Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En liten reklamefilm om foreldreveiledning

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-16, 16:08   #21
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En rørende film om foreldreveiledning

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Igjen; som på enhver blogg, synes jeg all reklame bør merkes tydelug før man klikker.

Jepp.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-16, 16:14   #22
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: En rørende film om foreldreveiledning

Det burde stått [reklame] i tittelen på denne. Da kunne man valgt om man ønsket å klikke seg inn eller ikke.

Egentlig synes jeg det bør være en regel at også reklameinnlegg her inne merkes.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-16, 17:00   #23
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En rørende film om foreldreveiledning

Nå syns jeg faktiskndere som vil at slike innlegg merkes med reklame er litt storforlangende. Vi har et gratis forum som driftes ved hjelp av reklame og masse frivillig arbeid. Så glipper dette gjennom, og vi skal bli snurte?!

Jeg syns videoen var fin, den lærte meg noe som jeg kan bruke og jeg ble ikke berørt av reklameaspektet.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-16, 17:29   #24
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En rørende film om foreldreveiledning

Den glapp jo ikke gjennom, den var forhåndsinnmeldt. No big deal, men det er vel bare prinsippet i det hele.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-16, 17:45   #25
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En rørende film om foreldreveiledning

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Nå syns jeg faktiskndere som vil at slike innlegg merkes med reklame er litt storforlangende. Vi har et gratis forum som driftes ved hjelp av reklame og masse frivillig arbeid. Så glipper dette gjennom, og vi skal bli snurte?!

Jeg syns videoen var fin, den lærte meg noe som jeg kan bruke og jeg ble ikke berørt av reklameaspektet.

FP tjener ingenting på at lenken til denne video er her, HI har ikke kjøpt reklameplass; siden det lenkes til reklamerer for noe (som de fleste av lenkene som deles i forumet gjør).

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-16, 17:46   #26
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En rørende film om foreldreveiledning

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Det burde stått [reklame] i tittelen på denne. Da kunne man valgt om man ønsket å klikke seg inn eller ikke.

Egentlig synes jeg det bør være en regel at også reklameinnlegg her inne merkes.

Nå uttaler jeg meg som bruker og ikke som moderator, da jeg ikke har vært med i noen diskusjon på dette.

Jeg synes egentlig at brukere som er godt kjent godt kan få lov til å komme med tips og anbefalinger av alt fra klær til filmer og utstyr uten at man må tagge det som reklame. Og det er heller ingen som hadde reagert dersom noen av de mer erfarne brukerne hadde linket til denne.

Her er vel det som er litt uvanlig at forumeier har forhåndsgodkjent (som innimellom skjer og/eller at man slepper reklame gjennom når ledelsen synes at saken er ekstra bra eller noe sånt).

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-16, 17:48   #27
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En rørende film om foreldreveiledning

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

FP tjener ingenting på at lenken til denne video er her, HI har ikke kjøpt reklameplass; siden det lenkes til reklamerer for noe (som de fleste av lenkene som deles i forumet gjør).

Ok. Bra med presisering. Men jeg syns fortsatt det er ok!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-16, 17:55   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En rørende film om foreldreveiledning

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

FP tjener ingenting på at lenken til denne video er her, HI har ikke kjøpt reklameplass; siden det lenkes til reklamerer for noe (som de fleste av lenkene som deles i forumet gjør).

Nei, FP tjener ikke på det, men bedriften som har lagt den ut gjør det selvsagt. Reklame trenger ikke være betalt for å være det. Og selvsagt er det en forskjell hvis en aktiv bruker av forumet legger ut en lenke til en fin, informativ og rørende video hun eller han ikke har laget selv, og at noen ene og alene registrerer seg for å reklamere for noe, til og med uten å si i fra at vedkommende har laget den.

