Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-10, 12:57   #1
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

"Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

"Kan vi ikke komme på besøk i morgen? Vi sier rundt klokka fire, ikke sant?"

Et par sånne venner har vi. De inviterer seg selv til oss støtt og stadig, og det virker som det virkelig trives sammen med oss. Og det synes jeg selvfølgelig er kjempebra, vi trives jo sammen med de også.

Men det skal alltid skje hos oss, enten det er inne hos oss eller i hagen vår. Vi har ikke blitt invitert over til dem en eneste gang i løpet av to år. Vi har alle sammen barn og vi bor i gangavstand, så det er ikke mer tungvindt for oss å besøke dem enn det er omvendt. Er vi bortom og ringer på eller vi stopper og snakke med de når vi går forbi når de er ute i sin hage blir vi aldri invitert inn.

Er jeg bare kjip som synes dette er litt sært? Ville dere ha tatt det opp med dem?

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 13:00   #2
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Næh, jeg hadde heller passet på å komme dem i forkjøpet med samme frase neste gang.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 13:01   #3
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Sært ja..

Om dere skal ta det opp med dem, tja, kan dere ikke begynne å gjøre det samme da.. invitere dere selv hjemme til dem hvis dere har lyst.. siden det er på den måten de synes det er greiest virker det som?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 13:01   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Jeg hadde synes det var koselig. Jeg tar det som et godt tegn at folk trives hos oss, og ingen som ikke er veldig velkomne inviterer seg selv hit heller.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 13:01   #5
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Det kommer an på om problemet er at de inviterer seg for ofte eller at det alltid er hos dere det skal foregå. Ellers så hadde jeg smelt av en SMS: Kanskje vi kan møtes hos dere istedet?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 13:01   #6
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Næh, jeg hadde heller passet på å komme dem i forkjøpet med samme frase neste gang.

Har prøvd. Men det passer visst aldri.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 13:02   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Eller si: Ja, men kan vi ikke treffes hos dere? Det har vært koselig.

Jeg er veldig ærlig med vennene mine - enten så forteller jeg at jeg liker godt å være gjest i blant, eller så forteller jeg at jeg faktisk har det så innmari rotete hjemme hos meg at jeg godt kunne tenkt meg å komme hos noen andre.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 13:02   #8
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Noen av oss liker bedre å gå på besøk, enn å få besøk. Til gjengjeld pleier vi å ta med mat eller kaker.

Bare inviter dere på besøk til dem, med samme frase som de pleier å bruke.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 13:10   #9
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Noen av oss liker bedre å gå på besøk, enn å få besøk. Til gjengjeld pleier vi å ta med mat eller kaker.

Bare inviter dere på besøk til dem, med samme frase som de pleier å bruke.

Ja, kanskje noe sånt. Jeg tror rett og slett ikke de vil ha besøk.

Egentlig er jeg litt irritert på meg selv for at jeg lar det irritere meg. Føler meg litt smålig, og det vil jeg jo ikke være.

Problemet er vel litt at jeg føler meg litt som en servicestasjon, et sted man kan poppe innom for en morsom samtale og hvor det alltid dukker opp god mat, sånn nærmest mirakuløst. Jeg kunne også tenke meg og være gjest en gang i blant.

Kanskje jeg bare skal prøve en periode med å si at "det ikke passer, men vi kommer gjerne til dere en tur i helga. Bare send en sms med når det passer." Men da tror jeg faktisk det ender med null kontakt, og det er jo også kjipt.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 13:12   #10
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Opprinnelig lagt inn av Myrull, her.

Ja, kanskje noe sånt. Jeg tror rett og slett ikke de vil ha besøk.

Egentlig er jeg litt irritert på meg selv for at jeg lar det irritere meg. Føler meg litt smålig, og det vil jeg jo ikke være.

Problemet er vel litt at jeg føler meg litt som en servicestasjon, et sted man kan poppe innom for en morsom samtale og hvor det alltid dukker opp god mat, sånn nærmest mirakuløst. Jeg kunne også tenke meg og være gjest en gang i blant.

Kanskje jeg bare skal prøve en periode med å si at "det ikke passer, men vi kommer gjerne til dere en tur i helga. Bare send en sms med når det passer." Men da tror jeg faktisk det ender med null kontakt, og det er jo også kjipt.

Men om du skriver "det passer ikke så godt å ta imot besøk nå, men vi kan komme bort til dere" så kan de ikke si at det ikke passer sånn tidsmessig?

Om de vrir seg helt hemningsløst unna, så blir det vel til at du må enten godta at det er en enveisgreie eller kutte ned på kontakt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 13:13   #11
Tøtto
Superduperaktiv
 
Tøtto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 664
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Jeg forstår godt at du synes det er sært. Jeg ville tenkt at siden det har gått såpass lang tid som du beskriver er det sikkert en grunn til at de ikke inviterer.

