Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Denne bloggen... Hva tenker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-12, 11:17   #101
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Amilie: Det er ganske stor forskjell på å snakke nedsettende og sladrete om folk rundt seg, enn et troll som ganske åpenbart er ute etter sympati og muligens også penger. Sistnevnte har jeg null forståelse og sympati for. Ekte folk rundt meg er noe helt annet.

Jeg oppfatter meg selv som svært lite sladrete, og får overhodet ingen tilfredsstillelse av å se ned på andre. Ikke bittelitt en gang. Utblåsningen din hadde passet mye bedre i en annen tråd enn denne. Da kunne jeg sikkert vært enig med deg.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 11:47   #102
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.038
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Helge Torvund twitret i dag:

Sitat:

@2rvund: Når noko høyrest ut til å vera for ille til å vera sant, kan det godt henda det ikkje er sant.

Har han mest bloggen mon tro?

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 11:49   #103
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Amilie: Det er ganske stor forskjell på å snakke nedsettende og sladrete om folk rundt seg, enn et troll som ganske åpenbart er ute etter sympati og muligens også penger. Sistnevnte har jeg null forståelse og sympati for. Ekte folk rundt meg er noe helt annet.

Jeg oppfatter meg selv som svært lite sladrete, og får overhodet ingen tilfredsstillelse av å se ned på andre. Ikke bittelitt en gang. Utblåsningen din hadde passet mye bedre i en annen tråd enn denne. Da kunne jeg sikkert vært enig med deg.

Jeg kunne sikkert startet en annen utblåsningstråd i f.eks lys av denne tråden og andre situasjoner jeg er farget av, og jeg tenkte på det. Nå syns jeg syns det ble litt mye tyn og negative tanker mot denne allerede nedtrykte pappaen, som igjen fikk meg til å tenke hvor lett det er å dømme andre. Og hvor dobbelt vondt det kanskje må være for denne familieforsørgeren. Godt han er anonym... Og jeg er ikke naiv inntil det motsatte er bevist.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 12:42   #104
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Jeg tenker også at om han ønsker å sette fokus på dette temaet, så kan det kanskje være smart å gjøre det med fullt navn tror jeg. Det er litt sånn at han må velge å stå i det, når han har fått såpass med oppmerksomhet.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 12:51   #105
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Jeg kan garantere at de fleste smarte og skeptiske ville hevet et øyenbryn eller to over denne bloggen, uansett kjønn, politisk ståsted eller egne erfaringer. Det fins ikke troverdig og skader de fattige og arbeidsuføres sak.

Ellers er min erfaring fra arbeidslivet at menn sladrer vel så mye som damer.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 13:05   #106
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Jeg mener fortsatt at dette er en pussig måte å sette fattigdomsproblematikk på dagsorden på. Det å ha levd over evne og å ha betalt sydenturer på krita, er IKKE den fattigdommen jeg opprøres over når jeg hisser meg opp over offentlige hjelpeordninger som ikke fungerer. At folk må betale gjelda si, er for meg helt innlysende, og så vidt meg bekjent skal ikke det offentlige kreve inn mer enn at det som er igjen skal dekke livsopphold. Ikke sydenturer.

Jeg aksepterer så klart at noen synes de har det fælt og sånn, men dette blir litt for "luksusfelle"-problematikk til at jeg synes verdens rikeste land egentlig har noen reell skyld.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 13:09   #107
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Om man googler pappatil2 får jeg opp linken mange ganger i ulike debatter. Alltid en som anbefaler alle å lese denne bloggen.
Som f.eks http://www.dagbladet.no/2012/11/09/k.../jul/24290974/
Prepplegoodman skrev som nr. 6

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 13:17   #108
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Jeg tenker at jeg heller vil gi til formål der jeg vet noenlunde hvem mottakerene er og at det faktisk går til det formålet. Og det finnes jo mange måter å støtte fattige familier nå i førjulstida.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 13:57   #109
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Om man googler pappatil2 får jeg opp linken mange ganger i ulike debatter. Alltid en som anbefaler alle å lese denne bloggen.
Som f.eks http://www.dagbladet.no/2012/11/09/k.../jul/24290974/
Prepplegoodman skrev som nr. 6

Prepplegoodman skriver veldig likt som pappatil2, "ligge seg sulten" for eksempel. De er nok fra samme by.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 13:59   #110
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Man kan få AAP selv om man ikke har jobb jo.

