Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

All inclusive - ja eller nei?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-13, 20:40   #11
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Vi trives godt på resortferie med små barn innimellom, har stort sett ikke hatt mat inkludert, men da endt med å spise noe frokost og de fleste middagene på anlegget uansett (men da ofte ikke på buffeten). Å dra små barn rundt for å finne et hyggelig spisested relativt sent om kvelden, fremstår for meg som noe av det mindre trivelige jeg kan tenke meg av en ferie. Synes også det er deilig at det er lite logistikk på slike steder siden jeg i grunnen pakker nok sekker, matpakker og ekstraklær hjemme.

AI synes jeg er uaktuelt fordi det blir for mye mat, fordi man blir lei buffet og fordi det uansett ikke er frislipp av is og brus hos oss (dessuten synes jeg AI-isen er skikkelig kjip og foretrekker å velge meg 1 god is daglig enn å spise 5 dårlige kuleis i pappkjeks). Vi har imidlertid gått for en halvpensjon en gang, og går neste gang for en annen variant av redusert løsning, hvor man velger en del selv, men har noe inkludert.

Stedene vi har vært har stort sett ligget slik til at å komme seg til et sted med mange spisesteder om kvelden har vært uaktuelt med så små barn som vi har hatt. Ift lokalsamfunnet vil jeg anta et slike anlegg også gir mange arbeidsplasser, og jeg er ikke brennsikker på at jeg nødvendigvis støtter lokalsamfunnet noe bedre ved å bli kunde hos noen av de utrolig turistifiserte kafeene i nærområdet. Når det er sagt, er jeg også der Katta er. Vi er ikke på slik ferie hvert år, jeg er bevisst på noen områder og ikke bevisst på andre, hvis jeg mener en slik ferie er det vi som familie trenger akkurat da, er det et område jeg akkurat da tenker at får bli som det blir.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no