Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Elever mener nye skoleregler virker uutholdelige

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-12, 08:55   #21
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.511
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdelige

Dette er ikke kamper jeg hadde orket å kjempe. Det er sikkert en årsak til at de innfører de, og vi hadde tilpasset oss. Mellombror har musikk på øret samme hva han gjør for eget behag, men ingen prblem med å skru den av når det blir forventet. Mobiler er lov å ha med på skolen, men skal ligge i sekken avskrudd gjennom skoledagen. Bør heller ikke være noe problem å tilpasse seg. Klining og tafsing bør foregå i det diskre av alle, både arbeidstakere og elever,så helt greit at de lærer at de da skal trekke seg bort. At man kler seg noenlunde anstendig er heller ikke noen ulempe, forskjell på hverdag og fest. Noen går så lettkledd at jeg blir redd de blir syke, men sunn fornuft må jo skoleledelsen bruke da.
Jeg er tilhenger av få, men klare regler.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 09:20   #22
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.620
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdelige

Høres greit nok ut det, selv om jeg synes klining og påkledning var litt spesielt å ilegge forbud mot. Dette med reaksjoner på forsentkomming skulle da vel bare mangle. Viktig ting å lære seg. Når det gjelder musikk på øret så hadde ikke det vært aktuelt i min tid på ungdomsskolen,men det er jo evigheter siden. Tenker at noen nok kanskje konsentrerer seg helt fint med musikk, men helt greit med et forbud siden jeg synes at det er helt greit at mobiler og andre duppedingser ikke trenger å være tatt frem i timene. Min mann programmerer og han hører ofte på hard metal høyt når han jobber (skikkelige øreklokker of course) så det går fint an å konsentrere seg. Jeg sitter i åpent landskap og dersom jeg skal foreta skrivearbeid og gjerne vil sitte i fred så plugger jeg også inn musikk.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 09:32   #23
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdelige

Er det for strengt å nekte klining, :Mja, anmerkning vet jeg ikke, men å gjøre oppmerksom på vanlige sosiale spilleregler, som at det kan føles ubehagelig for andre å se noen råkline to cm. fra seg, synes jeg kan være greit. Jeg har jobbet med tenåringer så lenge at jeg vet at det ikke bare er litt uskyldig smånussing det er snakk om i mange tilfeller.

synlig undertøy, Næsj, pick your battles, tenker jeg.

hender nedi buksa på hverandre: Ikke greit. Hører ikkje hjemme i det offentlige rom.
,
legge begrensning på elektronikkbruk: Helt greit. Man får ikke med seg det man skal, og man forstyrrer andre.

anmerke forsentkomming? Virkelig helt greit. Elever som kommer for seint er et kjempeproblem i vg. skole iallfall. Å få noen ramlende inn i klassen når vi er godt i gang med noe, er utrolig irriterende og forstyrrende for både medelever og lærere. Det er ikke så mange år til de skal ut i arbeidslivet (sommerjobb, lærlingplass) så det er helt greit å begynne å tenke på at konsekvenser når man gir blaffen i møtetid o.l.

Er det virkelig foreldre som reagerer på disse reglene, eller er det elever?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 09:33   #24
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdelige

Jeg skjønner veldig godt slike regler, og jeg vil egentlig tro at ganske mange innerst inne synes det er litt godt også. Det er et enormt klespress, for ikke å snakke om mangel-på-klærpress i den alderen der. Ikke synlig undertøy kan nok virke litt snerpete selv om jeg på sett og vis forstår det. Men hvis de har et problem med at det er veldig mye klining og åpenlyse seksuelle tilnærmelser på skolen skjønner jeg at de tar tak i det. I timene er det veldig forstyrrende, i friminuttene kan jeg også se for meg at det kan gå utover det sosiale miljøet hvis det blir veldig utbredt/blir en form for press. Jeg regner med de ikke hadde slått ned på dette hvis det var snakk om et par kjærestepar som klinte i en krok i friminuttet.

