Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-11, 12:58   #101
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Sikkert det også, men i alle fall stor forskjell på typisk dialekt i nordland som ranværing, og finnmarksdialekt i Hammerfest, Lakselv, et.c.

Man trenger jo ikke gå så langt en gang. Det er jo relativt stor forskjell på ranadialekt og min dialekt fra Vesterålen, og begge ligger jo i Nordland.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 12:59   #102
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Ok, takk
Ellers, ja. Man kan nok putte nordlige deler av Nordland, Troms og Finnmark i en sekk på dette.
I alle fall er det min erfaring.

Jeg er ikke enig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 13:42   #103
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Man trenger jo ikke gå så langt en gang. Det er jo relativt stor forskjell på ranadialekt og min dialekt fra Vesterålen, og begge ligger jo i Nordland.

Tenker du på bannskap i dagligtalen da, eller dialektsforskjeller. Jeg tenkte nemlig på det første.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 14:06   #104
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Tenker du på bannskap i dagligtalen da, eller dialektsforskjeller. Jeg tenkte nemlig på det første.

Jeg har da hørt ranaværinger som banner akkurat like ille som finnmarkinger
Jeg syns forøvrig det er mindre banning nå enn det var for 20 år siden.

Men jeg tenkte på dialektforskjeller.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 19:39   #105
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Og jeg tenkte på bannskap. Tror Harstadværinger banner like mye som folk fra Alta.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 19:57   #106
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Det hadde igrunnen ikke vært helt fp om ikke denne tråden fikk en naturlig tur innom nordnorske dialekter.

  Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 20:15   #107
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Og jeg tenkte på bannskap. Tror Harstadværinger banner like mye som folk fra Alta.


Ja, ikke vet jeg. Jeg banner ikke så mye, og egentlig er det ikke så mye banning i omgangskretsen min heller.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 20:22   #108
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Det skal sies for mitt eget forsvar at jeg med stor sannsynlighet ikke hadde lira av meg den setninga jeg skreiv om tidligere i jobb setting.
Men om jeg var på byen og noen slengte frem snoppen så er det definitivt en god mulighet for det.

En arti språk debatt førræstn....

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 20:27   #109
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Det skal sies for mitt eget forsvar at jeg med stor sannsynlighet ikke hadde lira av meg den setninga jeg skreiv om tidligere i jobb setting.
Men om jeg var på byen og noen slengte frem snoppen så er det definitivt en god mulighet for det.

En arti språk debatt førræstn....

Vel, da er jo hele argumentet ditt søppel. :shrug:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 20:30   #110
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg fikk fordommer mot folk fraHobsyssel jeg nå ihvertfall.

Får meg til å huske den gangen Mac´en vår ble stjålet fra posten, h*n som hadde hentet den ut hadde signert med Pippin Took. Så du har nok rett i slutningene dine.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 22:24   #111
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Du TULLER?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 22:42   #112
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Det skal sies for mitt eget forsvar at jeg med stor sannsynlighet ikke hadde lira av meg den setninga jeg skreiv om tidligere i jobb setting.
Men om jeg var på byen og noen slengte frem snoppen så er det definitivt en god mulighet for det.

En arti språk debatt førræstn....

Men fasitten da. Du er fra?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 09:44   #113
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Vel, da er jo hele argumentet ditt søppel. :shrug:

Mave får sagt det.

Men det er sant, altså. Hva i alle dager var poenget med å dra opp en gammel tråd og si at "altså, det kunne jeg også sagt. Hvis jeg ikke var på jobb da. Det var jo disse, så... Jaja, whatever."

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 09:46   #114
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Får meg til å huske den gangen Mac´en vår ble stjålet fra posten, h*n som hadde hentet den ut hadde signert med Pippin Took. Så du har nok rett i slutningene dine.

Den saken husker jeg! Jeg må innrømme at jeg syns det var en litt kul tyv (men jeg skjønner at du ikke syns det da. Jeg håper dere fikk alt dekket).

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 11:18   #115
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Den saken husker jeg! Jeg må innrømme at jeg syns det var en litt kul tyv (men jeg skjønner at du ikke syns det da. Jeg håper dere fikk alt dekket).

Ja det var jo i grunn en litt kul tyv. Selv om han var slem.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 11:24   #116
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Men fasitten da. Du er fra?

4,5 mil fra Harstad (Troms fylke)
10 km inn i Nordland fylke...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 12:19   #117
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Den saken husker jeg! Jeg må innrømme at jeg syns det var en litt kul tyv (men jeg skjønner at du ikke syns det da. Jeg håper dere fikk alt dekket).

Ja, vi fikk alt dekket. Vi fikk det pr post fra leverandør av hjemme PC ordning, og de hadde forsikringene i orden.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no