Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvordan lage header i Blogspot

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-10, 11:28   #1
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan lage header i Blogspot

Noen som vet hvordan man lager header i blogspot? Jeg har lyst til å lage bildekollage med selve bloggtittelen påført i en eller annen skrift. Jeg antar at jeg må først lage bildekollage i et eller annet bilderedigeringsprogram, men hvordan får jeg skrift på bildet? og hvordan får jeg dette inn i bloggen?

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 11:41   #2
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan lage header i Blogspot

Jeg bruker Picasa eller Photoshop. Der kan du velge å legge inn tekst i bildet.
Så laster du opp headeren, velg "Istedenfor header og tekst".

Størrelsen på headeren min er 950x326 px (men her må du nesten prøve deg litt frem)

Picasa3 er ett morsomt bildeprogram og bruke når man blogger, for man kan legge bildet man har redigert rett inn i bloggen ved ett tastetrykk og man lager enkelt bildekollager. *gratisversjon ligger på internett*

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 11:41   #3
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan lage header i Blogspot

Mener man enten kan ha bare bilde bakgrunn på toppen, og så legger den vanlige overskrifta seg oppå denne. Eller så lager du (som du sier i bilderedigeringsprogram) en header som du også legger tekst på, og så velger du å sette opp siden uten Blogspot sin (tekst) overskrift på toppen, men bare med bilde.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no