Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nærpolitireformen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-15, 16:33   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Utrop

Nærpolitireformen

Nå er den lagt frem

Dermed blir de tolv nye politidistriktene:

Finnmark
Troms
Nordland
Trøndelag
Møre og Romsdal
Vest (Hordaland og Sogn og Fjordane)
Rogaland
Agder
Sør-Øst (Buskerud, Telemark og Vestfold)
Oslo (Oslo og Asker og Bærum)
Øst (Follo, Romerike og Østfold)
Innlandet (Hedmark og Oppland)


Tanker om dette, ift området du bor i kanskje?

Jeg bor jo i Trondheim, og var veldig forberedt på et eget Trøndelagsområdet for politiet. For min del ligger det mest spennende i fremover knyttet opp mot brann, og hvordan det skal organiseres. Jeg mener det naturlige er å organisere brann-og redning lik politidistriktene. Med hovedsete på samme plass.

Jeg ser i min jobb viktigheten av samarbeid mellom både brann (110-sentral), politi og AMK, og tror det ville vært lurt med samlokalisering av sentralene.

Der jeg jobber har vi nå søkt på et pilotprosjekt ift større brannvesen. Vi er nå 7 kommuner som er under samme IKS, og vi ønsker gjerne å bli større. Det har i starten vært stor skeptisk til å bli med i IKSet, for mindre kommuner. Men etter noen år, så ser de nytten i det. Spesielt ift opplæring, kompetanse, ledelse og organisering ved store hendelser og administrative oppgaver. Det har ikke betydd at brannstasjoner på små steder har blitt lagt ned, det har heller ført til nye brannstasjoner og bedre kompetanse for de som jobber på disse små plassene. Men jeg tror mange er redd for at selve stasjonene forsvinner, og det kan jeg kanskje forstå.

Men over til politi og nærpolitireformen. Er du fornøyd? Skeptisk?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 18:04   #2
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nærpolitireformen

Jeg er ihvertfall skeptisk til at reformen markedsføres som noe helt annet enn det det er. I denne kronikken kalles reformen for en språkreform, hvor det hevdes at bruken av begrepet "nærpoliti" skal føre til at endringene blir lettere å selge inn for både folk og fagmiljø. Det tror jeg er riktig. Kort sagt har nærpolitimodellen vært en del av norsk politis verdigrunnlag siden tidlig 80-tall, da Politirolleutvalget argumenterte for ti grunnprinsipper som har blitt beholdt siden. Slik definerte Politirolleutvalget motsetningen til nærpolitimodellen den gang (gjengitt fra kronikken linket til over):

Opprinnelig lagt inn av Politiforum

«Motsetningen til nærpolitiet er et system der hvert enkelt tjenestested har mange ansatte og dekker et stort distrikt. Under slike forhold vil tendensen til spesialisering (arbeidsdeling) lett forsterkes. Det som eventuelt vinnes ved oppøving av bestemte ferdigheter, kan tapes gjennom mindre kontakt med — og dermed også mindre bistand fra — publikum. Videre vil et slikt system lettere kunne føre til at politiet kvitter seg med de såkalte ikke-politimessige gjøremål, fordi det er mer praktisk at andre spesialiserte forvaltningsorganer tar seg av dem.»

Som kronikkforfatteren påpeker har man altså gått inn for et klart brudd på verdimodellen politiet har vært basert på de siste tredve årene, noe som i og for seg selvsagt er greit. Det jeg ikke synes er greit, er at man likevel velger å kalle det det samme som før. Det er vanskelig å se andre grunner for dette enn et ønske om villedelse. Begrepsbruken her synes jeg er et viktig poeng å løfte frem i diskusjonen, siden begrepet nærpoliti gir noen assosiasjoner som rett og slett er feil og motsatt av hva man vil innføre nå.

Paradoksalt nok er jeg altså redd for at nærpolitireformen vil føre til mindre nærhet mellom politi og publikum.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 18:12   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nærpolitireformen

Jeg skjønner godt frykten for mindre kontakt med politi, og dårligere responstid. Det med responstid er jo allerede et problem. Og brannfolk er ofte kjappere på plass enn politi flere steder her i landet nå
Jeg tror redselen for å fjerne små brannstasjoner er mindre enn politikontorer. For selv om man slår sammen brannvesen, må det jo være folk og utstyr der, for å slokke brann. Spesielt der det er sykehjem og særskilte brannobjekter.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 18:14   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nærpolitireformen

Men jeg er vel ikke overrasket over sammenslåingen, det har vel ligget i kortene en stund nå. På flere områder. Spesielt med en blåfarget regjering. Tror det vil skje på flere områder.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 18:16   #5
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nærpolitireformen

Hvordan vil det egentlig bli i praksis? Hvordan vil det bli organisert til forskjell fra slik det er i dag? Jeg vet alt for lite om hvor mange politifolk det vil være hvor og når til å mene noe sterkt om hva som er best. Tar gjerne imot litt opplysning her.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 18:20   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nærpolitireformen

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Hvordan vil det egentlig bli i praksis? Hvordan vil det bli organisert til forskjell fra slik det er i dag? Jeg vet alt for lite om hvor mange politifolk det vil være hvor og når til å mene noe sterkt om hva som er best. Tar gjerne imot litt opplysning her.