Men ikke sykepenger.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 14:10   #111
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.514
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Hvorvitt den bloggen er ekte eller ikke vet jeg lite om.
Men jeg blir (nok en gang) forbauset over hvor utrolig dømmende FP generelt er ovenfor fattige i Norge.
Hadde det vært så enkelt at man "klippet seg og fikk seg en jobb" hadde neppe fattigdomsproblematikken vært det den er i dag. Man kan ikke bare skjerpe seg ut av fattigdom.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 14:46   #112
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Man kan ikke bare skjerpe seg ut av fattigdom.

Men det hjelper på.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 14:50   #113
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Jeg er ikke lettrørt over sutring fra folk som mer eller mindre selvforskyldt har havnet i økonomisk uføre, så jeg like ikke sånne blogger som han fyren har. Men enda mindre liker jeg å les side opp og side ned med fordømmelse. Det er sjokkerende at folk har så lite forståelse og empati med at det er mulig å havne i et uføre.

Sant og si tror jeg det kunne skje med noen og enhver av oss, hvis vi ble arbeidsufør. Veit du hva du ville fått i uførepensjon? Hva du får fra folketrygda? Har du pensjonsordning via jobb? Og dekker den uførhet? Og de økonomiske forpliktelsene du har i dag, ville du greid dem om du eller mannen ble ufør? Spesielt de med høy inntekt faller som regel veldig i inntekt ved uførhet. De får høyere uførepensjon enn de med lav inntekt, men har som regel mer forpliktelser også som det tar tid å snu på.

Fyren har tydeligis gjort en del dårlige valg i bedre tider, og nå slår det kraftig tilbake fordi han har blitt syk. Jeg forstår ikke at det er noe å fordømme han for? Hvis han vil sutre om det på nett så kan han vel det uten at vi andre skal bue ham ut?

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 14:56   #114
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Jeg er ikke lettrørt over sutring fra folk som mer eller mindre selvforskyldt har havnet i økonomisk uføre, så jeg like ikke sånne blogger som han fyren har. Men enda mindre liker jeg å les side opp og side ned med fordømmelse. Det er sjokkerende at folk har så lite forståelse og empati med at det er mulig å havne i et uføre.

Sant og si tror jeg det kunne skje med noen og enhver av oss, hvis vi ble arbeidsufør. Veit du hva du ville fått i uførepensjon? Hva du får fra folketrygda? Har du pensjonsordning via jobb? Og dekker den uførhet? Og de økonomiske forpliktelsene du har i dag, ville du greid dem om du eller mannen ble ufør? Spesielt de med høy inntekt faller som regel veldig i inntekt ved uførhet. De får høyere uførepensjon enn de med lav inntekt, men har som regel mer forpliktelser også som det tar tid å snu på.

Fyren har tydeligis gjort en del dårlige valg i bedre tider, og nå slår det kraftig tilbake fordi han har blitt syk. Jeg forstår ikke at det er noe å fordømme han for? Hvis han vil sutre om det på nett så kan han vel det uten at vi andre skal bue ham ut?


Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 15:04   #115
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Jeg er ikke lettrørt over sutring fra folk som mer eller mindre selvforskyldt har havnet i økonomisk uføre, så jeg like ikke sånne blogger som han fyren har. Men enda mindre liker jeg å les side opp og side ned med fordømmelse. Det er sjokkerende at folk har så lite forståelse og empati med at det er mulig å havne i et uføre.