Jeg skjønner godt at man ikke greier å få med seg alt som admin og modder, og jeg skjønner også at man kan gjøre unntak for regelen om å ikke tillate reklame. Jeg lurte kun på hvorfor det ble godtatt i dette tilfellet, i og med at det brøt med såpass mye jeg syns er god forumskikk (som å delta aktivt på forumet, være ærlig med hensikten bak innlegget osv) og regler i samfunnet ellers for merking av reklame.

Det går altså ikke på innholdet av videoen, som jeg syns er greit nok, men prinsippet rundt hvordan slikt formidles.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-16, 19:23   #29
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En rørende film om foreldreveiledning

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Nå syns jeg faktiskndere som vil at slike innlegg merkes med reklame er litt storforlangende. Vi har et gratis forum som driftes ved hjelp av reklame og masse frivillig arbeid. Så glipper dette gjennom, og vi skal bli snurte?!

Jeg syns videoen var fin, den lærte meg noe som jeg kan bruke og jeg ble ikke berørt av reklameaspektet.

Jeg er da ikke snurt? Jeg har på en nøytral og fin måte sagt at jeg synes detn bør fremgå hvis noe som legges ut er reklame. Jeg tenkte da på tilfeller det trådstarter har interesse av at vi klikker. Hvorfor i all verden skulle det ikke være greit å opplyse om at det er egenreklame? Prinsippet er akkurat det samme som om jeg drev et hotell og la ut link til "verdens koseligste hotell i Lofoten". Sikkert noen som trenger slikt tips også. Men det er selvsagt relevant om det er jeg som eier hotellet eller en tilfeldig turist som benytter adjektivet "koselig".

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-16, 20:43   #30
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En rørende film om foreldreveiledning

Eg tenker og - til tross for at eg synest filmen var nyttig (om ikkje "rørende") - at det er greit å poengtere at ein anbefaler ein reklamefilm, når det er det ein gjer. Det er og stor forskjell på "Eg vil anbefale dette firmaet og arbeidet dei driv" og "Dette er rørende", uavhengig av egeninteresser. Problemet med HI er ikkje tilknytning til firmaet som eigar eller bruker, men formuleringa i anbefalinga av filmen. Ein vri som "Dette er eigentleg ein reklame for Senter for emosjonsbasert terapi, men eg synest den var rørande og den seier noko om korleis ein som foreldre kan håndtere emosjoner" ville gjort HI langt meir spiselig. Eg synest det er forskjell på "Sjå denne reklamefilmen" og "Sjå denne filmen".

Likevel, det er litt gråsone - Alfred og skyggen er vel og ein reklamefilm for den same institusjonen, men den blir anbefalt av profesjonelle folk i ymse samanhengar, fordi filmen er bra. Og det same gjeld eigentleg denne.

Forumet er fullt av innlegg frå begeistra brukarar og kundar, som svarer på spørsmål eller anbefaler produkt. Eg tenker at forskjellen på HI og ein generell "Sjå på denne!", er at det blir omtalt som "rørende" og at det ikkje kjem fram at det er ein reklamefilm. Likevel er eg glad forumleiinga slapp denne gjennom, for den gav i alle fall meg noko å tenke på.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-16, 20:56   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En rørende film om foreldreveiledning

Det er jo ikke en reklamefilm, men når vedkommende legger filmen her så er det jo fordi den fungerer som en reklame for firmaet. Og det er da enda mer problemtisk at vedkommende ikke sier at det er hun selv som har laget den. Om det hadde vært en eller annen som ikke var knyttet til dem så er det jo helt uproblematisk.

Det handler heller ikke om innholdet, men måten det blir presentert på, typ: "Jeg er en helt tilfeldig person som vil anbefale denne".

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-16, 21:04   #32
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En rørende film om foreldreveiledning

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er jo ikke en reklamefilm, men når vedkommende legger filmen her så er det jo fordi den fungerer som en reklame for firmaet. Og det er da enda mer problemtisk at vedkommende ikke sier at det er hun selv som har laget den. Om det hadde vært en eller annen som ikke var knyttet til dem så er det jo helt uproblematisk.

