Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Hvorfor drikker du ikke"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-10, 21:08   #41
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: "Hvorfor drikker du ikke"

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg drikker av samme grunn som jeg inntar andre næringsmidler jeg synes smaker godt. I tillegg liker jeg den småberusede følelsen. Er vel ikke rarere å drikke litt vin enn å spise potetgull hver fredag?

Signerer.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:08   #42
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Hvorfor drikker du ikke"

Tja, jeg spør sjelden om det selv, men jeg kunne nok ha spurt helt høflig hvis noen sa at de aldri drakk hvorfor han/hun valgte det. Men selvsagt akseptert svaret. Jeg synes det er forskjell på at folk spør om det, og at man må sitte og forsvare det.
Jeg synes dette blir som alt annet folk spør om jeg også. Jeg blir stadig spurt hvorfor jeg ikke spiser tyggegummi, og da svarer jeg selvsagt på det. Det er jo ikke sånn at det er bare alkohol det er innlysende grunner til ikke å drikke. Jeg personlig ser ingen innlysende grunner til ikke å nyte alkohol i måteholdne mengder, jeg ser mange flere til å holde seg unna tyggegummi. Dette blir en subjektiv greie uansett.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:09   #43
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Hvorfor drikker du ikke"

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Forutsatt at man spør på en ok måte, så ser jeg virkelig ikke forskjellen på å bli spurt om hvorfor man ikke spiser fisk enn hvorfor man ikke driker alkohol. Jeg har vel aldri sagt til noen at jeg ikke spiser fisk uten å bli spurt om hvorfor, tror jeg.

Spørsmål etterfølges av kverulering og påstander om at ungene mine kommer til å bli fylliker fordi jeg ikke viser dem hvordan man kan drikke med måte.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:11   #44
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Hvorfor drikker du ikke"

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Jeg har ikke et veldig sterkt behov for at du har en grunn (kunne ikke brydd meg mindre). Jeg mente bare at det er en grunn eller en forklaring på de valg man tar, om det så dreier seg om alkohol eller hva som helst annet. Du velger å kalle det forklaring, for meg blir det det samme.

Og jeg skjønner oppriktig talt ikke grunnen til at folk kan bli så sure og irriterte på at jeg skrev at det var en grunn. Jeg skrev selv i mitt første innlegg at jeg selv ikke spurte folk, at jeg ikke hadde noe med grunnen deres.

I mitt hode er det en forskjell på en årsak, og ting som kan brukes som forklaringer. Og hvorvidt noen av forklaringene muligens faktsik har noe med årsaken å gjøre, er sånnsett uvisst.

Og i den grad din påstand om at det er en GRUNN kommer vel av oppsamlet irritasjon over nettopp det. Behovet for at der skal være en GRUNN, som jeg støter på oftere enn jeg setter pris på.

Å la det være noe som "bare ble sånn" og "som muligens kan ha en eller flere av disse forklaringene", er åpenbart ikke godt nok, det må være en GRUNN.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:12   #45
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.117
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Hvorfor drikker du ikke"

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Spørsmål etterfølges av kverulering og påstander om at ungene mine kommer til å bli fylliker fordi jeg ikke viser dem hvordan man kan drikke med måte.

Det er jo selvsagt dustete. Men da jeg i sin tid spurte min bekjente hvorfor hun ikke drakk, sa jeg ikke noe av dette. Det var ren og skjær nysgjerrighet og undring, slik som venner innimellom kan spørre om av private ting. Hennes forklaring er at hun ikke liker. Greit nok, aldri noen i min (til tider drikkfeldige) vennegjeng som har mest noe mer om det.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:14   #46
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.121
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Hvorfor drikker du ikke"

Hvordan folk er det dere egentlig omgås?

Alle tar vel valg i livet som ikke er lik alle andres. Sosiale vesen som vi er diskuterer vi med hverandre og blir kjent med hverandres meninger og personlighet. Jeg drikker ikke øl f.eks. Jeg er ikke glad i fisk/sjømat. Mange syns det er ganske rart, men det er nå sånn jeg er. So what?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:14   #47
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Hvorfor drikker du ikke"

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Det er jo selvsagt dustete. Men da jeg i sin tid spurte min bekjente hvorfor hun ikke drakk, sa jeg ikke noe av dette. Det var ren og skjær nysgjerrighet og undring, slik som venner innimellom kan spørre om av private ting. Hennes forklaring er at hun ikke liker. Greit nok, aldri noen i min (til tider drikkfeldige) vennegjeng som har mest noe mer om det.

