Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-06, 13:35   #21
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Jo eldre jeg blir, jo færre gaver får jeg og jeg kunne ikke brydd meg mindre. Jeg mangler jo ingenting.

Jeg elsker å gi gaver og bruker mye tid på å finne de rette gavene og det gjør jeg tidlig på høsten som regel, slik at desember, både adventstida og selve julen kan tilbringes med hygge og kos og nok tid og tålmodighet til å la små hender få være med og hjelpe til.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 14:28   #22
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Opprinnelig lagt inn av him, her.

At jeg skal kjøre 100 mil alene.

Det varierer faktisk litt fra år til år hva jula handler om for meg. Akkurat nå er jeg veldig opptatt av at mannen min får igjen sertifikatet sitt tidligst 23.desember - og det er for sent til at han kan dele på kjøringen.

Hvis jeg var deg ville jeg nok sørget for at han gjorde alle ærendene denne dagen! Slik som - kjøp en brus til meg, en is, en kaffe, en ... + god anledning til å kjøpe noe bra ny musikk.

(100 mil - det er langt og sikkert noe i ganske grisgrent strøk også? Han KAN jo kjøre sånn rent teknisk? ...)

  Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 16:26   #23
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Jeg var faktisk ikke gamle høna før jeg fant ut at jeg aller aller best likte å gi bort gaver. jeg elsker å lage i stand, pynte, være sammen med familien, synge og ha det gøy. Også maten, da....

Jeg har blitt mer og mer fokusert på å være litt aktivist i jula. Jeg gir geiter i Malawi, gaver fra Sally-Ann og Max Havelaar. Jo mer materialistiske og nipsete mottakerne er, jo mer aktivistisk er gaven. Det er så mye TING, og alle har jo nok? det er nesten ingen som ikke har nok og mer enn nok av alt. Særlig gjelder dette foreldregenerasjonen vår, men også i stor grad oss selv. Omtanke, raushet og tid, det kan være mangelvare. Å tenke på andre enn oss selv, også når vi gir presanger, er en fin ting. Så derfor blir det mange husdyr i Malawi i år, og ikke så mye duftlys.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 18:24   #24
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Sally-Ann? :intrisert:

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no