Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fly til Florida som har tv på stolryggen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-08, 15:42   #21
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fly til Florida som har tv på stolryggen

Vi har alltid hatt suveren service med KLM.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 17:46   #22
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fly til Florida som har tv på stolryggen.

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Når man blir ombooket til første klasse på SAS har de egne TV-skjermer på hver enkelt plass som man tilpasser selv. Kan anbefales.

(Men det avhenger f. eks. av at man har billetter via Charles de Gaulle med Air France og at det er tåke i Paris. Og Air France vil jeg ikke anbefale.)

Mens jeg opplevde AirFrance som supre. God og vennlig service, ok fly med egne skjermer og kompetent bakkepersonale som booket oss automatisk om til neste fly da vi bommet på forbindelsen i Paris.

KLM derimot var slitsomt. Felles skjermer og forholdsvis dårlig service (dvs. all matservering tok en evighet og to...).

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 17:49   #23
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly til Florida som har tv på stolryggen

Det beste er selvsagt å bli oppgradert til Business Class hos British Airways. Men da må man ha en svigerfar med mæktige vænna.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 17:56   #24
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly til Florida som har tv på stolryggen

Hvis det er dobbelt så dyrt med tv på stolryggen hadde jeg heller lest en bok.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 18:09   #25
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly til Florida som har tv på stolryggen

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Hvis det er dobbelt så dyrt med tv på stolryggen hadde jeg heller lest en bok.


Ja, det hadde jeg også gjort. Jeg leste Berlinerpoplene på vei til USA og Eremittkrepsene på vei hjem fra USA i fjor. Ingen vits i å prøve å se film når skjermene var ugunstig plassert og lyden var elendig.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 18:11   #26
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fly til Florida som har tv på stolryggen

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Hvis det er dobbelt så dyrt med tv på stolryggen hadde jeg heller lest en bok.

Jeg også. Gidder ikke å sjekke engang. Skal til New York igjen i begynnelsen av oktober hvis alt går etter planen. Tar med meg noen pensumbøker, tenker jeg.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 18:30   #27
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fly til Florida som har tv på stolryggen

Bok tar jeg med, men klarer ikke å lese lenge av gangen.
Får ikke noe med meg alikevel.

Mange som har skjerm i vanrlig økonomi også, men det er fler jo høyere opp i klasse man går.

Men jeg gidder ikke betale mer altså, det gidder jeg ikke.

Har vel batteri nok til 2 filmer tenker jeg. Lese og sove resten da og skravle.

11-13.000 tur/ retur er vel ikke så galt for 2 personer?


Da har jeg sjekket de fleste og det ser ut som det er continental som har de beste avgangene for våres behov.
Hva er det som er gale med dem egentlig, hører liksom begge deler.


Og hvis man mellomlander i amerika, er det riktig at man må hente bagasjen, så emigration og så gi fra seg bagasjen igjen før en kommer seg videre?

Høres tungvindt ut altså.

Hadde vært greit å slippe å se bagasjen til etter vi er fremme.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 18:38   #28
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly til Florida som har tv på stolryggen

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Da har jeg sjekket de fleste og det ser ut som det er continental som har de beste avgangene for våres behov.
Hva er det som er gale med dem egentlig, hører liksom begge deler.

Hvis du leser litt tidligere i tråden, så ser du i alle fall hva min oppfatning er av dem. Men nå har jeg bare reist med dem én gang, da. En av ulempene med å reise med Continental var at da byttet jeg fly i Newark. Det var et mareritt med køer over alt og mye styr med henting av bagasje og nyinnsjekking av denne, ny sikkerhetskontroll osv. Jeg hadde 2 t 10 min på meg på flybytte, men det var så vidt jeg rakk det. Da hadde jeg løpt som en gal til gaten. I ettertid fikk jeg høre at man må regne med at det tar tre timer å få byttet fly. Skal dere bytte fly, anbefaler jeg at dere gjør det et sted i Europa om mulig.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 13:46   #29
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly til Florida som har tv på stolryggen

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

11-13.000 tur/ retur er vel ikke så galt for 2 personer?

Jeg synes det var svinaktig dyrt for å være helt ærlig
Vi (eller en av oss) drar en til to ganger i året, men er vanligvis tidlig ute med å bestille, og for to voksne og ett barn betaler vi vanligvis 7-9000, riktig nok i vintersesongen, og til Orlando-området. De gangene vi har reist til Miami har prisene vært sammenlignbare, og tilbudet connections større.

Men så er heller ikke sete-tv viktig for oss Det er faktisk billigere å kjøpe ekstra batteri til laptopen
Du kan sjekke Sterling også, de har charterreiser med billigere kun-fly varianter. Lufthansa har også en charter-variant som jeg ikke husker navnet på i farta. Condor? Eller noe sånt. De har også billigere charter-varianter. Du kan også sjekke med Virgin Air fra London, da må du komme deg til London og billigste variant er fra Torp, men da mener jeg å huske at du må overnatte + bytte flyplass

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 13:57   #30
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fly til Florida som har tv på stolryggen

Vi har god erfaring med Virgin Atlantic til California; tv på alle stolrygger med hundrevis av filmer, tv-programmer og spill. Vi fløy direkte fra London, og den flyturen føltes kortere enn 4 timer mellom Oslo og Rhodos nå i sommer (trangt og kjeeedelig).

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 00:12   #31
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fly til Florida som har tv på stolryggen

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Jeg synes det var svinaktig dyrt for å være helt ærlig
Vi (eller en av oss) drar en til to ganger i året, men er vanligvis tidlig ute med å bestille, og for to voksne og ett barn betaler vi vanligvis 7-9000, riktig nok i vintersesongen, og til Orlando-området. De gangene vi har reist til Miami har prisene vært sammenlignbare, og tilbudet connections større.

