Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Operasjefen - hva tenker dere?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-15, 14:19   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Operasjefen - hva tenker dere?

Nå, hva tenker dere om operaens såpeopera?

Operasjefen får ikke forlenget sitt åremål. Sjefen hans har vært knapp og nøytral i begrunnelsen, mens Ellen Horn etter hvert sa noe om tilbakemeldinger fra medarbeidere. Operasjefen selv gikk ut i en flammende 7-siders forsvarstale, og mange kulturkommentatorer er i harnisk.

For eksempel Dagbladet i dag: http://ipad.dagbladet.no/meninger/dbmener/

Jeg syns ikke den er spesielt velbegrunnet, blant annet er påstanden om at begrunnelsen er en man bruker når ting ikke er gjennomtenkt temmelig søkt. Det er en begrunnelse man bruker når man ikke ønsker å slakte en medarbeider offentlig i en personalsak, og egentlig grei, selv om jeg har forståelse for at journalister ikke liker den så godt.

Sitat:

Administerende direktør Nils Are Karstad Lysø, tidligere Moods of Norway-sjef, hentet fram formuleringen man bruker når beslutninger ikke skikkelig gjennomtenkt: «Det er en helhetsvurdering».

Så kom de ansatte på banen, og maken til karakterdrap er det lenge siden jeg har sett!
(Jeg får ikke til å linke dit nå)

Ganske polarisert debatt, med andre ord.

Operasjefen har jo fått til noen storslagne ting, gjerne svært dyre, innkjøpte og høyprofilerte, men han har vel også hatt noen ganske spektakulære flopper, tror jeg. Og jeg føler av og til at mange kulturinteresserte i begeistringen over det at vi har fått et så fantastisk operabygg har blitt litt blinde for kvalitetsbrister i det den leverer?

Hva tenker dere andre?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 14:21   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Operasjefen - hva tenker dere?

Her er slakten:

http://ipad.dagbladet.no/2015/06/05/...batt/39519709/

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 16:13   #3
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.980
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Operasjefen - hva tenker dere?

Jeg kjenner at jeg stoler langt mer på Ellen Horn og de ansatte enn operasjefen. Med tanke på Peer Gynt og andre oppsetninger så mener jeg at han ikke har hatt noe godt musikkfaglig fokus heller.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 16:14   #4
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Operasjefen - hva tenker dere?

Hoi, det var slakt ja!

Jeg tror godt på at det er helt rett å ikke forlenge åremålet, men styret har håndtert det ubehjelpelig. Jeg synes nordmenn som ledere ofte blir så konfliktskye at når en konflikt er uunngåelig, så håndteres det klønete.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 19:09   #5
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.882
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Operasjefen - hva tenker dere?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

J Med tanke på Peer Gynt og andre oppsetninger så mener jeg at han ikke har hatt noe godt musikkfaglig fokus heller.

Hvilke andre oppsetninger tenker du på?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 19:18   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Operasjefen - hva tenker dere?

Jeg er litt delt, men det er mest på grunn av håndteringen av saken.

Bare så det er klart, jeg syns ikke kunstneriske ledere skal få herje som de vil med de ansatte der de jobber. Men jeg syns adm. dir. og styret (og kulturministeren) burde løst dette langt mer smidig.

Samtidig syns jeg at en av oppgavene til adm dir er å få en kunsterisk ledelse til å fungere sammen med staben, og det ser det ikke ut til at det i det hele tatt har blitt gjort forsøk på her. Jeg er ikke for at det skal være i Norge som i andre land, at stabens arbeidsforhold ikke har noe som helst å si, men som en som både har jobbet med krevende kunsteriske ledere og dårlige daglige ledere, så må jeg si at sistnevnte er absolutt verst. Om adm dir fungerer, så greier han å være en buffer mellom kunsterisk ledelse og stab, det har jo overhodet ikke fungert her. Så jeg syns ikke det bare er Boye Hansen sin feil, men også de som ikke har greid å forhindre ham i å tydeligvis være en fryktelig sjef.

