengder av te med melk i.
I helgene prøver jeg å spise noe annet, som for eksempel leverpostei med røbeter og majones, eller rundstykke med tomat, pepper og majones, men egentlig har jeg bare lyst på Ryvita med Philadelphiaost, kyllingskinke og agurk da også.

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 20:49   #51
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Et Wasa husman med enten leverpostei eller ost og skinke *kjedelig*

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 20:59   #52
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Hva kommer det av at så mange spiser knekkebrød og så få spiser brød?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 21:04   #53
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Eg varierer mellom følgjande:
- Knekkebrød med ein eller anna form for ost
- Havregrøt med linfrø (meir mettande)
- Firkorn, solsikkekjerner, linfrø og yoghurt naturell (evt. frukt, bær eller honning på)
- Hardkokt egg, knekkebrød med snøfrisk og avocado

Og eg spis knekkebrød istadenfor brød, fordi eg synest det metter omtrent like mykje og knekkebrød gir mindre utslag kalorimessig.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 21:11   #54
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Hva kommer det av at så mange spiser knekkebrød og så få spiser brød?

For meg startet det med kalorikontroll. Det var helt umulig å si hvor mange kalorier det var i en skive. (For meg som ikke hadde peiling).
Deretter ble det sånn at jeg syntes knekkebrød smakte bedre.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 21:13   #55
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Hva kommer det av at så mange spiser knekkebrød og så få spiser brød?

Jeg liker ikke så godt brød, og hvertfall ikke samme brødene som barna liker, og det må uansett helst være dagsferskt... Da er det lettere med knekkebrød. Jeg lager stor porsjon knekkebrød og har lenge.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 21:14   #56
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Jeg har med matpakke med 3 brødskiver som er delt i to. Det er mannen min som smører dem (og før noen sier åååååååh! slik som kollegaene mine gjerne sier, så husk at han står nede og smører i ro og fred og lytter til Radio, gjerne P2, mens han nikker interessert eller humrer litt om det er noe P2 humor mens jeg holder en unge som vil springe ut i sprengkulda naken med den en armen mens jeg slåss og kler på den andre) og i perioder hvor han er blid på meg så får jeg tre forskjellige pålegg. 3 av de halve skivene spises på jobb til frokost, resten til lunsj.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 21:18   #57
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Jeg spiser frokost på jobb. Jeg prøver å spise 1/3 boks cottage cheese med et halvt eple og litt kanel. Men jeg blir fort lei, så jeg har lett for å "jukse" og finne unnskyldninger for å ta noe annet. Noe som er dumt, siden cc med eple faktisk er helt ok å spise.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 21:23   #58
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Et schvært glass vann, ett stykk knekkebrød uten pålegg, en kopp kaffe, et glass blåbær-Biola, en banan og et eple. I den rekkefølgen. Hver dag fra mandag til fredag.

:ikke frokostmenneske:

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 21:26   #59
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

I hverdagene er det tre alternativer:
1) To knekkebrød Fiberpluss med til sammen en halv boks makrell i tomat
eller
2) En skål havregryn med noen nøtter og rosiner i
eller
3) To Weetabix med litt jordbærsyltetøy og melk

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 21:35   #60
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Enten 2 lettyoghurter med et par ss fruktmusli eller Byggrynslunsj med blåbær. I helger blir det ofte rundstykker med div pålegg.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no