Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-06, 23:22   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

var tittelen på en reklamebrosjyre som kom i posten i går. Fra Metch eller noe. At de får seg til å skrive det uten å skjemmes??

Handler julen om det for folk? Om å FÅ? (Ja, for de minste handler det jo mye om gavene, men for oss voksne??)

Jeg må si at jeg bruker veldig lite tid på hva jeg ØNSKER meg, og mye mer tid på
- mat
- pynt og kos og aktiviteter
- spesielle oppmerksomheter, som et "passende" julehefte til hver person som er hos oss i jula
- å gi gaver som gleder
- å lage hyggelige sammenkomster der vi er SAMMEN og KOSER oss.

For meg handler jula om lys, varme, omtanke, tid med de nærmeste, mat, hygge. Og littegrann om å GI gaver.

Hva handler den om for dere?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 23:30   #2
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Jeg er helt enig med deg, Polyanna - du beskriver så godt hva julen burde dreie seg om for oss alle. Selv har jeg en tendens til å stresse alt for mye i tiden før jul, noe som gjerne medfører at jeg er dønn sliten når julekvelden omsider kommer. I år har jeg bestemt at jeg skal tvinge meg selv til å senke kravene og heller ta ting mer som de kommer. Kose meg sammen med familien fremfor å stresse meg ihjel. Jul blir det jo uansett.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 23:31   #3
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Jeg er så enig med deg!

Såklart man skal bruke tid på familien, hygge seg sammen mm hele året, men jeg synes det er godt med en slik høytid som legger et ekstra fokus på at nå skal man sette av tid!

Gaver er bare morsomt - jeg har aldri sett på det som et "stress" - problemet er heller at jeg finner på for mange ting og må begrense meg...

At det meste i huset er rent, at finklærne er funnet fram og at vi har forberedt god mat, gjør at julaften og dagene i romjula får en helt spesiell karakter!

  Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 23:34   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Selv om det er fint å få gaver, så ville en jul uten familie, god mat og ikke minst gleden av å gi, vært temmelig verdiløs for meg.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 23:41   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Jeg leste tittelen litt annerledes, jeg. Jeg forstår godt hva du tenkte når det stod på et reklamemagasin fra noen som bare vil selge og selge - men...

Det jeg ønsker meg aller mest til jul, er familiebesøk, god mat og hygge. Og det håper jeg at jeg vil få.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 23:57   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg leste tittelen litt annerledes, jeg. Jeg forstår godt hva du tenkte når det stod på et reklamemagasin fra noen som bare vil selge og selge - men...

Det jeg ønsker meg aller mest til jul, er familiebesøk, god mat og hygge. Og det håper jeg at jeg vil få.

Det var en positiv vinkling.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 00:06   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Selv om det er fint å få gaver, så ville en jul uten familie, god mat og ikke minst gleden av å gi, vært temmelig verdiløs for meg.

Så sant som det er sagt!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 08:51   #8
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Jula handler om å nikose seg i ekstra hyggelige omgivelser. Det handler om å tilbringe tid med familien, hyggelige og litt deilig, kjedelige ettermiddager med besteforeldre og oldeforeldre. Lange frokoster med masse deilig pålegg, lange kveldsmåltider med masse deilig pålegg. Filmer man har sett tusen ganger, men bare må se igjen fordi det er jul.

Julen starter for meg på lille julaften. Da er vi alle tre helt ekstatiske når vi pakker ut julepynt og pynter til den store gullmedalje. Juletreet, som alltid er digert, kommer på plass og huset fylles med alt som er jul. Det siste jeg gjør er å fylle noen skåler med julegodterier, også bruker vi kvelden på å puste rolig og senke ned skuldrene. Helt nydelig.

Julen handler absolutt ikke om å få det man ønsker seg aller mest. Heldigvis.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 09:01   #9
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Jeg reagerte på samme måten som deg, Polyanna. For meg er julen først og fremst famile, kos, tradisjoner og forventning. Vi har også fokus på det som skjedde i Betlehem, og selvom vi selvsagt gleder oss over presanger, så prøver vi å ikke la det bli en tid der "vi får alt vi vil ha".

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 09:03   #10
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg reagerte på samme måten som deg, Polyanna. For meg er julen først og fremst famile, kos, tradisjoner og forventning. Vi har også fokus på det som skjedde i Betlehem, og selvom vi selvsagt gleder oss over presanger, så prøver vi å ikke la det bli en tid der "vi får alt vi vil ha".

Signerer nolo, her blir det sagt det jeg mener.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 09:13   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Kunne ikke vært mer enig. Jeg har den brosjyren her, og la merke til den teksten jeg også. Jeg syns det er direkte ekkelt at jula liksom skal bety at man må skifte ut tv og møbler, at alle i familien MÅ ha nye klær og sko (selv om man har i massevis fra før), og i tillegg kjempedyre gaver. Det går fint an å feire en strålende jul uten å bruke 50.000 på det. Hva jeg ønsker meg i julepresang er noe jeg tenker veldig lite på.