__________________
..

Sist redigert av Tøtto : 17-03-10 kl 13:22.
Tøtto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 13:15   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Vi har noen venner som stadig er hos oss. Vi er så og si aldri der. Jeg vet at de sliter litt på "hjemmefronten", og at ting ikke alltid er så greit. Det gjør meg ingen verdens ting at besøkene bare går i den ene retningen. Om vi er et sted de kan bruke for å få luftet hodet og bare være en stund, så er jeg jammen glad for at vi kan være der for dem.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 13:17   #13
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men om du skriver "det passer ikke så godt å ta imot besøk nå, men vi kan komme bort til dere" så kan de ikke si at det ikke passer sånn tidsmessig?

Om de vrir seg helt hemningsløst unna, så blir det vel til at du må enten godta at det er en enveisgreie eller kutte ned på kontakt.

Jeg sier meg enig med Esme.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 13:21   #14
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men om du skriver "det passer ikke så godt å ta imot besøk nå, men vi kan komme bort til dere" så kan de ikke si at det ikke passer sånn tidsmessig?

Jo, kan kanskje prøve det igjen.

Når jeg tenker meg om har faktisk de tatt den på mannen min, han spurte et par ganger om ikke han og de eldste ungene kunne ta en tur innom så ungene fikk leke sammen i høst, og da endte det med at det ikke passet med besøk for de nå, men at de gjerne kom til oss. Og det gjorde de jo. Vi er nok en lett manipulerbar duo, mannen og jeg.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 13:34   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

De er gode venner? Hva med å være ærlig? Si at vi vil gjerne treffes, men i dag vil vi komme til dere isteden siden vi har vært så mye her - er det ok? Sier de da nei så går det an å spørre hvorfor.

  Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 13:53   #16
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Men hvis de en gang spør om å få komme på besøk til dere, feks hvis de sier fredag kl 16, kan ikke du med en gang si; "men kan ikke vi komme til dere det tidspunktet"? Da blir de jo i så fall veldig svar skyldig hvis de mener det ikke passer, for de har jo i utganspunktet sagt det passer for de..

Jeg vet ikke om jeg hadde orka å ha sånne venner hvis jeg hadde oppfattet meg som en servicestasjon for de.

Der så jeg at noen hadde foreslått det ja..

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 14:11   #17
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men om du skriver "det passer ikke så godt å ta imot besøk nå, men vi kan komme bort til dere" så kan de ikke si at det ikke passer sånn tidsmessig?

Om de vrir seg helt hemningsløst unna, så blir det vel til at du må enten godta at det er en enveisgreie eller kutte ned på kontakt.

Enig med Esme.

__________________
Gutt-91,Jente-97,Jente-99.
nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 14:13   #18
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Kanskje de samme folkene sitter og lurer på hvorfor dere aldri kommer til dem? I og med at de selv foreslår endel besøk til dere, venter de kanskje på at dere skal gjøre det samme og komme til dem? Jeg mener, kanskje de ikke helt innser at de må invitere?

__________________
Batman januar 2004.
Bulldosern mai 2009

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 14:25   #19
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Opprinnelig lagt inn av Inka, her.

Kanskje de samme folkene sitter og lurer på hvorfor dere aldri kommer til dem? I og med at de selv foreslår endel besøk til dere, venter de kanskje på at dere skal gjøre det samme og komme til dem? Jeg mener, kanskje de ikke helt innser at de må invitere?

De har jo forsøkt, men da passer det jo aldri.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 14:34   #20
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Vi er heldige og har godt oppdratte venner - den som har lyst til å møtes, inviterer til seg. Også inviterer man ca annenhver gang, give or take. Om noen av vennene vil møtes oftere hjemme hos seg selv i en periode pga av baby i huset o.l , så gjør vi bare en avtale på det. Å invitere seg selv bort til andre hver eneste gang er ordentlig uhøflig i min bok. Lite gjestfritt rett ogs slett (og om man skulle ha noen issues som Niobe nevner over her, så må man selvfølgelig være litt ærlig på det da - alle har vel lyst til å stille opp for venner, men ingen har lyst til at venner skal misbuke egen gjestfrihet, vel?).

Jeg hadde sagt "Det passer ikke å være her, men vi kommer gjerne til dere".

Jeg får litt sånn "frekk&freidig"-vibber og det kan jeg ikke fordra. Men det kan godt være at det er skivebom. Uansett - du er på ingen måte sær. Det skulle da bare mangle om ikke du skulle være like komfortabel med måten dere møtes på som det de er.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no