Ellers er jeg helt enig med noe i slavekorkronikken (men jeg ser ingensteder at han er ansatt i Operaen, slik du hevder?). En kunstnerisk institusjon er ikke bare den kunsteriske ledelsen, det er også alle de andre, og det er det virkelig på høy tid at man innser. Kunsten kan være så fin den bare vil, men det vil ingen få med seg om man ikke har avdelinger som sørger for at alt rundt går smidig og smertefritt. En publikumsopplevelse innebærer bare bittelitt kunst, og svært mye annet. Dog er det vel ikke denne staben Boye Hansen har vært på kant med, men den kunstneriske. Og det kan jo faktisk også godt hende at det er noen her som har fått ham i halsen, og valg å få ham avsatt. Det er jo ikke akkurat ukjent fra kunstinstitusjoner, det heller. Det er rett og slett vanskelig å vite hvilken påstand som er "mest sann", sånn sett.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 06-06-15 kl 19:38.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 19:24   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Operasjefen - hva tenker dere?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Operasjefen har jo fått til noen storslagne ting, gjerne svært dyre, innkjøpte og høyprofilerte, men han har vel også hatt noen ganske spektakulære flopper, tror jeg.

Dette syns jeg for øvrig ikke er et argument, med kunstnerisk modighet vil det også komme flopper.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og jeg føler av og til at mange kulturinteresserte i begeistringen over det at vi har fått et så fantastisk operabygg har blitt litt blinde for kvalitetsbrister i det den leverer?

Dette kan jeg virkelig ikke kjenne meg igjen i, på noen som helst måte. De fleste "kulturinteresserte" var svært enige i at Curran ikke var en riktig kunsterisk leder, verken kunstnerisk og personalmessig, helt uavhengig av fint hus. Jeg syns du kan tro litt bedre om "kulturinnteresserte" enn å tro de blir blendet av et pent bygg, Poly.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 06-06-15 kl 19:58. Årsak: Jeg trengte ikke være så sleivete.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 19:42   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Operasjefen - hva tenker dere?

Jeg har ikke satt meg veldig inn i saken. Men jeg går i operaen 7-10 ganger pr år. Jeg har ikke vært fornøyd med det meste av det som er blitt satt opp av opera de siste årene. Det har vært mange flotte operaer som har blitt ødelagt av helt elendig scenografi. Det er selvfølgelig min personlige mening. Men etter min mening har det vært alt for moderne og minimalistisk, og det har vært for mye sexfokusert. Igjen er dette min personlige mening, og jeg anser ikke meg selv om spesielt prippen. Men etter å ha gått i operaen la oss si i snitt 5 ganger i over 20 år nå, så har det skjedd noe jeg ikke liker.

Jeg tenker at det ikke gjør meg noe å få en ny operasjef.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 20:02   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Operasjefen - hva tenker dere?

Jeg tenker at det det er lett å blade kortene her, både fordi man ikke vet hvordan styringsmodellen til Operaen er, og fordi det at Boye Hansen ikke får fornyet åremålet sitt er så dårig håndtert.

A) Det kunstneriske og det økonomiske er i følge adm dir og styret ikke en medvirkende årsak.
B) Kunsterisk leder har ikke direkte ansvar for annet enn kunsterisk stab.
C) Hvis det er noe så fryktelig som Horn hinter om, hvorfor må han ikke gå umiddelbart, åremålet er tross alt ikke slutt før om to år?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 20:10   #10
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.617
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Operasjefen - hva tenker dere?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ellers er jeg helt enig med noe i slavekorkronikken (men jeg ser ingensteder at han er ansatt i Operaen, slik du hevder?).

Øystein Imsen er ikke ansatt i Operaen, såvidt jeg vet.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-15, 00:03   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Operasjefen - hva tenker dere?

Her er for øvrig lenker til alt som er skrevet om saken i Aftenposten: http://www.aftenposten.no/meninger/d...e-8045900.html

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-15, 08:00   #12
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.723
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Operasjefen - hva tenker dere?

Det jeg synes er mest oppsiktsvekkende ved denne saken er jo forsvarstalen (i media? Really?) og Ellen Horns noe flåsete tilbakemelding på dette. Det drar jo hvermannsen inn i det som åpenbart er en konflikt og det er uheldig for flere enn sjefen selv.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-15, 08:19   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Operasjefen - hva tenker dere?

Forsvarstalen er oppsiktsvekkende ja, men ikke særlig uventet etter at styreleder går ut og sier slik hun gjør, og en adm dir som ikke sier noe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-15, 10:42   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Operasjefen - hva tenker dere?

