Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Meatfree Monday - 2013: Vi prøver på nytt!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-13, 16:21   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Meatfree Monday - 2013: Vi prøver på nytt!

Tråden i fjor levde til 9. januar, skal vi se om vi greier å slå rekorden?

I fjorårets tråd skrev jeg:

Sitat:

Jeg tror vår primære veggisdag blir på onsdager. Mandag er restedag etter helgen, og fisk på tirsdag og torsdag.

Men må innrømme at både dette, samt hele konseptet med å spise mer kjøttfritt gikk åt skogen. Men jeg prøver igjen, samme modell! Bortsett fra at vi spiste restene etter helgen til kvelds i går, og må derfor finne på noe lurt i dag.

Så kom igjen med de deiligste vegetaroppskriftene deres!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 16:25   #2
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meatfree Monday - 2013: Vi prøver på nytt!

Vi spiser egentlig relativt ofte vegetarisk, det kan godt hende det er en gang i uka. Men jeg vil ikke ha noen fast dag, altså! Jeg bidrar dog gjerne med oppskrifter.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 16:40   #3
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Meatfree Monday - 2013: Vi prøver på nytt!

Enig med Toffskij; jeg synes det blir litt vanskelig å si at en bestemt dag skal være vegetarisk/kjøttfri - det kommer an på hva som passer best i praksis, hva som må spises i kjøleskapet o.s.v - men i praksis spiser vi vegetarmat minst én gang i uken, gjerne oftere. For noen år siden satte vi oss som mål å spise én vegetarmiddag hver uke, og da måtte vi være litt bevisste for å få det til, men etterhvert har vi funnet ut at vi rett og slett liker mye vegetarmat veldig godt, så nå kan vi plutselig oppdage at "hei, vi har faktisk spist tre vegetarmiddager denne uken!", uten at det har vært noe bevisst valg.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 16:43   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meatfree Monday - 2013: Vi prøver på nytt!

For eksempel kan jeg anbefale søtpotet- og ingefærsuppe igjen, den likte faktisk alle sammen (noen mer enn andre, men alle spiste, noe som forekommer ganske sjelden hos oss).

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 16:44   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meatfree Monday - 2013: Vi prøver på nytt!

Jada, Meatfree monday er bare et begrep, dere henger dere så mye opp i detaljer om dagen! Først om man må rydde 21 dager på rad i ryddetråden, deretter om det må være en fast kjøttfri dag. Bruk fantasien!

Og siden dere allerede er way flinkere enn meg, så del oppskriftene deres!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 16:54   #6
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meatfree Monday - 2013: Vi prøver på nytt!

Fantasi, schmantasi.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 16:54   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meatfree Monday - 2013: Vi prøver på nytt!

Vi skal ha pasta med grønnsaksskuffrester.

1 gul løk og to fedd hvitløk finhakkes og surres i smør eller olje til blankt, men ikke brunt. En evt. 2 gulrot finhakkes eller rives og surres med løk og hvitløk. Ett uåpnet brett med dulcitatomater som er blitt bittelitt skrukkete, finhakkes og tas i pannen. Noen sorte oliven og kapers hakkes og has i. Smak til med salt og pepper.

Kok pasta, hell over i dørslag og tilbake i kjelen. Forsyn folk med pasta og grønnsaker, topp gjerne med parmesan eller annen revet ost eller litt revet sitronskall.
Værsågod!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 16:57   #8
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meatfree Monday - 2013: Vi prøver på nytt!

Ukas planlagte veggismiddag er forresten pasta Norma, spagetti med deilig tomat- og auberginesaus. Jeg bruker en Jamie Oliver-oppskrift som er praktisk talt identisk med denne. Jeg veksler mellom å bruke ricotta og parmesan, begge deler er kjempegodt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 17:00   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meatfree Monday - 2013: Vi prøver på nytt!

Det som er greit med en sånn saus er at jeg kan stavmikse den, og slippe kritiske små grøss fra husets yngste medlem angående auberginen. Den må jeg teste. Takk!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 17:00   #10
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meatfree Monday - 2013: Vi prøver på nytt!

Vi har vel stort sett i hvert fall en vegetarisk middag i uken, så veldig greit med en sånn tråd for tips! I dag skal vi faktisk ha vegetarisk OG det er mandag, så da blir det jo Meatfree Monday.

Her blir det pasta med en slags marinarasaus, som egentlig bare er en god, langkokt tomatsaus med masse gode grønnsaker i. Lagde en stor porsjon sist, så nå kunne jeg bare fiske en boks opp av fryseren i formiddag og skal straks sette på pastavann og varme saus.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 17:01   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meatfree Monday - 2013: Vi prøver på nytt!

Jeg prøver også å lage vegetariansk en dag i uken, men jeg vil ikke ha fast dag.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 17:01   #12
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meatfree Monday - 2013: Vi prøver på nytt!

