Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Dere som har hatt Caravelle og byttet bil

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-08, 16:57   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.787
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Dere som har hatt Caravelle og byttet bil

... hvilken bil kjøpte dere nste gang? Vi skal bytte etterhvert (vår er 95 mod så må ha noe nyere) og er veldig fornlyd med den vi har nå. Det vi liker er den gode plassen.... drar ofte på helgaturer, er aktiv familie og drar med 5 sykler eller 10 par ski titt og ofte. jeg er ikke flink å pakke lite, siden vi nå har hatt denne bilen siden 2002 og har blitt bortskjemt med god plass. Vi har hatt 9 seter, og er 5 i familien. Liker veldig godt at det er ekstra seter!

Så om vi skal driste oss til å kjøpe en mindre bil, hvilken bil bør vi gå for? Sambo mener ambiler er utelukket, samme med franske. Rett og slett for at han mener at det er så innmari mye tull med chrysler og citröen. han mekker en del selv, og disse er vist ikke så lett å få til selv.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 17:21   #2
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dere som har hatt caravelle og byttet bil..

E'kke lett å skifte lyspære på franske biler nei! Men ellers er de nå gulle gode, synes nå jeg. Vi har hatt Caravelle og har nå Citroën Grand Picasso, og annet enn at det var kjekt å transportere hele frysere og sånt så er vi veldig fornøyde.

  Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 17:25   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dere som har hatt caravelle og byttet bil..

Vel - vi tok den helt ut. Fra stor og romslig Caravelle, til liten, om enn ganske romslig Skoda Roomster. Til å være så liten er den romslig, men den er ikke romslig pr. definisjon når man har hatt Caravelle. Vi er 4, og har ikke mer plass enn vi må ha. Har lyst til å bytte den ut med noe større ja.

  Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 19:24   #4
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har hatt caravelle og byttet bil

Vi har franskbil vi da. Har nesten bare hatt det bortsett fra mercedes en gang. Vi er fornøyde. Nå har vi en stor og romselig peugeut tepee (expert). Vi har 8 seter. Vi var på tur i helgen hele familien, ve er 5 stk, og hadde med 5 sykler. Gikk fint det. Bilen er brei nok til alle tre ungene kan sitte på en rekke i bilstol med god plass i mellom til å spenne de fast.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 19:43   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere som har hatt caravelle og byttet bil

Vi har Caravelle og skal bytte om et par år til ny Caravelle.

Så det var jo ikke det du lurte på, men vi finner ingen bil som vi kan klare oss med utenom Caravelle.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 19:44   #6
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som har hatt caravelle og byttet bil

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Vi har Caravelle og skal bytte om et par år til ny Caravelle.

Så det var jo ikke det du lurte på, men vi finner ingen bil som vi kan klare oss med utenom Caravelle.


Vi og. Vi er fem. Vi har lang femseter, og er fornøyd med den gode plassen og det lave dieselforbruket.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 20:04   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.787
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har hatt caravelle og byttet bil

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Vi har Caravelle og skal bytte om et par år til ny Caravelle.

Så det var jo ikke det du lurte på, men vi finner ingen bil som vi kan klare oss med utenom Caravelle.

nei sant?? Det er det sambo mener også.
Tipper vi havner opp med en nyere caravelle vi og.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 01:09   #8
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som har hatt Caravelle og byttet bil

Vi har en 92 Caravelle og kommer aldri til og bytte til mindre bil.
Denne bilen skal vi ha til den stopper av seg selv, så lenge den er i god stand så bytter vi ikke.

Men når den dagen kommer at det trengs, så skal vi ha den samme bilen bare i nyere modell og med klimaanlegg, samt litt lengre enn den vi har.

Vi har 8 seter (opprinnelig 10) og 5 stk, samt hund.

Kommer aldri til å kjøpe mindre bil nettopp pga plassen,samt at jeg føler meg tryggere i trafikken når jeg sitter høyere oppe enn disse små bilene, samt ungene sitter høyere også.

Men skulle det blitt mindre, så ville jeg ikke hatt mindre enn crysler i str.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 09:30   #9
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som har hatt Caravelle og byttet bil

Vi har 8 seter, lang utgave og jeg ser ikke for meg at vi skal ha en mindre bil før ungene er flyttet hjemmefra. Den er utrolig praktisk med tanke på bagasjeplass. I tillegg er det veldig greit når ungene skal ha med venner hjem.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 09:43   #10
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har hatt Caravelle og byttet bil

Eg digger min ekstra lange Caravelle. Kjem til å digge den enno meir når me får satt inn fleire seter. Noko som me forhåpentligvis får gjort snart.

Synes det er ein ypperlig bil for oss som har litt å drasse på, når me skal ut på tur.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 10:26   #11
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.787
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har hatt Caravelle og byttet bil

det er pga klimaanleggønske at vi vet av til neste sommer må vi ha ny (bilferie). Vi har ikke lang type, men kort. Noen som aner om det er stor forskjell fra lang til kort i meteR?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 11:21   #12
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dere som har hatt Caravelle og byttet bil

Vet ikke hvor stor forskjell det er nå, men på de gamle tror jeg det var snakk om 40 cm. De utgjorde iallefall enormt! Jeg må innrømme at jeg ønsket meg ny Caravelle da vi byttet bil, men jeg ble nedstemt av gubben.

  Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 11:39   #13
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har hatt Caravelle og byttet bil

Eg kan sjekke litt seinare kor lang vår er. Me har ein 94 modell, av den lange typen. Det kan vera litt vanskelig å parkera av og til. Det er einaste aberet med den.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 12:00   #14
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som har hatt Caravelle og byttet bil

Min bror (i Finnmark)har 4 unger,bare 2 som bor hjemme nå.2 største går på vgs en annen plass.
De hadde caravelle,og byttet den i en passat,sportsmodel

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 20:20   #15
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som har hatt Caravelle og byttet bil

Jeg hører også rykter om at det eneste som mangler i vår Caravelle er aircondition.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 10:36   #16
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som har hatt Caravelle og byttet bil

Jeg er i sorg, vi har solgt Caravellen vår. Og hver gang jeg ser denne tråden, blir jeg påminnet om at vi ikke har den bilen lengre. Vi må ta til takke med "ekstrabilen" vår, en Volvo stasjonsvogn. Bra bil det og, for all del, men det er ikke Caravelle...

Nå leker mannen med tanken om å ta opp lån - for å kjøpe båt!

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 15:55   #17
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har hatt Caravelle og byttet bil

Sitat:

Jeg er i sorg, vi har solgt Caravellen vår. Og hver gang jeg ser denne tråden, blir jeg påminnet om at vi ikke har den bilen lengre. Vi må ta til takke med "ekstrabilen" vår, en Volvo stasjonsvogn. Bra bil det og, for all del, men det er ikke Caravelle...

Nå leker mannen med tanken om å ta opp lån - for å kjøpe båt!

Det er jo så flott der dere bor, så båt hadde sikkert vært strålende å ha. :ser for meg FP-treff med reker og hvitvin ombordi Tunelands båt:
Sørg bare for at båten rommer alle oss trønderne, da. Ikke vær redd for å ta opp et realt lån.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 17:56   #18
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dere som har hatt Caravelle og byttet bil

Døh, Tuneland! Har ikke mannen din båt da? Eller solgte han den? Jeg som har dratt mengder med torsk og hyse fra den båten, og sløyet fisken så iherdig at mannen ble storlig imponert...

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no