Men så er heller ikke sete-tv viktig for oss Det er faktisk billigere å kjøpe ekstra batteri til laptopen
Du kan sjekke Sterling også, de har charterreiser med billigere kun-fly varianter. Lufthansa har også en charter-variant som jeg ikke husker navnet på i farta. Condor? Eller noe sånt. De har også billigere charter-varianter. Du kan også sjekke med Virgin Air fra London, da må du komme deg til London og billigste variant er fra Torp, men da mener jeg å huske at du må overnatte + bytte flyplass

Har vært i statene 2 ganger og vi har bestillt allt fra nesten 1 år til 3 mnd og nå 6 mnd.

Lufthansa skulle ha litt over 40.000 for 2.
De brukte vi ifjor og betalte 23.000 for 2 voksne og 3 barn.
Prisene varierer veldig.

Har sjekket alle flyselskapene som jeg vet om (lang liste på internett) og vi har faste datoer vi MÅ dra på og da har vi ikke så mye å gå på heller.

En annen ting som er viktig er at flyene vi skifter til samarbeider slik at hvis det blir forsinkelser så er det dems ansvar å skaffe oss en ny billett til målet.

Vet om litt for mange som har måttet kjøpe ny billett på egen regning pga de ikke rakk flyet pga forsinkelser på det 1 flyet.

Det vil vi IKKE risikere..
Derfor vil vi ha samme selskap.

Men prisene var de samme uansett.
Jeg bytter gjerne i Newark istedete for å bytte 2 ganger underveis.
Holder med ett bytte i newark og vi har 5 timer på oss. Så det burde gå greit.
Rekker vi ikke flyet, da er det ikke vårt problem, men dems.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 00:19   #32
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fly til Florida som har tv på stolryggen

Continental har sinnsykt god is på Business klasse.
Eller det er ikke selve isen som er så veldig god, men alt det man får til isen av sauser o.l.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 01:33   #33
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fly til Florida som har tv på stolryggen

Jeg håper du finner ut av det og at du finner et selskap som dere blir fornøyd med! Tv på stolryggen avhenger helt av hvilken flytype, samt årsomodell av flytypen som flyselskapet benytter på den aktuelle avgangen. Fly/flytype kan endres helt inntil avreise, så tv på stolryggen kan du dermed egentlig aldri "forhåndsbestille" ettersom de færreste flyselskaper som flyr på USA har det på alle modeller.

Pris og service er to viktige faktorer når man velger flyreise, selvsagt, og her er smaken som baken. Noen liker mora, andre liker dattra Alle de store er proffe og bra, men generellt sett er europeiske flyselskaper bedre på service ved uforutsette hendelser (forsinkelser osv.) ettersom de store kommersielle europeiske flyselskaper er underlagt et felles regelverk. Individueller forskjeller vil det alltid være.

Mine personlige favoritter på langdistanse til USA er KLM og Virgin Atlantic.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 01:52   #34
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fly til Florida som har tv på stolryggen

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

En annen ting som er viktig er at flyene vi skifter til samarbeider slik at hvis det blir forsinkelser så er det dems ansvar å skaffe oss en ny billett til målet.

Vet om litt for mange som har måttet kjøpe ny billett på egen regning pga de ikke rakk flyet pga forsinkelser på det 1 flyet.

Det vil vi IKKE risikere..
Derfor vil vi ha samme selskap.

Anbefaler deg å sjekke Amadeus, for da kan du se hvordan reiseruten er lagt opp, og med hvilket/hvilke flyselskaper som benyttes på strekningen. Der kan du f.eks. se at SAS/Swissair samarbeider, SAS/United, KLM/AirFrance, SAS/Lufthansa osv. Når du flyr så langt som til USA og med et av de store selskapene, så skal det mye til før det oppstår et slikt problem som du beskriver over. Slike problem oppstår nemlig som oftest når en person selv velger en lavpris-aktør uten samarbeidsavtaler på en av strekningene for å komme seg fra A til B. Eks. Man bestiller en flyreise Tromsø-Hamburg, og velger Norwegian fra Tromsø til Oslo, og deretter SAS/Lufthansa videre til Hamburg. Dersom det oppstår forsinkelse i Tromsø, slik at man ikke rekker videreforbindelsen til Hamburg, så har man et problem ettersom Norwegian ikke samarbeider med SAS/Lufthansa.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 22:06   #35
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fly til Florida som har tv på stolryggen

Hvilke selskaper reiste dere med til Miami? Leter etter billige bill til februar...

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg synes det var svinaktig dyrt for å være helt ærlig
Vi (eller en av oss) drar en til to ganger i året, men er vanligvis tidlig ute med å bestille, og for to voksne og ett barn betaler vi vanligvis 7-9000, riktig nok i vintersesongen, og til Orlando-området. De gangene vi har reist til Miami har prisene vært sammenlignbare, og tilbudet connections større.

Men så er heller ikke sete-tv viktig for oss Det er faktisk billigere å kjøpe ekstra batteri til laptopen
Du kan sjekke Sterling også, de har charterreiser med billigere kun-fly varianter. Lufthansa har også en charter-variant som jeg ikke husker navnet på i farta. Condor? Eller noe sånt. De har også billigere charter-varianter. Du kan også sjekke med Virgin Air fra London, da må du komme deg til London og billigste variant er fra Torp, men da mener jeg å huske at du må overnatte + bytte flyplass

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no