I arbeidslivet og samfunnet forøvrig blir det forventet at man ikke tar ut trangen sin til å uttrykke seg gjennom klær og oppførsel fullt ut, og slike regler tror jeg man fint kan ha for ungdomsskoleelever også.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 09:43   #25
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdelige

Når jeg hører om ungdom så slår det meg ofte at de er barn på noen måter, og 'voksne' på andre måter. De begynner å bli voksne i forhold til kropp og seksualitet, men fortsatt barn i forhold til spilleregler og oppførsel. Mange har et ekstremt behov for frigjøring. Bestemme selv. Alt som var før, gjelder ikke nå. Klassiske opprørstendenser. De er på en måte utenom alt, og tar avstand fra både det barnslige - og det voksne. Men de skal jo bli voksne. Er de voksne på noen måter, bør man også kunne forvente at de opptrer i den retningen på andre måter. Det bør være forvetninger til dem, og noe bør de nesten beskyttes mot. Jeg syntes reglene var helt ok, og at det er behov for slike regler viser jo at ting kanskje har sklidd ut for lenge.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 09:49   #26
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdelige

At elevane meinar at desse reglane er uutholdelege, viser vel kanskje berre at det er heilt greitt å innføre dei. Rask gjennomlesing viser meg i grunnen ikkje stort anna enn det som er vanleg skikk og bruk i arbeidslivet og blandt folk ellers (med unntak av musikk på øyret for enkelte jobbar), og det har ingen vondt av å lære seg så tidleg som mogeleg, etter mi meining.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 09:51   #27
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.880
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdelige

Mine elever får lov til å høre på musikk når de jobber, hvis de har spurt meg først.
Ellers så er vel reglene greie nok. Jeg bryr meg dog ikke om noen kliner i gangen, så lenge de ikke gjør det inne i min time.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 09:53   #28
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdelige

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det virkelig foreldre som reagerer på disse reglene, eller er det elever?

Det var vel FAU som reagerte på regler ved forsentkomming.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 09:54   #29
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdelige

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg skjønner veldig godt slike regler, og jeg vil egentlig tro at ganske mange innerst inne synes det er litt godt også. Det er et enormt klespress, for ikke å snakke om mangel-på-klærpress i den alderen der. Ikke synlig undertøy kan nok virke litt snerpete selv om jeg på sett og vis forstår det. Men hvis de har et problem med at det er veldig mye klining og åpenlyse seksuelle tilnærmelser på skolen skjønner jeg at de tar tak i det. I timene er det veldig forstyrrende, i friminuttene kan jeg også se for meg at det kan gå utover det sosiale miljøet hvis det blir veldig utbredt/blir en form for press. Jeg regner med de ikke hadde slått ned på dette hvis det var snakk om et par kjærestepar som klinte i en krok i friminuttet.

I arbeidslivet og samfunnet forøvrig blir det forventet at man ikke tar ut trangen sin til å uttrykke seg gjennom klær og oppførsel fullt ut, og slike regler tror jeg man fint kan ha for ungdomsskoleelever også.


Jepp, jeg kan signere alt. Og jeg kan til og med tillate meg å høres så konservativ og gammeldags ut at jeg mener at det hadde vært flott om ungdommene nutildags hadde fokusert hakket mer på undervisningen og hakket mindre på å se supersexy ut. :knirk:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 09:55   #30
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.880
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdelige

Jeg bryr meg ikke om jeg ser trusekanten til elever, men det kan godt hende at jeg kommenterer det. "Nå tror jeg du mister buksa", eller hvis noen er farlig nær å vise frem pupper så ber jeg de dra opp genseren eller noe sånt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 09:57   #31
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdelige

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jepp, jeg kan signere alt. Og jeg kan til og med tillate meg å høres så konservativ og gammeldags ut at jeg mener at det hadde vært flott om ungdommene nutildags hadde fokusert hakket mer på undervisningen og hakket mindre på å se supersexy ut. :knirk:

Mm. Heftig klining og hender nedi buksen til hverandre høres ingen steds hjemme i alderen 13-15 år.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:00   #32
TripptrappTREsko
Bondesjakk(matt!?)
 
TripptrappTREsko sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 71
TripptrappTREsko har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdelige

Regler er en god ting, tenker jeg
Reagerer ikke på noen av de nevnte.
(Jeg tilhører sorten som synes det hadde vært greit med uniformer på skolen...)

TripptrappTREsko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:00   #33
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdelige

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Det var vel FAU som reagerte på regler ved forsentkomming.



