Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-16, 20:48   #21
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner/ Anorak?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Jeg er ikke uenig med deg om sak- men jeg mener fortsatt at det bryter mot lov om kontroll av markedsføring;
§ 3.Presentasjon og dokumentasjon av markedsføring
Markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring.

Jeg skjønner ikke hvordan det går an å si at det ikke kom tydelig fram hva dette var. Det står jo at han har samarbeidet med NOAS om det. Hva mer burde det stått, mener du?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 20:52   #22
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Her er saken om Forbrukerombudet. https://www.nrk.no/norge/forbrukerom...ven-1.13239716 Dei slår fast at sidan dette handler om ein ideell organisasjon, er det ikkje brot på marknadsføringsloven.

Dette er og interessant:

Sitat:

Enkelte privatpersoner har tatt kontakt med Forbrukerombudet, men fungerende forbrukerombud Bente Øverli sier de fleste som har tatt kontakt, er journalister og bransjefolk som lurer på om det er begått brudd i markedsføringsloven.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 20:54   #23
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Nei, jeg føler meg ikke lurt.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 20:55   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Jeg er ikke uenig med deg om sak- men jeg mener fortsatt at det bryter mot lov om kontroll av markedsføring;
§ 3.Presentasjon og dokumentasjon av markedsføring
Markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring.

Selv om "ingen" fikk betalt er det noen som sitter igjen med penger- Noas.

Jeg er uenig i st det bryter loven fordi jeg mener det kommer tydelig frem hvem som er avsender.

Og jeg skjønner ikke hva hans partitilhørighet har med saken å gjøre?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 20:59   #25
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Jeg tror ikke det er snakk om noe lovbrudd, men det noe som skurrer litt - moralsk - for meg hvis det ikke var Joner selv som tok initiativ til dette, men NOAS selv eller reklamebyrået. Helt ærlig spill synes jeg ikke det er (og jeg føler meg ikke lurt personlig, da jeg verken har likt, delt eller sendt penger ).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 21:01   #26
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er uenig i st det bryter loven fordi jeg mener det kommer tydelig frem hvem som er avsender.

Og jeg skjønner ikke hva hans partitilhørighet har med saken å gjøre?

Jeg er ikke opptatt av partitilhlrigheten hans, men reagerer på at han velger å bruke en organisasjon som har direkte fordeler av å opprettholde dagens asylsystem.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 21:12   #27
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Jeg er enig med tally og begynner å bli dritsur og lei av Sandberg og ikke minst Listhaug. Hun er statsråd i regjeringen i et demokrati. Folk har rett til å mene andre ting enn hun gjør. Jeg synes det er så himmelstormende feil å kalle meningsmotstandere hylekor og jeg skjønte dessuten med en gang jeg så Joners innlegg på fb i går at han gjorde dette i samarbeid med Noas, det står jo klart i innlegget. At han har fått hjelp til dette fra et kommunikasjonsbyrå, synes jeg ikke er sjokkerende i det hele tatt. Det er vel mange som ytrer seg i det offentlige romved hjelp av proffe kommunikasjonsfolk. Og det er faktisk lov å promotere saker av i interesse eller av sitt gode hjerte som kjendis uten at det dermed er markedsføring som skal merkes. Det gikk jo med all tydelighet frem av innlegget til joner at man ville støtte noas hvis man ga penger.

Hvis jeg eller en kjendis går ut og ber folk støtte Kreftforeningen, er det ikke markedsføring så lenge jeg eller kjendisen ikke får betalt for det. Selv om det er verdt noe for Kreftforeningen. Det er jo nettopp denne effekten alle som jobber med content marketing er opptatt av å få til. Forskjellen ligger i om man får betalt for å gjøre det eller ikke. Aftenpostens redaktør eller Gud eller hvermann må gjerne fremme en mening, det er først når de som profiterer på at han/vi/Gud mener det han gjør, betaler ham for å mene det, at det rammes av markedsføringslovgivningen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 22-11-16 kl 22:36.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 21:14   #28
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Det å angripe formen er jo bare for å distrahere opinionen fra å legge merke til hva dette egentlig handler om. En statsråd som soler seg i rasistenes glans og tar i mot hyllest fra det bruneste grums, mens hun bruker makten sin til å sende små barn til land de aldri har vært og rive familier fra hverandre.

Ikke la dere avlede! Det er det hun (eller PR-fyr (24)) vil.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 21:16   #29
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Jeg har hverken støttet eller likt, men likte engasjementet hans. Likevel synes jeg det ga en emmen smak da pr-byrået kom frem. Jeg liker tydelige samarbeid, at noe gjøres gratis endrer ikje det for meg. Anorak har fått reklame, Noas har fått penger ig Joner har fått fremmet sitt syn. Jeg synes det minner om bloggere som liker alt de promoterer, selv om jeg ikke betviler at han står inne for det han skrev.