Den pasta Norma høres ut som noe jeg må prøve også. Jeg propper mest mulig grønnsaker i sauser og stavmikser dem, så blander jeg det godt med pastaen så frøken kresenpilt (1 1/2) får i seg noe saus.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 17:13   #13
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meatfree Monday - 2013: Vi prøver på nytt!

Et lite tips, til små barn som kanskje ikke spiser så mye grønnsaker. Mine har alltid elsket frossen amerikansk blanding. De har fått det i små skåler som mellommåltid mens de har ventet på middag. Og har knasket i seg gulerøtter, erter og mais med godt humør. Når det er frossent er det nemlig mye mer spennende.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 17:24   #14
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Meatfree Monday - 2013: Vi prøver på nytt!

Pasta norma er fantastisk! Nam! Resten av gjengen her kan styre seg for aubergine (som er noe av det beste jeg får), men jeg gir ikke opp! I dag blir det fullkornspasta med diverse + salat. En god pesto, oliven, soltørkede tomater og ruccola.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 17:26   #15
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Meatfree Monday - 2013: Vi prøver på nytt!

Vi prøver forresten å kjøre så mange kjøttfrie hverdager som mulig, vi da.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 17:47   #16
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meatfree Monday - 2013: Vi prøver på nytt!

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Et lite tips, til små barn som kanskje ikke spiser så mye grønnsaker. Mine har alltid elsket frossen amerikansk blanding. De har fått det i små skåler som mellommåltid mens de har ventet på middag. Og har knasket i seg gulerøtter, erter og mais med godt humør. Når det er frossent er det nemlig mye mer spennende.

De har spist det frossent, altså? Fascinerende! Det må prøves.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 18:13   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meatfree Monday - 2013: Vi prøver på nytt!

Jeg sverger til Skilpaddas kikerttcurry. Veggisbloggen min er forresten blitt plukket ut til å levere oppskrifter til Kjøttfri Mandag på Framtiden i våre hender i januar. *uhemmet selvskryt*

I dag har vi hatt en knakende god middag! Grønnsaksfajitas.

Du trenger:
1-2 tortillas per person
3 paprika, gjerne i forskjellige farger, strimlet
2 løk, hakket
3 fedd hvitøk, raspet
5-6 store sjampinjonger
Krydder (paprika, spisskummen, chili, salt, pepper)
Hjemmelaget bønnestuing eller ferdigkjøpt (hjemmelaget er jo best da)
1 glass salsa
Revet ost (jeg brukte Daiya-ost men det er faktisk like godt uten ost)

Fremgangsmåte:
Sett ovnen på 225 grader.
Stek grønnsakene til de er myke. Ha i krydder og evt litt vann og stek videre til alt er godt blandet og godt stekt.
Lag bønnemosen. Smør en ildfast form med litt olje. Ta en tortilla og legg en god stripe bønnemos på midten. Legg over stekte grønnsaker og topp med osten. Brett inn høyre og venstre side og rull så sammen. Legg tortillaen med skjøten ned i den ildfaste formen. Gjenta med alle tortillaene.
Til slutt heller du hele glasset med salsa over tortillaene og brer utover med en skje. Stek formen i ovnen i ca. 15-20 minutter.

Server med en god salat og guacamole. Nå skal jeg gå og finne meg rester!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 18:17   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meatfree Monday - 2013: Vi prøver på nytt!

Til dessert passer det jo fint med softis av banan, forresten. Det skal vi lage som kveldskos i dag. Skrell og del bananer i 2-3 biter. Frys ned. Kjør de frosne bananene i food processor, gjerne sammen med et par dadler (trengs ikke) og/eller litt vanilje. Kakaopulver eller en neve frosne bær funker også. Kjør til kremete softis, kan hende du må tilsette litt vann eller melk (bare LITT!), det får en helt sinnsykt bra konsistens og smaker knallgodt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 18:19   #19
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.404
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meatfree Monday - 2013: Vi prøver på nytt!

Jeg har fått igjennom en kjøttfri dag i uka, i tillegg til fiskedager, men det blir nok ikke mandager. Vil gjerne ha oppskrifter!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 19:11   #20
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meatfree Monday - 2013: Vi prøver på nytt!

Heisann, vi har jo to veggisdager denne uka, ser jeg. Vi skal nemlig ha pastasalat med tomat og mozzarella en av de andre dagene. Det er en av gjengangerne våre, jeg synes det er kjempegodt, og så kan man justere proporsjonene opp og ned etter hvor sunt man vil ha det.

Lag dressing av

3 ss god olivenolje
en dugelig neve basilikum (fra en halv plante og oppover, man kan også ha litt gressløk)
et halvt fedd hvitløk
en klype salt
pepper
noen dråper balsamicoeddik

Kjøres til grønn guffe i blender/minihakker, blandes med

kokt, avkjølt fullkornspenne (vi pleier å bruke en hel 500 grams pakke, men det blir mye mat)
3 mozzarella i passelige terninger (jeg pleier å kjenne utenpå posene om den er myk og god)
2 pk gode cherrytomater (halvert eller mindre)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no