Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kjempegode kalkunsnurrer med ost

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-07, 22:36   #1
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjempegode kalkunsnurrer med ost

Disse har jeg bakt i kveld. Fantastisk gode! Snuppa får med seg i matboksen i morgen, resten hiver jeg i fryseren.

Kalkunsnurrer med ost:

DEIG:
50 g gjær
3 dl lunkent vann
4 ss olivenolje
1 ts salt
1 egg
8 dl sammalt hvete
Egg til pensling

FYLL:
200 g kalkunpålegg
200 g frossen spinat
300 g cottage cheese
1 egg
1 ts salt
1/2 ts pepper
2 dl revet parmesan/hvitost

Ha gjær, olje, salt og egg i en bolle. Rør inn mel. Dekk med plast og hev i 30 min. Skjær kalkunpålegg i strimler og bland resten til en masse. Kjevle deigen til en firkant ca 5 mm. Fordel fyll og kalkunpålegg på deigen. Rull til en pølse. Skjær i tykke skiver ca 3 cm. Legg på bakepapir, etterhev i ca 30 min. Pensle med egg. Stek på 225 grader i 15-20 min. Blir ca 20 stk.

IOA er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 23:07   #2
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Kjempegode kalkunsnurrer med ost

Jeg leste og leste, og for meg ble det "kanelsnurrer med ost" Nei, det hørtes ikke ut som noe for meg, tenkte jeg.

Først nå, når jeg tilfeldigvis så på tråden igjen, så jeg det sto "kalkunsnurrer med ost". DET vil jeg jo prøve å lage! Takk for oppskrift!

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 23:32   #3
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjempegode kalkunsnurrer med ost

Jeg er mer enn litt skuffet over at det ikke var hele kalkuner som var snurret. Måtte jo inn her og se på den helsprø oppskriften!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 23:40   #4
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjempegode kalkunsnurrer med ost

Hørtes deilig ut, så disse må nok prøves!
Takk for oppskrift!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 23:55   #5
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjempegode kalkunsnurrer med ost

Oppskrift lagret ...

__________________
What goes around, comes around.
Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no