Enn så lenge er det hele håndtert svært ryddig, mtp at det er Operaen.

Ellen Horn er ikke lenger styreleder og burde fulgt "ingen kommentar"-linjen, at åremål ikke blir fornyet er egentlig ikke spesielt dramatisk.

Hvordan og hvorfor Remlov innstilte sine operasjefer hadde det vært gøy om noen gikk nærmere i kortene på. Både Curran og Boye.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-15, 10:46   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Operasjefen - hva tenker dere?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ellen Horn er ikke lenger styreleder og burde fulgt "ingen kommentar"-linjen, at åremål ikke blir fornyet er egentlig ikke spesielt dramatisk.

Nja, jeg er litt uenig. Grunnen til at man har åremål er jo for å kunne rydde unna folk som ikke funker, og fordi institusjoner har godt av nytt, friskt blod og nye tanker. Og bra er det. Men det er svært uvanlig at en kunstnerisk leder ikke får forlenget åremålet sitt med en periode, spesielt i institusjoner med såpass lang planleggingshorisont. Så det at han ikke får den forlenget kan ikke forklares på annen måte enn at han er meget uønsket. Når kunstneriske ledere får åremålene sine forlenget både fire og fem ganger, da er det kritikkverdig andre veien.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-15, 10:50   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Operasjefen - hva tenker dere?

Imse jobber ikke på Operaen, men han er ganske spot on. Å trekke frem innsatsen til alle avdelingene utenom operasolistene, synes jeg fint viser at det ikke er operasjef (eller solistene) alene som trekker den kunstneriske børen, eller bør få all kred-en.

Konfliktene ligger for øvrig neppe noe annet sted enn i Boyes operasøyle, med hans underordnede. Selv ikke på marmoren kan en maskør få noen i L1 (den øverste ledergruppen) til å måtte gå før lederen ønsker selv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-15, 10:52   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Operasjefen - hva tenker dere?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nja, jeg er litt uenig. Grunnen til at man har åremål er jo for å kunne rydde unna folk som ikke funker, og fordi institusjoner har godt av nytt, friskt blod og nye tanker. Og bra er det. Men det er svært uvanlig at en kunstnerisk leder ikke får forlenget åremålet sitt med en periode, spesielt i institusjoner med såpass lang planleggingshorisont. Så det at han ikke får den forlenget kan ikke forklares på annen måte enn at han er meget uønsket. Når kunstneriske ledere får åremålene sine forlenget både fire og fem ganger, da er det kritikkverdig andre veien.

Han er jo meget uønsket. Men jeg synes ikke det er spesielt dramatisk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-15, 11:00   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Operasjefen - hva tenker dere?

Neinei, at du ikke syns det vet jeg. Men det betyr faktisk ikke at det ikke er det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-15, 11:05   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Operasjefen - hva tenker dere?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Neinei, at du ikke syns det vet jeg. Men det betyr faktisk ikke at det ikke er det.

Vel, det er vel litt flere enn meg også som ikke er spesielt sjokkert. Og nei, jeg snakker FAKTISK ikke kun om teknikere eller andre som bryr seg mer om arbeidstid enn kunst, bare for å avklare det med en gang. Det er ingen felles, total enighet om at Boye har vært en fantastisk kunstnerisk leder i operamiljøene, "gjenbruk av tyske 70-tallsvulgariteter som ikke lenger har en misjon" var en betraktning som kom frem nylig, for eksempel.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-15, 11:16   #20
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Operasjefen - hva tenker dere?

Jeg tenker at det måte Boye gikk ut og forvarte seg sier det meste. Han kunne ha valgt å la det ligge med forklaringen fra adm. dir. Han kunne ha valgt å si uttrykke seg på en helt annen måte. Han gikk derimot høyt ut fra hoppet og bekreftet egentlig det jeg tenkte når jeg hørte han ikke fikk forlenget åremålet.

Og jeg er ikke veldig imponert over stykkene han har satt opp. Og jeg er litt overrasket over de som er så begeistret for ham. Jeg liker å gå ut av teater, opera eller ballett og føle noe. Det trenger ikke være begeistring, men jeg liker at mine kunstopplevelser får meg til å sitte igjen med noe mer enn bare en følelse av at "dette var jo helt greit. :shrug:", og det syns jeg det har vært litt mye av.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no