Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Jeg strikker!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-08, 21:09   #1
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Kul

Jeg strikker!

Jeg har, ved hjelp av Strikkeskolen, lært meg å legge opp masker og strikke fram og tilbake.
Mitt første prosjekt ble utrolig vellykket, om jeg får si det selv:

Dårlig mobilbilde, men det er ihvertfall et par tovede grytekluter. Riktignok litt mindre enn beregnet, men Snuppa trengte grytekluter til lekekomfyren sin.

Inspirert av Magica, har jeg nå begynt på et sitteunderlag. Mulig at det også må bli i barnestørrelse, for skuldrene kommer nærmere og nærmere ørene etterhvert som jeg strikker i dyp konsentrasjon. Noen som har noen gode tips for å slappe av litt mer, og ikke få så vondt i skuldre og nakke? Eller er det bare et nybegynnerproblem?

  Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 21:17   #2
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg strikker!

Wow!
Skal si du er dyktig!
Jeg har også lyst å strikke, men orker ikke å begynne...eller å lære.
Har ingen tips å komme med dessverre.

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 21:19   #3
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg strikker!

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Har ingen tips å komme med dessverre.

Litt skryt holder lenge, det! Takk! Det er faktisk moro, ihvertfall med tjukt garn og tjukke pinner. Prøv!

  Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 21:21   #4
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg strikker!

Ja, det måtte være tykke pinner og tykt garn om jeg skal begynne..
Resultatene vises så fort da

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 21:22   #5
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg strikker!

Fort og fort... Alt er relativt, vil jeg si.

  Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 22:16   #6
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Jeg strikker!

Aaah smart!!! Det skal jeg og strikke til lillesøster!!

Jeg er og en fersk strikker, har til nå laget grytekluter, håndleddsvarmere og pannebånd.
Enkle og greie ting!
Skal snart begynne på lue, votter og sokker!

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 22:18   #7
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Jeg strikker!

Det med at du blir trett og anspent er ikke mere hokkuspokkus enn at du må trekke opp skuldrene og senke dem ned innimellom.
Finn deg en god sittestilling, ikke hold pinnene for stramt, ha godt lys.

Lykke til!

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 22:42   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg strikker!

For helt nye strikkere vil jeg anbefale dere å forsøke dere på blånisseluer. De er veldig enkle og vil bli høyt verdsatt av ungene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 22:45   #9
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg strikker!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

For helt nye strikkere vil jeg anbefale dere å forsøke dere på blånisseluer. De er veldig enkle og vil bli høyt verdsatt av ungene.

Hva må jeg lære meg da? Strikke vrangt? Felle av etter hver runde? og litt fristet.

  Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 22:46   #10
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg strikker!

Opprinnelig lagt inn av Cazandra, her.

Aaah smart!!! Det skal jeg og strikke til lillesøster!!

Glad for at min geniale idé kan være til inspirasjon.

  Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 22:48   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg strikker!

Åh! En til som bare kan strikke rett, og som foretrekker tykt garn og tykke pinner! Jeg har strikket et svært og fint teppe til pjokkene. Fått masse skryt. De skulle bare visst at jeg kun kan strikke store firkanter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 22:50   #12
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg strikker!

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Åh! En til som bare kan strikke rett, og som foretrekker tykt garn og tykke pinner! Jeg har strikket et svært og fint teppe til pjokkene. Fått masse skryt. De skulle bare visst at jeg kun kan strikke store firkanter.

Et svært teppe!? Imponerende!

  Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 22:51   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg strikker!

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Hva må jeg lære meg da? Strikke vrangt? Felle av etter hver runde? og litt fristet.

Du må kunne legge opp, strikke rett og strikke sammen to masker. That's it.

Det er virkelig veldig enkelt. Strikkes med dobbelt garn og tykke pinner, så det går fort også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 22:53   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg strikker!

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Et svært teppe!? Imponerende!


Alt er relativt. Det var stort nok for kidsa, i hvertfall. Og meg. Og så lå jeg på sykehus med rier i en uke og trengte noe som fikk tida til å gå.

Hvordan tova du? Slang de i vaskemaskinen på litt feil temperatur?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 22:53   #15
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg strikker!

@Tjorven75: Jøss. Det må jeg da kunne klare! Finnes det oppskrift noe sted? Eller er det sånt man kjøper, kanskje?

  Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 22:55   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg strikker!

Jeg kjøpte oppskrift sammen med garnet på en helt vanlig garnforretning. Hvis du kjøper garn, så skal jeg gidde å skrive inn oppskriften her for deg i riktig størrelse. Den var nemlig veldig kort, men nå må jeg legge meg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 22:55   #17
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg strikker!

@aC: Tovet i maskinen, ja. 40 grader, finvask. Med 1 ss grønnsåpe.

  Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 22:56   #18
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg strikker!

Takk, Tjorven! Skal si ifra hvis jeg noengang blir ferdig med dette sitteunderlaget.

  Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 22:56   #19
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Jeg strikker!

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Åh! En til som bare kan strikke rett, og som foretrekker tykt garn og tykke pinner! Jeg har strikket et svært og fint teppe til pjokkene. Fått masse skryt. De skulle bare visst at jeg kun kan strikke store firkanter.

Jeg måtte inn på youtube og sjekke hvordan man strikket vrangt.
Kan jeg, kan du!

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 23:00   #20
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg strikker!

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

@aC: Tovet i maskinen, ja. 40 grader, finvask. Med 1 ss grønnsåpe.

Ah. Med vilje, altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no