Det handler heller ikke om innholdet, men måten det blir presentert på, typ: "Jeg er en helt tilfeldig person som vil anbefale denne".

Det var eigentleg det eg og prøvde å seie på ein rotete måte. Eg synest HI er uklart og villeiande, fordi det ser ut som ein tilfeldig person som anbefaler noko "rørande". Likevel skjønner eg at den er blitt klarert, sjølv om det burde komme tydeligare fram av HI at dette er content marketing.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-16, 21:08   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En rørende film om foreldreveiledning

... faktisk kan man si at Pernikke bryter markedsføringsloven ved å legge ut denne, uten å si noe om at hun faktisk er produsent av den, og at den er knyttet til et firma som tjener penger på å gjøre sine tjenester kjent.

Fra Forbrukerombudet om markedsføringsloven:

Sitat:

Første bud er at brukeromtalene må være skrevet av faktiske forbrukere. Næringsdrivende kan ikke skrive omtalene selv, eller betale andre for å skrive dem for seg.

Her skriver jo Pernikke en varm omtale om sitt eget produkt, uten å opplyse om at det er nettopp det det er.

Jeg syns det er rart at man syns det er greit, bare fordi innholdet er godt og relevant.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-16, 21:08   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En rørende film om foreldreveiledning

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Det var eigentleg det eg og prøvde å seie på ein rotete måte. Eg synest HI er uklart og villeiande, fordi det ser ut som ein tilfeldig person som anbefaler noko "rørande". Likevel skjønner eg at den er blitt klarert, sjølv om det burde komme tydeligare fram av HI at dette er content marketing.

Da er vi rørende enige.

Hadde teksten i HI vært noe sånt som "Vi er et firma som jobbe rmed sånn og slik, og vi har laget en rekke små filmer som tar for seg blablabla. Vi tror de kan være fine små remindere i hverdagen, vi håper dere liker dem også. Gi oss gjerne en tilbakemelding om hva dere syns", og Pernikke deretter hadde deltatt i tråden, så hadde det ikke plaget meg det grann.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-16, 21:10   #35
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En rørende film om foreldreveiledning

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Da er vi rørende enige.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-16, 22:44   #36
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: En rørende film om foreldreveiledning

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er jo ikke en reklamefilm, men når vedkommende legger filmen her så er det jo fordi den fungerer som en reklame for firmaet. Og det er da enda mer problemtisk at vedkommende ikke sier at det er hun selv som har laget den. Om det hadde vært en eller annen som ikke var knyttet til dem så er det jo helt uproblematisk.

Det handler heller ikke om innholdet, men måten det blir presentert på, typ: "Jeg er en helt tilfeldig person som vil anbefale denne".

Ja, det er akkurat dette jeg reagerer på.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-16, 10:14   #37
Pernikke
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2016
Innlegg: 2
Pernikke har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: En rørende film om foreldreveiledning

Heisann! Ferietider og lite sosiale medier! Beklager hvis jeg har brutt kotyme på innlegg. Det var virkelig ikke meningen. Jeg la ut innlegget i hu og hast, og så først etterpå at administrator hadde skrevet at jeg gjerne burde presentere meg i forumet først ect. Tenkte da at det kanskje ble litt kleint... Det gikk litt fort i svingene med mye jobb og små tvillinger rett før ferien Tanken var at denne filmen kunne være relevant for foreldre i dette forumet da vår største målsetning er å spre psykologkunbskap med et ønske om å øke kunnskap om følelser og emosjonell bevissthet. Hvis jeg får det til (uten PC noen uker til), skal jeg endre den opprinnelige teksten og få med at det er en reklamefilm for Norsk institutt for Emosjonsfokusert terapi. Fortsatt god sommer til alle

Pernikke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
barn, foreldreveiledning, oppdragelse


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no