Jeg vet ikke helt jeg heller. Men Høyre sin filosofi er vel flere politifolk, færre politikontor og mer synlig politi der folk flest bor. Det vil vel si mindre politi i utkanten/distriktene.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 18:32   #7
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nærpolitireformen

Små plasser skal ikke ha eget lensmannskontor, det skal komme en politi en gang i uka. Sånn ca.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 18:38   #8
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nærpolitireformen

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Små plasser skal ikke ha eget lensmannskontor, det skal komme en politi en gang i uka. Sånn ca.

Men det skal ikke være lenger til nærmeste tjenestested enn 45 minutters kjøring for 90 % av befolkningen, ser jeg.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 18:41   #9
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nærpolitireformen

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Men det skal ikke være lenger til nærmeste tjenestested enn 45 minutters kjøring for 90 % av befolkningen, ser jeg.

Det er det som blir spennende å se da. Om det vil funke i praksis.
Jeg er enig i mye i tankene bak større enheter, for jeg ser fordelen i vårt IKS. Men jeg har ikke noe problem med å skjønne skepsisen heller. Jeg tror likevel samarbeid gir best resultat. For jeg tviler på at utviklingen stopper, når det kommer til det med større enheter.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 19:06   #10
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nærpolitireformen

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Men det skal ikke være lenger til nærmeste tjenestested enn 45 minutters kjøring for 90 % av befolkningen, ser jeg.

Jeg tror vi blir blandt de 10% som får lenger responstid.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 19:12   #11
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nærpolitireformen

Hvor lang tid er det snakk om for deres del, da?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 19:15   #12
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nærpolitireformen

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Hvor lang tid er det snakk om for deres del, da?

Tja, mellom 1 og 1.5 time tenker jeg. Kommer jo an på føre osv. Det er ikke veldig bra veier her for å si det sånn.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 19:18   #13
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nærpolitireformen

Problemet i distriktene her, er vel at om en bil/mannskap feks er på Røros, og noe skjer, så tar det fort 1-2t å komme dit et evt annet problem er. Små politikontor kan ikke være over alt. Men det vil vel neppe bli sånn at det vil være nok mannskap om noe ille skjer flere steder i et distrikt, med få politifolk og stor geografi.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 19:20   #14
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nærpolitireformen

Nei, det tar jo tid, samtidig så tror jeg ikke det er realistisk at alle skal ha kort vei til nødetatene her til lands. Jeg kommer selv fra et sted så langt unna allfarvei at man vet godt at dersom det skjer noe alvorlig så kommer politiet bare for å rydde opp etterpå. Dersom reformen fører til at flere enn før har kortere avstand til politiet så synes jeg jo det er positivt. Men jeg vet ikke hvor mange prosent som har hvor lang avstand til politiet nå heller, så det er vanskelig å bedømme.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 20:34   #15
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nærpolitireformen

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Men det skal ikke være lenger til nærmeste tjenestested enn 45 minutters kjøring for 90 % av befolkningen, ser jeg.

Finnes en veldig effektiv måte å oppnå det på. Å fjerne arbeidsplasser og funksjoner fra distriktene bidrar til å fjerne den desentraliserte bosettingen. Om man ikke når 10%- målet nå, er det bare å vente noen år til litt flere har flyttet.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 11:34   #16
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nærpolitireformen

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Tja, mellom 1 og 1.5 time tenker jeg. Kommer jo an på føre osv. Det er ikke veldig bra veier her for å si det sånn.

Og er den ene patruljebilen som er på vakt hos dere mens det skjer noe hos oss, så er det minst to timer før de kan være på utrykning her. Det har skjedd en del ganger i løpet av året.
Vi var en tur i Bø (i Vesterålen) 17.mai-helga, og kom inn på dette med politi/lensmann mens vi snakket med en av de som bor der. Det skal være et lensmannskontor som skal være betjent noen timer i uka. "Neeeei, du veit, skjer det noe så har de ikke tid til å være her. Og som regel har det skjedd noe. Sånn i bunn og grunn så kan man si at denne kommunen har ikke politi. Her kan man gjøre akkurat som man vil, for de kommer jo ikke uansett."

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 14:20   #17
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nærpolitireformen

Det KAN jo ikke bli noe verre enn det er i dag, og hvis dette i tillegg medfører ledelsesendringer så er jeg 100% for.

:bor i Bergen:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 14:28   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nærpolitireformen

Jeg er ikke sikker på om jeg skjønner helt hva dette innebærer? Betyr det at de skla legge ned politikontor, også skal alle reise ut fra hovedsentralen, eller kommer småkontorene til å opprettholdes, men bare få lokal ledelse?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 14:34   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nærpolitireformen

Fra spøk til revolver:
Jeg tror nok at det kan være til gode for folk i storbyene.
Bor du derimot i en smal fjord på Vestlandet med ferge en gang i skuddåret er du føkked.

Men sånn har det jo blitt, det er ikke så nøye med annet enn det som skjer i og rundt storbyene både når det kommer til vei og alskens.

:har kapitulert:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 15:12   #20
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nærpolitireformen

Finnmark fylke har et areal på størrelse med Danmark. Jeg er veldig spent på hvordan dette kommer til å foregå.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no