Det blir litt som den der Norvegia-reklamen med eleven som sier at "da må pappa snakke med advokaten".

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:01   #34
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdelige

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Det var vel FAU som reagerte på regler ved forsentkomming.

Jaha, hva mener de skal gjøres da? At alle bare skal få komme når de vil? At kronisk forsentkommere skal få forstyrre oppstarten og midt i timen?
Jeg synes det er rart at det er så mye motstand mot regler generelt i skolen, klare regler og disiplin behøves dere store grupper skal fungere sammen. Og gradvis tilnærming til voksen-og arbeidsliv er kanskje ikke så dumt.
På videregående fikk vi ikke komme inn i timen etter 10 minutter og fikk da en hel times fravær eller anmerkning som førte til nedsatt oppførsel-ordenskarakter etter et visst antall.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:01   #35
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.880
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdelige

Hender nede i buksa enten det er ens egen bukse eller andres synes jeg er ugreit.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:03   #36
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdelige

Jeg synes også det er veldig ugreit med det ekstreme kroppsfokuset som er altoverskyggende, og synes det er helt greit at skolen er et av stedene hvor ungdommer får beskjed om at det ikke er det som er det absolutt aller viktigste her i verden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:08   #37
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdelige

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Mm. Heftig klining og hender nedi buksen til hverandre høres ingen steds hjemme i alderen 13-15 år.

Ikke hos andre aldersgrupper heller hvis det er snakk om offenlige sammenhenger og andres påsyn.

Jeg skrev vel et innlegg her på forumet om en flytur for noen år siden. Jeg satt ved midtgangen i et fly og de to som satt innenfor meg var et tydelig nyforelsket par i femtiårene som råklinte og tafset nedi klærne på hverandre hele turen. Jeg følte at jeg burde si i fra, men feiget ut og satte meg heller langt ut mot kanten i setet, lukket øynene og forsøkte å stenge det ute. Hva disse to hadde gjort utenfor min sfære er ikke min buisness, men når det skjer i andres påsyn og blir påtrengende er det på sin plass med grenser.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:22   #38
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdelige

Eg er veldig einig med Katta angåande sexpress, og eg trur at dette med reglar for å kle seg anstendig kan vere litt befriande for mange som opplever press. Mange jenter etterlyser skuleuniform, fordi dei ikkje sjølv er komfortable med å vise fram like mykje kropp som Alle Andre, men heller ikkje vil skilje seg ut. Då kan det å ha reglar, vere litt godt å lene seg på for dei som ikkje ønsker å gå rundt halvnakne.

Eg reager og på at det er så sterke reaksjoner på å ha regler. Holdninger er viktig, men litt konsekvenser mot å komme for seint og liknande trur eg er viktig. Det forstyrrer, og dei har godt av å lære å komme på tida.

Musikk er eg litt sånn så der til å ha nulltoleranse til. Eg bruker sjølv musikk når eg jobber på arbeidsom med fleire andre, for å lukke ute irriterande snufselydar og liknande frå kollegaer. Eg pleier bruke det litt som belønning, når dei spør om å høyre musikk. Så lenge det er god arbeidsro, er det greit at dei har på musikk, men i det det blir mykje fikling med telefonar eller dei driv med andre ting, er det bort med alle øyrepropper. Så akkurat det synest eg kanskje burde vere opp til den einskilde lærar å vurdere. Men det er kanskje ein slik ting som fører til mykje masing, viss ein seier nei?

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:24   #39
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdelige

Jeg syns det er greit at ungdomsskolen begynner å jobbe med at skolen er en arbeidsplass og at det krever en annen adferd enn fritid. Det har føringer på klær, adferd, og selvsagt på forsentkomming.

Om det er riktig valg av kamper eller ikke, det vet jeg ikke. Men jeg reagerer når foreldrerepresentanter går ut og motarbeider slike tiltak. "Hva?! Skal gullungen ikke engang få KLINE i timen, nå?!?!"

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:27   #40
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdelige

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Mm. Heftig klining og hender nedi buksen til hverandre høres ingen steds hjemme i alderen 13-15 år.

Det høres ikke noe sted hjemme i det offentlige rom, uansett. Og i hvert fall ikke på en arbeidsplass!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no