Jeg er redd Listhaug bare fikk enda mer vann på mølla og mulighet til å polarisere en ellers viktig debatt. Også himler jeg av sytet hennes nå, med tanke på at hun selv jobber i First house til vanlig og selv har proffe som skriver blogg og facebook for henne. Det provoserer meg voldsomt at hun sabler ned private meningsmotstandere med usaklig facebookpjatt fremfor reelle argumenter.

Det er ikke første gang skjulte kampanjer får kritikk, mange liker ikke slik reklame.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 21:22   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Men han trenger da ikke være mindre engasjert?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 21:25   #31
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Neida. Men hvis det er så åpenlyst og konkret hadde det vært ryddigere og tydeligere å være enda klarere, tror jeg. Så kunne ingen hylt nå.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 21:31   #32
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg har hverken støttet eller likt, men likte engasjementet hans. Likevel synes jeg det ga en emmen smak da pr-byrået kom frem. Jeg liker tydelige samarbeid, at noe gjøres gratis endrer ikje det for meg. Anorak har fått reklame, Noas har fått penger ig Joner har fått fremmet sitt syn. Jeg synes det minner om bloggere som liker alt de promoterer, selv om jeg ikke betviler at han står inne for det han skrev.

Jepp, akkurat dette - en emmen smak i munnen. Han er hyret inn, om han aldri så mye er enig i budskapet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 21:32   #33
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det å angripe formen er jo bare for å distrahere opinionen fra å legge merke til hva dette egentlig handler om. En statsråd som soler seg i rasistenes glans og tar i mot hyllest fra det bruneste grums, mens hun bruker makten sin til å sende små barn til land de aldri har vært og rive familier fra hverandre.

Ikke la dere avlede! Det er det hun (eller PR-fyr (24)) vil.

Eg tenker òg det. Det er litt sånn "Jammen du, då!"

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 21:34   #34
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jepp, akkurat dette - en emmen smak i munnen. Han er hyret inn, om han aldri så mye er enig i budskapet.

Sånn jeg har oppfattet det, er han ikke hyret inn, men er kompis med sjefen i Anorak og dette er noe de har vært sammen om de to.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 21:34   #35
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det å angripe formen er jo bare for å distrahere opinionen fra å legge merke til hva dette egentlig handler om. En statsråd som soler seg i rasistenes glans og tar i mot hyllest fra det bruneste grums, mens hun bruker makten sin til å sende små barn til land de aldri har vært og rive familier fra hverandre.

Ikke la dere avlede! Det er det hun (eller PR-fyr (24)) vil.

👏🏻 Vel talt!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 21:44   #36
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Sånn jeg har oppfattet det, er han ikke hyret inn, men er kompis med sjefen i Anorak og dette er noe de har vært sammen om de to.

Ja, men det er fremstilt som at det var NOAS' initiativ, og at de kontaktet reklamebyrået for et samarbeid. Joner er "hyret inn" i mine øyne, om jeg har oppfattet saken riktig - uavhengig av vennskapet. Byrået er hyret inn av NOAS og Joner av reklamekompisen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 21:52   #37
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Samme for meg hvem som står bak, så lenge jeg kan støtte NOAS og irritere Listhaug på en gang - what's there not to like?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 22:01   #38
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja, men det er fremstilt som at det var NOAS' initiativ, og at de kontaktet reklamebyrået for et samarbeid. Joner er "hyret inn" i mine øyne, om jeg har oppfattet saken riktig - uavhengig av vennskapet. Byrået er hyret inn av NOAS og Joner av reklamekompisen.

Ok, det er mulig jeg har gått glipp av noe, men jeg oppfattet det som motsatt: Joner og reklamebyrået kontaktet NOAS. Men uansett endrer det ingenting for meg, det er hundre prosent et initiativ jeg kan støtte.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 22:09   #39
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Om en har sympati for en organisasjon eller ei burde være da være irrelevant i en diskusjon om hvorvidt det er riktig gjennomført.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 22:37   #40
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Så lenge mange reagerer og Lusthaug får vridd debatten, så har den jo ikke vært helt vellykket synes jeg. Det ødelegger for evt senere kampanjer.

For meg er det stor forskjell på at A Noas kunne tenke seg litt reklame og mer penger, kontakter noen som kjenner noen = kampanje og B en privatperson som blir engasjert og drar i gang noe stort a la David mot Goliat =kampanje. Og når det er A, men de later som at det er B, så blir det litt feil i mine øyne.

Jeg støtter tildels sak og kan ikke fordra Listhaug og hennes propaganda. Men det jeg føler i denne saken er ikke feil heller, da det ikke finnes en fasit. Og er det ikke slik med kommunikasjon at avsender har ansvar for hbordan mottager oppfatter budskapet? Eller noe sånt?

Det minner om Norsk folkehjelp sin kampanje med Sophie Elise (som riktignok fikk betalt, men det synes jeg er underordnet). De latet først som hun skrev noe på eget initiativ, men det var også reklame.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no