Det som gjorde litt inntrykk på meg av denne julas reklamemateriell var Sportshusets forslag til adventskalender: Søsteren min hadde regnet sammen prisene på det som var i de 24 lukene, og det ble ca. 6000. En av kalendergavene var en mp3-spiller til 1300. Nå vet jeg jo ikke om noen faktisk lager sånne julekalendere, men det er uansett vilt at det blir fremstilt som helt normalt å få en ting til 1300 i adventskalenderen. Den annonsen fikk meg faktisk til å gå motsatt vei, å putte aktiviteter og mindre ting i kalenderen enn jeg har gjort før.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 09:15   #12
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: "Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Jøss stod det det på reklamen
Jeg er enig med deg Polyanna og jeg syntes det er trist hvis VOKSNE folk mener at julen handler om gavene, det er direkte hårreisende!!!!!

Jeg ønsker meg at snuppelupp skal få en positiv opplevelse av masse kos, at mørketiden er fin, og selv om jeg ikke er kristen så ønsker jeg at hun skal få lære litt om kristendommen, men bare fordi at jeg selv har gode opplevelser fra da jeg var liten Jeg ønsker å lage koselige tradisjoner og ikke stresse med noe, ta litt hver dag sånn at vi har energi til masse kos

Jul for meg handler altså om det å være sammen å gjøre båndene sterkere som familie!!!

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 11:35   #13
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg leste tittelen litt annerledes, jeg. Jeg forstår godt hva du tenkte når det stod på et reklamemagasin fra noen som bare vil selge og selge - men...

Det jeg ønsker meg aller mest til jul, er familiebesøk, god mat og hygge. Og det håper jeg at jeg vil få.


Helt enig i dette. Julen handler faktisk å få det man ønsker seg alle mest; kos og glede med familie og venner, god mat, masse tid osv.

Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 12:36   #14
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Da jeg var liten så handlet julen i stor grad om det å ønske seg ting. De siste årene har jeg ikke kommet på å tenke sånn i det hele tatt. Ikke før jeg så innlegget ditt, Polyanna. Når jeg tenker over det, så har jeg vært fokusert på å gjøre det hyggelig for familien (spesielt barna), og lage tradisjoner for dem. Vi toner ned gaveflommen, og bruker heller mer tid på lesing, lystenning, baking og slike ting.
Vi bruker også julen til å huske på slektens gamle, og sender gaver og kort til dem. Jeg tror jeg er den eneste av mine søsken som gjør det, og min mor har bedt meg slutte. "For du får jo ikke noe igjen!"

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 21:53   #15
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hva handler den om for dere?

At jeg skal kjøre 100 mil alene.

Det varierer faktisk litt fra år til år hva jula handler om for meg. Akkurat nå er jeg veldig opptatt av at mannen min får igjen sertifikatet sitt tidligst 23.desember - og det er for sent til at han kan dele på kjøringen.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 23:24   #16
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Veldig enig med deg, Polyanna

Gaver og ting kan man jo kjøpe seg hele året rundt, vi lever jo i et fryktelig materialistisk samfunn....
Julehøytiden for meg, dreier seg om helt andre verdier og kvaliteter...

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 00:21   #17
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Opprinnelig lagt inn av him, her.

At jeg skal kjøre 100 mil alene.

Det varierer faktisk litt fra år til år hva jula handler om for meg. Akkurat nå er jeg veldig opptatt av at mannen min får igjen sertifikatet sitt tidligst 23.desember - og det er for sent til at han kan dele på kjøringen.

Men hvis vi vinkler det litt positivt så skal du jo kjøre, men ikke alene?

  Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 12:24   #18
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Julen handler mindre og mindre om å få.

I ukene før jul handler det imidlertid mye om å ! I år skyver jeg julestria foran meg i visshet om at jeg vil komme i mål på ett eller annet slags vis. Det blir bare litt mer ad hoc enn vanlig.

Stillhet, ro, varme, godlukt god mat og godt selskap med nære og kjære. Det er jul for meg.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 12:29   #19
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: "Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Min jul handel om glade barn, som får noe de ønsker seg. Selv får jeg ikke mange gaver, og det er helt greit. For jeg får kvalitetstid med familien min.

Og masse god mat.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 12:45   #20
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Julen handler om å få det du ønsker deg aller mest"

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg leste tittelen litt annerledes, jeg. Jeg forstår godt hva du tenkte når det stod på et reklamemagasin fra noen som bare vil selge og selge - men...

Det jeg ønsker meg aller mest til jul, er familiebesøk, god mat og hygge. Og det håper jeg at jeg vil få.

Slik tenker jeg også. Det jeg ønsker meg aller mest til jul er en jul slik den alltid har vært. Snø og glade unger og mammas ribbe og røkelse og appelsin og en liten akevitt (som jeg ikke liker men det er liksom tradisjon å smake hver jul - bare for å konstatere at jeg ikke likte det i år heller) og julenissen og formiddagsbesøk og ... og... ja, og litt pakker også så klart.

Men jeg skjønner også at det ikke var helt det reklamen siktet til. Og liker heller ikke grådigheten den oppfordrer til.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no