Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Flytende brøddeig

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-07, 19:06   #1
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Flytende brøddeig

Jeg holder på å bake brød, og har bestemt meg for å lage flytende deig, hvertfall såpass flytende at jeg kan øse den rett opp i formene. Det jeg ble litt usikker på er, hvor lenge skal deigen/røren stå før en heller de i formene? Kan en øse dem rett oppi og hive dem i stekeovnen?
Noen som vet?

__________________
What goes around, comes around.
Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 19:29   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytende brøddeig

Står det ikke noe i oppskriften? Ingers rugbrød og andre lignende brød har veldig løs konsistens, jeg liker det best. Da blir det veldig saftige og man slipper den hersens knaingen. Deigen skal heve lenge, de brødene jeg baker skal først heves (deigen altså) i 1 time, så spas i formene og heve i en time til. Så skal de stekes i halvannen time. Jeg har ikke prøvd å bare lage løs deig av en hvilken som helst oppskrift, og det var vel kanskje helst det du lurte på.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 19:34   #3
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flytende brøddeig

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har ikke prøvd å bare lage løs deig av en hvilken som helst oppskrift, og det var vel kanskje helst det du lurte på.

Ja, jeg prøver metoden på mine vanlige enkle hverdagsbrød (ingen skrevet oppskrift). Jeg hadde ikke tid til å vente, så jeg lot "sørpa" heve til deigen nådde bakebollekanten, så auset jeg dem opp i formene. Nå står de der til ovnen er klar, så hiver jeg dem inn. Blir spennende å se resultatet.

__________________
What goes around, comes around.
Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 19:36   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytende brøddeig

De blir sikkert saftige og gode.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 19:37   #5
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytende brøddeig

Vil gjerne vite om det ble bra. Jeg har veldig lyst til å prøve, men gidder jeg å eksprimentere ... Nei.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 19:51   #6
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flytende brøddeig

Jeg kan bare si at så langt så har jeg funnet ut at flytende deig hever utrolig fort, fordi før ovnen hadde rukket å bli varm, så hadde deigen i brødformene gått tur utover hele kjøkkenbordet, samt beveget seg tildels ned av bordet.
Nå har jeg prøvd å få alt på plass igjen, og satt dem inn i ovnen, jeg er litt redd det kommer til å flytet totalt over der inne og da blir det ovnsvask etterpå.

__________________
What goes around, comes around.
Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 22:16   #7
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flytende brøddeig

Brødene ble kjempegode.
Saftige og de ser ikke ut til å ry så mye som de som er tørrere.
Utseende ble så som så da, men det er jo ikke det som teller.

__________________
What goes around, comes around.
Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no