Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nøstebarn eller Alpaca?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-08, 12:00   #21
KnapperAlpakka
Entusiastisk
 
KnapperAlpakka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Knapper, Hedmark
Innlegg: 12
KnapperAlpakka har et hav av muligheter foran seg
Stort smil

Sv: Nøstebarn eller Alpaca?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Du store alpakka!

Som min sjef sa en gang etter å ha hørt meg fortelle om alpakkaens fortreffligheter til flere i kontorlandskapet:

"Alpakkaen er uten tvil det mest perfekte dyr som finnes"

Jeg har en forståelsesfull sjef

__________________
Alpakkaoppdretter og -entusiast
KnapperAlpakka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 20:35   #22
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nøstebarn eller Alpaca?

Jeg har strikket babyteppe i alpakka-ull, og det ser ikke ut til å hive småhår som beskrevet tidligere i tråden. Men jeg synes nesten det er for mykt . Nå holder jeg på med mor-signe teppet med nøstebarn- garn og liker egentlig det bedre. Det er kanskje kvalitetsforskjell på alpakka- ulla også . Denne ungen skal ikke bli teppeløs

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 20:41   #23
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nøstebarn eller Alpaca?

Min erfaring med Alpaca er at det loer.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 22:13   #24
KnapperAlpakka
Entusiastisk
 
KnapperAlpakka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Knapper, Hedmark
Innlegg: 12
KnapperAlpakka har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Nøstebarn eller Alpaca?

Det er forskjell på alpakkaull. Derfor avler vi for å få best mulig fiber av dyrene.

Hvor seriøs produsenten er vises også fort i fiberkvaliteten. Den beste fiberen, og den man egentlig bare skal bruke, er sadelen på dyret. Alt annet kastes eller brukes på mindre viktige produkter av de seriøse produsentene. Andre produsenter kan finne på å blande bra med dårlig for å få mer volum og tjene mer penger.

Hasselnøtt: Alpakkaprodukter kan loe. Vi har fått produkter fra leverandører hvor dette er tilfelle og sendt dem tilbake. Ikke alle forstår at dette ikke uten videre godtas av norske konsumenter, selv om loingen vil forsvinne etterhvert når produktet brukes. Vi har kastet bort mye penger på dårlige produsenter/eksportører, men vi er nødt til å gå gjennom en fase med slikt før vi sitter igjen med produkter som vil vise frem alpakkaen slik den skal - en produsent av fantastisk fiber :-)

Vi kan nå stå inne for kvaliteten på alt vi selger. De produktene vi synes var for dårlige bruker vi selv eller vi har sendt dem tilbake (ofte dyrt da de må tilbake til amerika).

__________________
Alpakkaoppdretter og -entusiast
KnapperAlpakka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 17:28   #25
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nøstebarn eller Alpaca?

Må blande meg litt, for jeg er definitivt en Alpakkaentusiast!
Har masse produkter i alpakkaull, og det er nydelig! luene er tynne, men utrolig varme (nesten for varme!!). Min mor har nettopp strikket babyteppe i alpakka silke elns og det er mye deiligere enn det hun laget av garn fra nøstebarn! Ikke loer det heller. Det er veldig forskjell på garnet, men det er det jo både på bomull og saueull også.

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no