Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Gluten i pølser i Danmark?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-13, 21:02   #1
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Gluten i pølser i Danmark?

Guttungen og jeg reiser til Danmark i morgen, og jeg lurer litt på om det er vanlig at det er gluten i pølsene i danmark? I norge er det jo ikke så vanlig, ihvertfall har ikke de pølsene vi pleier å spise det.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 21:14   #2
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gluten i pølser i Danmark?

Det vet jeg ikke, men vi har nettopp vært i Danmark med en melkeproteinallergiker, og det var ingen som kunne svare på om det var melk i ting når vi spurte. Det virket som om de fleste var helt uforstående til at det gikk an å være allergisk mot melkeprodukter, så vi fikk ofte til svar "Det vet vi ikke, men det er sikkert ikke så mye?"
Så det ble som vanlig mye innholdsfortegnelsestudering i butikker, og bare safe produkter ute.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 22:05   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gluten i pølser i Danmark?

Jeg har hvertfall hørt snakk om at det er mye 'spor av' i maten i Danmark og at innholdsfortegnelser derfor må sjekkes enda nøyere enn hjemme. Er han veldig sensitiv så ville jeg satset på rene produkter.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 22:12   #4
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gluten i pølser i Danmark?

Nå har jeg søkt opp danske pølsemerker, og har funnet innholdsfortegnelse på 5-6 merker. Ingen av de hadde noe i nærheten av hvetemel i seg. Stivelse var kartoffelstivelse.

Jeg vet ikke helt hvor sensitiv han er, dette er litt nytt for oss ennå.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no