At man ikke liker er akseptert. At man ikke VIL, derimot, er sjelden like akseptert etter min erfaring. "Men du kan jo ta deg et glass eller tre etter at de er i seng!" er en vanlig svarfrase. Som om prinsippene mine magisk forandrer seg etter leggetid …

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:16   #48
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: "Hvorfor drikker du ikke"

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

I Å la det være noe som "bare ble sånn" og "som muligens kan ha en eller flere av disse forklaringene", er åpenbart ikke godt nok, det må være en GRUNN.

Ser den. Og skjønner man blir lei og irritert hvis man blir bedt om GRUNNEN selv om man har gitt grunnen, og at folk kjaser og maser videre når det strengt tatt ikke er noe de har noe med. Har et par venninner som er rimelig lei av det samme.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:17   #49
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.117
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Hvorfor drikker du ikke"

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Nei, men har du noen gang opplevd å måtte oppgi en grundiog forklart, psykologisk betinget GRUNN til at du ikke spiser potetgull?

Ok, jeg skrev at jeg skulle tenke ut en GRUNN til at jeg ikke drikker om de som drikker hadde en GRUNN til at de gjør det, men begynte du virkelig fordi du mente det var godt?

Jeg spiser potetgull. Men jeg spiser ikke skalldyr og fisk. Og jeg blir som sagt stadig spurt om hvorfor, ja. Og møtt med oppskrifter jeg bør prøve, besserwissermeninger om at jeg ikke har smakt bra nok fisk, latter fordi jeg ikke liker noe som ALLE synes er SÅ godt osv.

Men nei, en psykologisk betinget grunn har jeg aldri blitt spurt om. Aldri hørt noen andre blitt avkrevd dette heller, men det må jo være irriterende hvis du støtt blir spurt om det.

Jeg begynte for øvrig å drikke for å bli full;-)
Men å bli full er ikke årsaken til at jeg i dag liker rødvin til biffen med familien på en søndag. Det jeg drikker i dag, drakk jeg nok ikke da jeg var 15 og omvendt.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:19   #50
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: "Hvorfor drikker du ikke"

Det kommer vel snart spørsmål om hvorfor jeg har valgt og slutte og drikke, men folk kan få en grunn om dem absolutt må. Mitt valg er for meg selv og ikke div grunner, mulig pga religøse grunner men nå finnes det religøse personer som drikker litt andre ikke. Jeg ser det rett og slett som noe tap heller, har aldri likt alkohol noe særlig.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:19   #51
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.117
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Hvorfor drikker du ikke"

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Ser den. Og skjønner man blir lei og irritert hvis man blir bedt om GRUNNEN selv om man har gitt grunnen, og at folk kjaser og maser videre når det strengt tatt ikke er noe de har noe med. Har et par venninner som er rimelig lei av det samme.

Absolutt. Gjelder jo det samme for en del andre ting, hvorfor ikke alle har barn, hvorfor man ikke treffer foreldren sine oftere osv. Ikke alt man ønsker å forklare til døde.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:21   #52
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.117
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Hvorfor drikker du ikke"

Og mht pizza/vin på Malamas jobb, så skjønner jeg godt det, og jeg ville ha tatt det opp. Jeg synes jobb bør sponse pizza fremfor alkohol, særlig mht akan-relaterte problemstillinger.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:21   #53
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.121
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Hvorfor drikker du ikke"

Men hvorfor bry seg om hva andre mener/gnåler om?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:26   #54
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Hvorfor drikker du ikke"

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Spørsmål etterfølges av kverulering og påstander om at ungene mine kommer til å bli fylliker fordi jeg ikke viser dem hvordan man kan drikke med måte.

