Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Færre fylker og kommuner

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-17, 14:14   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre fylker og kommuner

Jeg syns det er nyttig at man er i et land ikke bare med en region som er kliss lik overalt, eller med mennesker som er kliss like overalt. Så akkurat som jeg tror det er en fordel for Norge å ha med Nord-Norge i Norge, så tror jeg nok Nord-Norge har det temmelig greit med søndre del av Norge som en del av landet også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 14:59   #22
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Færre fylker og kommuner

slettet - feil tråd

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07

Sist redigert av gajamor : 22-02-17 kl 16:23.
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 15:06   #23
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Færre fylker og kommuner

Her jeg bor skal to kommuner slå seg sammen. Jeg bor i den ene og jobber i den andre. Fra 2020 blir det en kommune som skal hete Nordre Follo. Er spent på hvordan det går. Det er stor forskjell på hvordan hjemmesykepleien hvor jeg jobber er organisert mellom de to kommunene pluss at der jeg jobber er lønnen bedre. Frykter at det betyr stopp i lønnsøkningen til vi ligger likt. Det er også forskjell på faglig dekning og hvor ofte man jobber helg. Vi har hver fjerde og de hver tredje helg.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 15:14   #24
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre fylker og kommuner

Kan noen forklare meg hva det er som er så ille med Oslos skolepolitikk?

Ellers kjenner jeg at jeg ikke helt skjønner de nye grensene/regionene, og lurer litt på hvordan de er besluttet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 15:15   #25
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre fylker og kommuner

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Kan noen forklare meg hva det er som er så ille med Oslos skolepolitikk?

Ellers kjenner jeg at jeg ikke helt skjønner de nye grensene/regionene, og lurer litt på hvordan de er besluttet.

Rovdrift på lærere er en ting. I mine øyne da. Som ikke har jobbet i Oslo siden 2001. Men kjenner lærere som jobber der.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 15:19   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre fylker og kommuner

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Kan noen forklare meg hva det er som er så ille med Oslos skolepolitikk?

Det er mange som ikke liker det sterke fokuset på testing, og Osloskolene får jo bevilget skrekkelig lite penger noe som går ut over antall lærere, hvor mye hver enkelt lærer må jobbe, slitne lokaler, dårlig og manglende utstyr etc.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 15:23   #27
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre fylker og kommuner

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er mange som ikke liker det sterke fokuset på testing, og Osloskolene får jo bevilget skrekkelig lite penger noe som går ut over antall lærere, hvor mye hver enkelt lærer må jobbe, slitne lokaler, dårlig og manglende utstyr etc.

Jeg kan skjønne at økonomi er noe som trekker ned. Men samtidig tenker jeg at Osloskolen også har mye for seg. Dette er vel egentlig en diskusjon som ikke hører hjemme her, så jeg skal la den ligge.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 15:35   #28
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre fylker og kommuner

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er mange som ikke liker det sterke fokuset på testing, og Osloskolene får jo bevilget skrekkelig lite penger noe som går ut over antall lærere, hvor mye hver enkelt lærer må jobbe, slitne lokaler, dårlig og manglende utstyr etc.

Jeg har litt erfaring fra Bærum og det er jo ikke nødvendigvis nyoppussede, flotte skoler der heller.

Jeg synes Osloskolen ofte trekkes frem som noe veldig negativt, uten at noen egentlig kan si konkret hva som er så ille med den. Utover mye testing. Personlig er jeg negativ til TIEY som er veldig dominerende i Oslo.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 15:39   #29
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre fylker og kommuner

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har litt erfaring fra Bærum og det er jo ikke nødvendigvis nyoppussede, flotte skoler der heller.

Jeg synes Osloskolen ofte trekkes frem som noe veldig negativt, uten at noen egentlig kan si konkret hva som er så ille med den. Utover mye testing. Personlig er jeg negativ til TIEY som er veldig dominerende i Oslo.

På skolen der venninnen min jobber er det faktisk ikke lagt opp til at læreren skal få spise i løpet av dagen. HVERT ENESTE minutt hele dagen er lagt opp med ett eller annet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 15:43   #30
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre fylker og kommuner

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

På skolen der venninnen min jobber er det faktisk ikke lagt opp til at læreren skal få spise i løpet av dagen. HVERT ENESTE minutt hele dagen er lagt opp med ett eller annet.

Hæ? Dette er IKKE et problem for Oslo-skolen altså. Det blir helt fjernt å komme med dette som argument, for etter å ha jobbet og/eller hatt praksis ved over 30 skoler i Oslo og hørt erfaringer fra 150 medstudenter, har jeg aldri hørt om dette.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 15:47   #31
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre fylker og kommuner

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hæ? Dette er IKKE et problem for Oslo-skolen altså. Det blir helt fjernt å komme med dette som argument, for etter å ha jobbet og/eller hatt praksis ved over 30 skoler i Oslo og hørt erfaringer fra 150 medstudenter, har jeg aldri hørt om dette.

Men jeg har sett timeplanen hennes. Jeg skjønner at det er ekstremt, og hun kommer IKKE til å fortsette på den skolen.

