Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-15, 22:56   #21
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Det er jo ikke noe skikkelig bygging i de pakkene heller. Bare stæsj; blomster, sløyfer og ræl.

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 23:15   #22
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Det er jo ikke noe skikkelig bygging i de pakkene heller. Bare stæsj; blomster, sløyfer og ræl.

det er jeg ikke enig. Det er den tingen jeg virkelig liker med Friends: at det er like mye bygging som på den tradisjonelle Legoen. Minsta har en haug av de store og mellomstore settene, og det er mye bygging på alle de.

Ellers syns jeg det er tragisk at Lego er så kjønnsstereotype.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 07:00   #23
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Kanskje minste her har fått de med mest stæsj? Jeg synes ihvertfall ikke det har vært mye å bygge, og det er utrolig mange småting som bare er pynt. Tror det blir romskip eller noe neste gang.

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 07:26   #24
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Det at det er mye bygging er en av årsakene til at jeg har tenkt at det egentlig er ganske greie leker, men nå kjenner jeg at det holder.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 07:29   #25
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Jeg synes at det er mye stæsj og lite bygging i de vanlige legopakkene også. Man må må ganske mye opp i pris og størrelse for å få et ordentlig byggesett.

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 07:46   #26
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.553
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Jeg har vært med på å bygge en del, blant annet det båtsettet. Der var det mye bygging. I de minste pakkene er det ikke det, men det er det jammen ikke i de minste pakke med Ninjago-lego, City-lego osv heller.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 07:52   #27
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

det er jeg ikke enig. Det er den tingen jeg virkelig liker med Friends: at det er like mye bygging som på den tradisjonelle Legoen. Minsta har en haug av de store og mellomstore settene, og det er mye bygging på alle de.

Enig i dette.


Lego City er like populært som Lego Friends her, og jeg tror vi har en politidame fra et av settene. Ellers er jeg enig i at Lego legger veldig opp til kjønnsdeling med å ha de rosa, glitrende Lego Friends-pakkene med bare jentefigurer som rir på ponny og driver iskrembutikk, eller enda verre - de som åpenbart har skutt gullfuglen og giftet seg til en diger yacht.

Lego City med brannbiler, politi, tyver og biler er like foretrukket som Lego Friends hos minstejenta her. Og fremover tror jeg vi skal prøve Creator også.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 09:19   #28
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

eller enda verre - de som åpenbart har skutt gullfuglen og giftet seg til en diger yacht.

Næsj. Det er Mia og Maya som eier båten. Andrew er bare ansatt som eyecandy og båtfører.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 09:20   #29
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Næsj. Det er Mia og Maya som eier båten. Andrew er bare ansatt som eyecandy og båtfører.

Åhhh, er det sånn det henger sammen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 14:11   #30
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Klart rollemodeller betyr mye. Selv har jeg en 5-åring som bedrøvet konstaterer at ekte prinsesser ikke bruker hverken briller eller øyelapp.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 14:18   #31
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Hjelpes.



Men det er like mye bygging, altså? Bra. Jeg har hørt/lest/something at det skal være "lettere" å bygge disse settene enn vanlig Lego.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 14:24   #32
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Jeg likte veldig godt Friends-lego da de hadde forsker-sett, bl.a. Det å tilbby lilla pakker med lego så jeg på som egentlig et greit virkemiddel for å snu en trend som ikke nødvendigvis er skapt av Lego selv, nemlig forventningen i samfunnet om at jenter skal holde seg til typiske omsorgs-leker og ikke bygge ting. Å bruke kvinnelige rollemodeller i Lego city-settene ville antakelig ikke blitt fanget opp av målgruppen, dessverre. Veldig synd hvis de nå snur helt og forsterker kjønnsstereotypier direkte presentert til jenter!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 14:26   #33
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Det er masse bygging i de store eskene. Det er noe jeg liker med dem, at de både appellerer til små skjærer som som elsker bling, men som også er ingeniører in spe. Det er mulig å kombinere rosabling, med bygging, og til det er den råååsa legoen helt perfekt. Det er bare så synd at det som startet som en del esker med ganske kule rollemodeller, sakte men sikkert har glidd over i stereotypi. Men det er blant annet en skole der og en veterinær som er veldig fin. Og en trehytte. Og yatchen er ganske kul, bare man tolker historien på esken litt.

Mini foretrekker lego som krever en del bygging og elsker å bygge de større eskene. (Og ellers går hun mer enn gjerne løs på både City og Harry Potter).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 14:41   #34
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Det med lite bygging tror jeg henger igjen fra den første "jentelegoen", Lego Belville.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 14:47   #35
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Det med lite bygging tror jeg henger igjen fra den første "jentelegoen", Lego Belville.

Åja, mye mulig. Jeg har ikke forsket noe mer på det siden jeg hørte det i begynnelsen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 15:13   #36
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Jeg ser tullet i dette, men ungene synes ikke å bry seg om det. Eldste har en samling Lego Friends som yngste har bidratt litt inn mot (gaver), men utover det er det de har ønsket seg/kjøpt i hovedsak vært vanlig lego. Spesielt minstemor brukte mye av jule- og bursdagspenger på lego i vinter/vår, og jeg tror ikke det ramlet henne inn at hun liksom ikke skulle være i målgruppen for kule biler, gravemaskiner, politi og skurker, helikopter og anleggsmaskiner. Det skal være litt utfordrende å bygge, og dessuten må det kunne inngå i legobyen i stua, og det kan jo ikke Lego Friends som er litt annerledes.

Så her snakker de om Lego (in general) og om Lego Friends, og det er to helt forskjellige ting. Hele stua er full av det ene, mens det andre står i en eske i boden.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 15:41   #37
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Stephanie har flysertifikat for sjøfly. Og det er tross alt vanskeligere. Just sayin' ...

Sitat:

Join Stephanie for sky-high adventures at the controls of her own seaplane at the Heartlake Flying Club, includes map and life preserver!


http://shop.lego.com/en-US/Heartlake-Flying-Club-3063
http://cache.lego.com/bigdownloads/b...ns/6014454.pdf

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 15:50   #38
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Det med lite bygging tror jeg henger igjen fra den første "jentelegoen", Lego Belville.

Jepp. Fire store brikker til å sette sammen, og en haug med blomster.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no