Sant og si tror jeg det kunne skje med noen og enhver av oss, hvis vi ble arbeidsufør. Veit du hva du ville fått i uførepensjon? Hva du får fra folketrygda? Har du pensjonsordning via jobb? Og dekker den uførhet? Og de økonomiske forpliktelsene du har i dag, ville du greid dem om du eller mannen ble ufør? Spesielt de med høy inntekt faller som regel veldig i inntekt ved uførhet. De får høyere uførepensjon enn de med lav inntekt, men har som regel mer forpliktelser også som det tar tid å snu på.

Fyren har tydeligis gjort en del dårlige valg i bedre tider, og nå slår det kraftig tilbake fordi han har blitt syk. Jeg forstår ikke at det er noe å fordømme han for? Hvis han vil sutre om det på nett så kan han vel det uten at vi andre skal bue ham ut?

Har du blitt ufør så kan det jo være lurt å flytte til et billigere sted å bo, som pri 1.
La være å reise på ferie på krita trenger man ikke være nevrokirurg for å skjønne er å drite på draget. La være å leve over evne er ikke supervanskelig. La være å bruke kredittkort er heller ikke vanskelig.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 15:19   #116
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.177
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Jeg er også bittelitt sjokkert over holdningene i denne tråden, jeg hadde forventet en større raushet og empati fra FP-folket.
Greit nok om vedkommende er et troll, men la oss si at dette er en virkelig person og at det han forteller er sant.
Er ikke dette en typisk historie for mennesker som kanskje ikke er så ressurssterke på flere måter eller som ikke har ballast og innlæring på å gjøre gode vurderinger for eget liv og egen fremtid?
Man gjør dårlige valg (som her, økonomiske) og lever i nuet uten å lage sikkerhetsnett for hvisomatte.
Jeg forholder meg til noen slike mennesker, og denne historien kunne vært plukket rett fra flere av dem.
Hvis vi fortsatt har som utgangspunkt at denne historien er reell synes jeg ikke at Verdens Rikeste Land bør være bekjent av at at vi lar mennesker som dette sause seg enda lengre ned i gjørma. Vi burde hatt systemer som fanger opp slike, og som gir de bistand (kanskje ikke nødvendigvis økonomisk) til å stå ordentlig på egne bein, til å gjøre gode valg og disposisjoner med eget liv.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 15:23   #117
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Det er lov å være dum, det er lov å gjøre egne valg, det er lov å nekte å ta i mot råd og veiledning. Da synes jeg også at det burde være lov å klare å la være å sutre.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 15:26   #118
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Som sagt, så er det ikke scenarioet jeg stusser over. Jeg synes ikke det er noe urealistisk over prosessen han beskriver, mtp. økonomiske valg, sykdom, NAV osv. Det er bloggen jeg reagerer på, måten han velger å fremstille og reflektere over situasjonen deres på. Det virker for meg lite troverdig, og selv om jeg ikke betviler at mange familier er i akkurat denne situasjonen, så er jeg fremdeles ikke overbevist om at ikke bloggen er fiktiv.

Og jeg er uføretrygdet, så jeg tror neppe jeg kan beskyldes for å ikke ha tenkt over hvilke konsekvenser det kan få. Det er likevel ikke bare flaks som skiller meg fra å ha levd økonomisk utsvevende i årene før jeg ble syk. Man gjør valg, de får konsekvenser. Om man har barn så får det konsekvenser for dem også. Det er selvsagt veldig leit. Men det jeg tror mange reagerer på er fremstillingen av Norge, verdens rikeste land, som ansvarlig for situasjonen som beskrives.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 15:28   #119
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Æsj, her er en grønn prikk Niobe.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 15:35   #120
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men det jeg tror mange reagerer på er fremstillingen av Norge, verdens rikeste land, som ansvarlig for situasjonen som beskrives.

Enig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no