Min rektor som studerer med flere rektorer fra Oslo, og er sammen med andre i andre anledninger er lite imponert over hvordan man driver personalet sitt på mange skoler i Oslo.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 15:47   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre fylker og kommuner

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har litt erfaring fra Bærum og det er jo ikke nødvendigvis nyoppussede, flotte skoler der heller.

Jeg synes Osloskolen ofte trekkes frem som noe veldig negativt, uten at noen egentlig kan si konkret hva som er så ille med den. Utover mye testing. Personlig er jeg negativ til TIEY som er veldig dominerende i Oslo.

Jeg er positiv til TIEY, men det er andre ting som jeg ikke er like begeistret for. Men er usikker på om det er et Osloskoleproblem eller et skoleproblem.

Det er selvfølgelig andre kommuner som heller ikke bevilger mye penger til skole, men Oslo er ganske viden kjent for sin generelle dårlige skoleøkonomi.

Når det er sagt er det sikkert mye kritikk av Osloskolen som er basert på rykter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 15:49   #33
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre fylker og kommuner

Jeg synes ikke noe om skolepolitikken i kommunen jeg bor i heller. Som jeg dessverre må sende ungene mine til.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 15:49   #34
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre fylker og kommuner

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Men jeg har sett timeplanen hennes. Jeg skjønner at det er ekstremt, og hun kommer IKKE til å fortsette på den skolen.

Min rektor som studerer med flere rektorer fra Oslo, og er sammen med andre i andre anledninger er lite imponert over hvordan man driver personalet sitt på mange skoler i Oslo.

Ja, det høres jo helt hårreisende ut, men du kan jo virkelig ikke ta ett eksempel fra én skole og bruke det som argument i hva som er problemet med skolepolitikken i Oslo. Da må du faktisk holde deg til det som er skolepolitikk. Det finnes rektorer fra helvete i Osloskolen, også finnes det rektorer som er helt, helt fantastiske. Det samme gjelder nok i absolutt alle andre kommuner i Norge også.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 15:53   #35
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre fylker og kommuner

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, det høres jo helt hårreisende ut, men du kan jo virkelig ikke ta ett eksempel fra én skole og bruke det som argument i hva som er problemet med skolepolitikken i Oslo. Da må du faktisk holde deg til det som er skolepolitikk. Det finnes rektorer fra helvete i Osloskolen, også finnes det rektorer som er helt, helt fantastiske. Det samme gjelder nok i absolutt alle andre kommuner i Norge også.

Jeg har ikke sagt at det er det eneste argumentet mitt for hvorfor jeg ikke liker skolepolitikken i Oslo. Denne timeplanen fikk jeg se for en drøy uke siden. Som nabokommune til Oslo merker vi presset på å teste ut mye av det som skjer i Osloskolen. JEG er glad for at jeg ikke jobber i Oslo, og det må jeg vel få lov til å være?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 15:57   #36
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre fylker og kommuner

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

JEG er glad for at jeg ikke jobber i Oslo, og det må jeg vel få lov til å være?

Ja, men du sa du ikke vil overta skolepolitikken til Oslo, og da lurer på hva du konkret mener?

Dette er ikke kritikk, jeg er negativ til veldig mye i Oslo-skolen. Eller skolen generelt. Etter å ha nesten fullført GLU-utdanningen er jeg der at jeg ikke fatter at lærere orker. Det er seriøst imponerende.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 16:04   #37
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre fylker og kommuner

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, men du sa du ikke vil overta skolepolitikken til Oslo, og da lurer på hva du konkret mener?

Jeg liker for eksempel ikke hvordan alt skal måles i "huet og ræva". Jeg liker ikke at Oslo-skolen har sin egen tariff, at de skal være utenfor oss andre som har akkurat samme yrke. For å nevne noen ting.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 16:38   #38
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre fylker og kommuner

Ja. :bidrar til hovedspørsmålet:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 18:01   #39
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Færre fylker og kommuner

Jeg synes det er veldig rart å bruke eksisterende fylkesgrenser for å lage nye fylker, det blir ikke skikkelig regionsreform av slikt. Å foreslå en Vikenregion uten Oslo er virkelig helt høl i hue, svært mange innbyggerne i Akeershus, Østfold og Buskerud jobber i Oslo. Uten å ta med dem er reformen meningsløs syns jeg.

Kommunen jeg bor i skal slå seg sammen med naboen i sør og bli Nordre Follo, noe som også virker rart og overhode ikke det innbyggerne ønsket seg. I begge kommunene ønsket mange at alle eller de fleste kommunen blir til Follo, når bare to av syv går sammen er det mmot innbyggernes ønske. Funksjonsmessig hadde det passet best med 5,5 av de syv kommunene tror jeg. Utredningene bestilt av kommunene landet også på det.

Jeg er ikke imponert faktisk.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 18:05   #40
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Færre fylker og kommuner

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

(...) Hvor skal de nye regionsenterne ligge? Hva vil dette å ha å si for byer som tidligere har vært regionsenter?

For den nye storregionen rundt Oslo må regionssenteret enten ligge i en annen region, dvs. Oslo, slik Akershus har det i dag, eller i f.eks. Drammen, Moss, Lillestrøm eller Ski, det innbiller jeg meg kan bli traumatisk for noen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no