Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Får dere *tullete* mail på jobb?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-17, 12:42   #21
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får dere *tullete* mail på jobb?

Egentlig ikke, vi er 5000 på Alle mailen, så folk vet bedre. Men det er noen få som bruker reply all på kalendersvar, og det er litt komisk.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 12:57   #22
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får dere *tullete* mail på jobb?

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg tror ikke det engang er mulig å sende til alle i firmaet selvom man skulle hatt aldri så lyst. Globalt er vi 130 000, så det er kanskje like greit.

Vi har Yammer, ser ut til at folk får utløp for sånt på All Company gruppen der.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 13:08   #23
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får dere *tullete* mail på jobb?

For noen år tilbake gikk det en eviglang korrespondanse på jobben hvor en uheldig person hadde sendt ut en e-post til feil Mail-gruppe som jeg var en del av. Den ene mailen var jo grei nok, mens de 20 neste «svar alle» svarene var rimelig utidig. Det startet med gjentakende svar for å påpeke at e-posten var sendt til feil gruppe/folk. Etter en del av disse meldingene begynte andre å svare at folk måtte slutte å bruke «reply all» på svarene, disse brukte også «reply all». Og da måtte jo noen selvsagt påpeke dette også, og ja, «reply all» ble brukt da også.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 13:09   #24
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får dere *tullete* mail på jobb?

Nei aldri.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 15:19   #25
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får dere *tullete* mail på jobb?

Veldig lite sånt heldigvis.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 15:24   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får dere *tullete* mail på jobb?

Nei. En del tull og tøys på Snap-grupper og en og annen messengergruppe. Større sosiale saker er på den interne Face-siden, og kun "offisielle" firmasaker på mail (inkludert runde bursdager og slikt).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 15:30   #27
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får dere *tullete* mail på jobb?

Nei, ikke om fjaseting eller kjedebrev. (da hadde jeg faktisk tatt det opp).

Det hender dog ganske ofte at kolleger svarer alle når de svarer sjef som sender fellesmail, det hender det at jeg irriterer meg såpass over at jeg bedriver voksenopplæring.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 15:37   #28
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får dere *tullete* mail på jobb?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nei. En del tull og tøys på Snap-grupper og en og annen messengergruppe. Større sosiale saker er på den interne Face-siden, og kun "offisielle" firmasaker på mail (inkludert runde bursdager og slikt).

Ja, hjelpes, messengergruppene er jo i en helt egen liga. De bør aldri gjøres offentlig, foråsiresånn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 17:09   #29
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får dere *tullete* mail på jobb?

Ja, det detter inn noen få i uka, dessverre.
Vi er ca 550 ansatte, og sitter i 5 etasjer, så det er rimelig unødvendig å sende ut sånt til alle.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 17:36   #30
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får dere *tullete* mail på jobb?

Nei, sånt bruker vi Slack eller god, gammeldags roping i gangen til.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 17:47   #31
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får dere *tullete* mail på jobb?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, sånt bruker vi Slack eller god, gammeldags roping i gangen til.

«HVEM HAR STJÆRT PENNEN MIN?»

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 18:28   #32
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Får dere *tullete* mail på jobb?

Der jeg jobber nå, er det lite av det, og lite bruk av adressebokens "alle ansatte på ..." Der jeg jobbet tidligere var det sikkert 10 mail i uka hvor jeg tenkte NEEEEEEEEEEI JEG TRENGER IKKE DENNE MAILEN!

Litt uvettig bruk av "svar til alle" har vi fortsatt, og førstelinjemailen blir alltid videresendt uten å fjerne 700 mottakere, så det blir mye scrolling før man kommer til mailen (som oftest er uinteressant).

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 19:48   #33
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Får dere *tullete* mail på jobb?

Alt for lite fjas. Vi burde fjase mer!




Neida. Joda. Neida.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 21:38   #34
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får dere *tullete* mail på jobb?

Haha, nei. ikke noe fjasing hos meg heller.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 22:00   #35
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får dere *tullete* mail på jobb?

Joda, det hender vel. Men hører til unntakene og jeg syns der er litt festlig når det skjer at en stakkar sender til all-employees-worldwide@firma.com og så raser det inn med svar til alle om "please remove me from this list" og lignende frem til IT får stoppet det. Sist gang det skjedde (skjer sånn toppen to ganger i året) var det en som hadde skrevet "I am Geronimo! " som svar på en sånnen før det ble stengt. Jeg lo godt i grunnen. Vi er mange tusen ansatte rundt i hele verden, og jeg føler veldig med de som dummer seg ut her -og er alltid glad for at det ikke er meg.

(Skjønner ikke hvorfor vi ikke har sånne gruppe-mailer under administrasjon/sensur egentlig)

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 22:56   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Får dere *tullete* mail på jobb?

Det hender, men det er ikke ofte og kun fra en person.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 23:02   #37
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får dere *tullete* mail på jobb?

Nei - med mindre noen i landskapet går fra pc’en sin ulåst. Da kan man nesten vedde på at man sender ut epost, har merksnodige avtaler i egen kalender eller har skjermbildet snudd....

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 12:44   #38
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får dere *tullete* mail på jobb?

Jeg syns det er supert med en kanal for fjas og spas og mer uformelle ting, da! Vi sitter mange steder, så det er fint å "prate" om løst og fast et sted.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 19:42   #39
Frøken Frøken
Fersk fisk
 
Medlem siden: Aug 2015
Hvor: Akershus
Innlegg: 85
Frøken Frøken har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Får dere *tullete* mail på jobb?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Nei - med mindre noen i landskapet går fra pc’en sin ulåst. Da kan man nesten vedde på at man sender ut epost, har merksnodige avtaler i egen kalender eller har skjermbildet snudd....

Nettopp!


For et par måneder siden fikk jeg plutselig mange mail fra kollegaer som ville komme på den gratis spinningtimen med etterfølgende øl-bong på den lokale puben, som jeg skulle arrangere.
En moroklump hadde visst sendt en mail fra min konto mens jeg var til lunsj...

__________________
-------------------------------------------
2004 & 2011
Frøken Frøken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no