Så frekt! I følge den teorien er jeg fyllik, jeg da. Foreldrene mine var avholdsmennesker da jeg vokste opp, uten å egentlig ha noen spesiell grunn til det. Det var flere avholdsfolk i omgangskretsen deres, i tillegg hadde de ikke så romslig økonomi, derfor prioriterte de aldri å kjøpe eller drikke alkohol. Nå kan de godt ta et glass innimellom, og kjøper selv også. Selv smakte jeg ikke alkohol før jeg var 20, og jeg er også måteholden. For meg er det utenkelig å drikke alkohol foran barn. Jeg kjenner til familier der det drikkes foran barn, og alkoholkonsumet til ungdommene der er nå langt større enn mitt eller mine venners noen gang har vært.

Min erfaring er at spørsmål om hvorfor man ikke drikker er regelen snarere enn unntaket, og ofte trekker folk bare egne konklusjoner også. Faren min er ateist og er temmelig lei av at folk går ut fra at han er kristen, fordi de ikke ser ham drikke. Selv har jeg ofte opplevd at folk ikke respekterer det om jeg sier at jeg ikke drikker, da skal de alltid sjenke meg. Hyggelig at folk vil dele, men ikke så trivelig at de ser på meg som en taper om jeg takker nei.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:29   #55
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Hvorfor drikker du ikke"

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg kjenner til familier der det drikkes foran barn, og alkoholkonsumet til ungdommene der er nå langt større enn mitt noen gang har vært.

Det er vel akkurat sånne utsagn som gjør at de som profilerer sterkt at de ikke drikker foran barn får kritiske spørsmål til det, det viser liksom så utrolig tydelig at de ikke aner hva de prater om. Selvfølgelig skal folk få lov å velge å la være å drikke foran barn, men det hadde vært fint om de lot være å dømme dem som gjør det i samme slengen . Jeg skjønner ikke hvorfor den ene part skal være fredet, mens den andre ikke er det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:29   #56
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Hvorfor drikker du ikke"

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Om jeg ikke kunne være på fest uten at det ble gnålt om min manglende lakrisspising så hadde jeg kjent irritasjon.



Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:34   #57
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Hvorfor drikker du ikke"

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er vel akkurat sånne utsagn som gjør at de som profilerer sterkt at de ikke drikker foran barn får kritiske spørsmål til det, det viser liksom så utrolig tydelig at de ikke aner hva de prater om. Selvfølgelig skal folk få lov å velge å la være å drikke foran barn, men det hadde vært fint om de lot være å dømme dem som gjør det i samme slengen . Jeg skjønner ikke hvorfor den ene part skal være fredet, mens den andre ikke er det.

Jeg dømmer ingen jeg. Jeg sier bare at det er da ingen automatikk i verken det ene eller det andre. Andre må gjerne få drikke foran barn, men ikke foran mitt. Jeg tror ikke ungdom får uheldige drikkevaner av å se andre ta en øl eller litt vin. Å ha dem med på rølpefest derimot, det tror jeg ikke er så heldig.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:35   #58
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Hvorfor drikker du ikke"

Jeg drikker alkohol når det passer meg. Og jeg er som regel sistemann hjem fra fest enten jeg drikker eller ikke. Jeg har fått spørsmål innimellom, men det er egentlig ganske sjeldent. De fleste jeg omgås vet nå at jeg drikker når det passer meg, og da alltid i svært moderate mengder.

Jeg tror mange opplever drikkepress, også i jobbsammenheng. Og jeg synes det er idiotisk at eneste grunnen til at man ikke kan drikke er at man er tørrlagt alkoholiker, religiøs eller gravid. *satt på spissen*

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:35   #59
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Hvorfor drikker du ikke"

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg dømmer ingen jeg. Jeg sier bare at det er da ingen automatikk i verken det ene eller det andre. Andre må gjerne få drikke foran barn, men ikke foran mitt. Jeg tror ikke ungdom får uheldige drikkevaner av å se andre ta en øl eller litt vin. Å ha dem med på rølpefest derimot, det tror jeg ikke er så heldig.

Det er jeg helt enig i, men det er noe helt annet enn det du skrev først. Vel, men dette har vært diskutert her før.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:36   #60
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Hvorfor drikker du ikke"

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Om jeg ikke kunne være på fest uten at det ble gnålt om min manglende lakrisspising så hadde jeg kjent irritasjon.

Altså, jeg har til tider følt at det er vanskelig å takke nei til tyggis altså. Type: "Du LIKER altså å ha dårlig ånde?"

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no