Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-15, 11:29   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Mange av de intervjuede debattantene har vi snakket om her inne, blant annet i saken om Rotmo.

Artikkelen bekrefter jo endel av det man tenker om debattantene i avisene; enslige middelaldrende menn uten utdannelse, og med et voldsomt sinne mot alt de føler seg truet av; kvinner, innvandrere og staten, som de egentlig mener er AP, uansett regjering.

Men også fint å møte noen av debattantene på andre siden, man kan jo bli helt matt av kommentarfeltene og tenke at man burde ta en dugnad, men det er jo virkelig ikke bare-bare. Da er det fint at andre faktisk tar seg tid.

http://www.vg.no/spesial/2015/nettkrigerne/

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 11:56   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Når det gjelder enkelte av disse - folk som forstår hva de er med på?

Jeg tenker med en gang VVP 3.9: "Vis særlig hensyn overfor personer som ikke kan ventes å være klar over virkningen av sine uttalelser. Misbruk ikke andres følelser, uvitenhet eller sviktende dømmekraft. ". Hun første som omtales kan jo være det sterkeste eksempelet.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 13:16   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Tja, både ja og nei tenker jeg. Jeg var inne på tanken. Men samtidig som jeg absolutt tror et par av disse har litt lavere intelligens enn gjennomsnittet, så tror jeg ikke det er såpass at de må beskyttes fra seg selv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 13:54   #4
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tja, både ja og nei tenker jeg. Jeg var inne på tanken. Men samtidig som jeg absolutt tror et par av disse har litt lavere intelligens enn gjennomsnittet, så tror jeg ikke det er såpass at de må beskyttes fra seg selv.

Jeg er og litt her. Jeg tenker at de ikke er så uintelligente at de ikke må ta ansvar for sine handlinger.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 17:21   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Det er jo også noe med at de er svært synlige, og da har de i seg selv nyhetsinteresse.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 17:48   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Vi kan ikke frita alle med litt lavere IQ enn gjennomsnittet og manglende samfunnskunnskap for å stå for det de sier. Det gjelder jo faktisk ganske mange.

Jeg er ikke akkurat overrasket over at nettkommentatorene er de vi ser her.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 18:03   #7
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Herrelighet for en gjeng.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 18:10   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Han godeste Eddy Jacobsen der har jeg gjort research på før i forbindelse med en eller annen greie, husker ikke hva - hjelpes, for en figur. Han skriver noen helt fantastisk dårlige noveller også.

Litt skjønn bør man vise før man eksponerer folk for mye, men det at man er en idiot med menneskefiendtlige meninger er ikke nok til å skulle bli skjermet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 18:27   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Ajaj.. Dette bekreftet mye av mine fordommer.....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 18:36   #10
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Sina var gift med en innvandrer, og han så litt oppgitt ut. Lurer på hvor lenge de har vært gift.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 20:27   #11
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd de fleste av dem var karakterer skapt av Otto Jespersen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 20:31   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd de fleste av dem var karakterer skapt av Otto Jespersen.

Det samme tenkte jeg!! BIRGER!!!


(Kilde: youtube.com)

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 21:38   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Ajaj.. Dette bekreftet mye av mine fordommer.....

Spørsmål også - kan det generelt bygge opp fordommer mot dem som benytter seg av nettavisenes kommentarfelter?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 22:01   #14
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Spørsmål også - kan det generelt bygge opp fordommer mot dem som benytter seg av nettavisenes kommentarfelter?

Det som har slått meg mye er hvor skråsikre mange virker og hvordan de formidler meningene sine med store bokstaver og utropstegn. Vanskelig å se på mange av dem som oppegående mennesker, rett og slett.

Men har alltid tenkt at det er sikkert to sider av den saken. Frem til nå.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 22:02   #15
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Jeg blir bare deppa av at ved valg, så teller deres stemme like mye som min.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-15, 12:45   #16
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Skjønner hva mrc spør om, og jeg tror svaret er ja. Det holder ihvertfall meg fra å kommentere, jeg vil ikke bli assosiert med dem.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-15, 12:46   #17
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Skjønner hva mrc spør om, og jeg tror svaret er ja. Det holder ihvertfall meg fra å kommentere, jeg vil ikke bli assosiert med dem.


Enig. Jeg vil ikke være "en sånn".

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-15, 12:51   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Skjønner hva mrc spør om, og jeg tror svaret er ja. Det holder ihvertfall meg fra å kommentere, jeg vil ikke bli assosiert med dem.

Jeg tror ikke jeg skjønner hva du mener? Kommentere i tråden? Assosieres med hvem? Netthatfolka, eller VG?

Jeg tolket mrc som at han mente at VG ikke burde intervjuet disse, fordi de kan ha mangelfullt utviklede sjelsevner og må beskyttes mot seg selv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-15, 12:52   #19
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Eg synest saken er veldig god, fordi den bringer fram og tar på alvor dei som faktisk virrer litt rundt i si eiga boble og klager på venstreorienterte medier som aldri høyrer deira stemme. Og samtidig synest eg det er trist at slike haldningar er så legitime i ein del miljø.

Eg las ein kronikk av Kadra Yussuf i dag, eg finn han ikkje igjen nå, men eg skal leite etter lenka. Ho skriv om utvatning av mobbebegrepet, om Drevland og Nina Karin Monsen og Sølje Bergmann og andre som stikk seg fram men som ikkje tåler svar på adferd eller meiningar dei sjølv har fronta og forsvart og om korleis dei trekk inn "mobbing" som ein legitim måte å undra seg kritikken på og trekke seg tilbake frå offentlegheita. Det var veldig godt skrive, sjølv om kommentarfeltet og her var fullt av kommentarar av typen "Alt er NAV og indvandrarane og sosialistane si feil og FRP blir mobba...". Eg kjenner eg blir litt trist over at den gjennomarbeida og gode argumentasjonen bare faller i fisk og går i oppløysing, utan at kommentarfeltet kjem med noko nytt.

Eg trur løysinga er å ta tilbake kommentarfeltet med saklege argumenter. Men det er klart det koster.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-15, 12:55   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

nokon, jeg er enig. Jeg syns også VG-saken er god, og jeg syns også den er godt fremstilt visuelt. Jeg liker denne måten å kunne gå i dybden på artikler.

Jeg syns det er kjempeviktig å se hvor disse stemmene kommer fra, og hva som driver dem. Jeg syns det er helt motbydelig å se dem som virkelig fryder seg over å være slemme, slik som denne Eddy, og det er jo da interessant å se opp mot at han tydeligvis ble svært mishandlet som barn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no