Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva vise amerikanere i Oslo og omegn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-12-22, 09:19   #1
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Hva vise amerikanere i Oslo og omegn

Min amerikanske venninne fra California kommer endelig til Norge noen dager. Hun har med seg datteren sin på 17 år. De er på en liten rundreise i Europa, så vi har bare 3-4 dager. De skal bo i båten vår på Aker Brygge og bor sånn sett midt i smørøyet. Vi har også bil tilgjengelig ikke langt unna.

Hvis du skulle valgt en eller to ting som du bare måtte tatt de med på, hva ville det vært? Vi lommer til å ta båten ut og vise de Oslofjorden.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-22, 09:28   #2
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva vise amerikanere i Oslo og omegn

Jeg ville nok vandret fra Operaen og opp til Slottet. Hvis det er sommer hadde jeg startet ute ved badeplassene på Sørenga.

Og så hadde jeg nok ville vist dem marka. T-banen til feks. Frognerseteren, Linderud eller Skullerud og gått til nærmeste markastue og spist skillingaboller.

Jeg er glad i natur da, men hvis disse foretrekker kulturopplevelser så er det mange andre alternativer.


Sist redigert av Timar : 24-12-22 kl 09:44.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-22, 09:31   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vise amerikanere i Oslo og omegn

«Mine» amerikanere satte pris på Folkemuseet, der får man jo «hele Norge» på et lite område. Vikingskipene er dessverre stengt. Frognerparken syns de også er mektig (og eksotisk siden alle er «nekkid».

Nobelmuseet falt også i smak. Nye Nasjonalmuseet er fantastisk, men digert, så går an å evt. velge ut en avdeling. Norsk nasjonalromantikk og Munch, f.eks.

Lunsj eller kakao og vaffel på Frognerseteren med utsikt over byen, da kan man også ake korketrekkeren om føret er ok. På Grefsenkollen kan man bestille bål med mat og drikke, det ser fantastisk ut. Også god utsikt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-22, 09:33   #4
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva vise amerikanere i Oslo og omegn

Det er vesentlig informasjon ja, det er i juni.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-22, 09:34   #5
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva vise amerikanere i Oslo og omegn

Tusen takk for tips! Frognerseteren er vel hyggelig på sommeren også.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-22, 09:38   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vise amerikanere i Oslo og omegn

Ja, jeg tenkte vinter, men alt går å gjøre i juni også. Bortsett fra korketrekkeren.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-22, 10:40   #7
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva vise amerikanere i Oslo og omegn

Festningen, den er latterlig gammel i forhold til hva de har i USA. Mine amerikanere synes slottet var artig, at man kunne gå så nære. Evt dagstur til Gaustatoppen, hvis de er sånn type folk.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-22, 11:02   #8
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vise amerikanere i Oslo og omegn

Blåfarveverket- ikke utstillingene, men selve gruvene. Det var det beste «våre» amerikanere mente. Gruvevandring inn i fjellet, og en veldig spennende (og litt ukjent) del av norsk historie, lenge før oljeeventyret,

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-22, 13:17   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vise amerikanere i Oslo og omegn

Enig i forslagene til Tally. Jeg tenker alltid Vigelandsparken, den er fin som park, og det er ganske spesielt med alle statuene, og så ligger den jo nesten midt i byen, så det er fort gjort å komme seg dit. Hvis folkene er det minste interessert i kunst, synes jeg Munchmuseet er et must, og man kan gjerne stikke innom det nye Nasjonalmuseet også. Hvis de har hørt om Kon-Tiki (som noen jo har), er det morsomt å se, og hvis de er interessert i historie og vikinger, er Historisk museum det beste nå når vikingskiphuset er stengt. Folkemuseet er sikkert også artig.

Og en ekte tur i skogen med matpakke, eller boller på en av markastuene, høres også helt supert ut hvis været er ok.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-22, 13:36   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vise amerikanere i Oslo og omegn

Flotte forslag over her! Min amerikanske venninne elsket også Deichmanske Bjørvika.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-22, 23:41   #11
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva vise amerikanere i Oslo og omegn

Enig i Vigelandsparken. Mine amerikanere dynes det var crazy med så mye nakenhet, noe jeg selv knapt har reflektert over. Artig.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-22, 00:46   #12
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva vise amerikanere i Oslo og omegn

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Enig i Vigelandsparken. Mine amerikanere dynes det var crazy med så mye nakenhet, noe jeg selv knapt har reflektert over. Artig.

Jeg var au pair i USA og lot min 3-åring løpe naken i vannsprederen med en venn av motsatt kjønn. Fortalte foreldrene det som en hyggelig historie ved middagen. For å si det sånn, det skjedde ikke mer enn en gang...

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-22, 22:05   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vise amerikanere i Oslo og omegn

Vi var på roseslottet i dag, og det var mange utlendinger der som så veldig begeistret ut. Vet ikke hvor lenge det blir stående?

Ellers er jo mye væravhengig. Er det en nydelig sommerdag, så er det jo gøy med Sørenga, syns jeg. Er det surt og kaldt, kanskje badstu og bad i fjorden?

Og så liker jeg at man kan gå langs sjøen og ta Munch, operaen, Deichmanske, Akershus festning, rådhuset og Astrup Fearnley, på rekke og rad.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no