Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hybridbil - erfaringer?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-16, 16:12   #1
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Hybridbil - erfaringer?

Jeg må ha meg ny bil, og tenkte at kanskje en Toyota prius kunne være noe for meg. Mitt behov er småkjøring 1-10 km til fritidsaktiviteter (kunne være greit med elmotor til det), lengre turer til hytter og fjell 170-500 km (bensin/diesel). Siden diesel er ut i Oslo tenkte jeg å holde meg unna det.

Har noen erfaringer med hybridbiler, gjerne plug-in-hybrid?

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 16:50   #2
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hybridbil - erfaringer?

Vi har Mitsubishi Outlander Phev og er veldig fornøyd. Den er plug-in.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 17:25   #3
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hybridbil - erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Vi har Mitsubishi Outlander Phev og er veldig fornøyd. Den er plug-in.

Samme her.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 18:30   #4
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hybridbil - erfaringer?

Vi og har outlanderen og er veldig fornøyd, men det er ikke en småbil akkurat.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 18:45   #5
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Hybridbil - erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Vi har Mitsubishi Outlander Phev og er veldig fornøyd. Den er plug-in.

Vi har også denne. Eneste lille minuset er at den har en liten tank (40 l), og man må derfor beregne mye tanking ved langturer på høyhastighetsveier. Men ypperlig til bykjøring 😄

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-16, 12:43   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hybridbil - erfaringer?

Vi har også Outlander PHEV, og er positivt overrasket over hvor sjelden vi faktisk måtte tanke på ferien i sommer.
Fordelen med PHEV-en er at vi i det daglige ikke starter bensinmotoren. Så det kan gå ukesvis mellom hver gang vi tanker.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-16, 20:06   #7
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hybridbil - erfaringer?

Mamma har hatt Toyota Auris hybrid et år og er veldig fornøyd. Mest småkjøring uten bensinbruk i det daglige, men noen langturer i helger og ferier. Gikk fint å kjøre t/r Danmark fra Trondheim i sommer uten veldig mange bensinstasjonsstopp.

Vurderer Outlander PHEV selv når garantien på bilen vi har nå går ut.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-16, 20:26   #8
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.598
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hybridbil - erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Mamma har hatt Toyota Auris hybrid et år og er veldig fornøyd.

Auris er ikke plug-in, er den? *vurderer hybrid*

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-16, 20:49   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridbil - erfaringer?

Vi har prøvekjørt og forelsket oss i golf gte. Passat gte er nok og like ok. Fordelen med den er at den kan ha hengerkrok, noe ikke alle kan ha.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-16, 22:36   #10
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hybridbil - erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Auris er ikke plug-in, er den? *vurderer hybrid*

Nei, den er ikke det. Men det finnes en Priusmodell som er det hos Toyota.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-16, 23:03   #11
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hybridbil - erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Vi har Mitsubishi Outlander Phev og er veldig fornøyd. Den er plug-in.

Denne blir for stor for meg. Jeg trenger bare plass til mine to barn, i blant et ekstra barn eller mannen. Trenger med andre ord plass til barna i baksetet og samtidig plass til bagasje til maks fire for helgetur. Hengerfeste er ikke så farlig.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-16, 13:21   #12
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hybridbil - erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Denne blir for stor for meg. Jeg trenger bare plass til mine to barn, i blant et ekstra barn eller mannen. Trenger med andre ord plass til barna i baksetet og samtidig plass til bagasje til maks fire for helgetur. Hengerfeste er ikke så farlig.

Jeg er ikke Skyfri, men bilen er ikke så stor altså - to barn i bilstoler bak, meg og mannen foran, og da er det egentlig ikke mer plass til bagasje enn det må være for en helgetur... Men min unger er små enda, så kanskje bagasjebehovet vil endre seg på sikt...

(Selve bilen er litt stor, men bagasjeplassen synes jeg altså ikke er all verden.... )

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 15:05   #13
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.598
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hybridbil - erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Vi har prøvekjørt og forelsket oss i golf gte. Passat gte er nok og like ok. Fordelen med den er at den kan ha hengerkrok, noe ikke alle kan ha.

Takk for tips, da har vi bestilt oss Passat.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no