Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Jeg strikker!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-08, 12:51   #41
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg strikker!

Men - hællandussen, så søte de var da
Jeg har strikket med alpakkagarn siden det kom på markedet sånn ca. (På Smilefjes-språk betyr det siden jeg oppdaget at det fantes) Men jeg visste ikke hvordan dyra ser ut.

Sjekket det garnet jeg strikker med, det er 100% alpakka står det. (Men det står også at man vaske det for hånd - jeg slenger alt i maskinen jeg.

  Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 12:59   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg strikker!

Ikkesant de er knallsøte?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 13:07   #43
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg strikker!

Jo - helt nydelige.
(Holdt på å si "helt til å spise opp" men det begynner å synke inn at det er mye jeg ikke vet om disse dyra, så den kan medføre risiko for å bli makaber...)

Rett og slett kjempesøte. Lurer på hvor store de er....?

  Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 13:12   #44
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg strikker!

Ikke så store, det er lamaer som er sånne liksomhester. :uttaler meg uten å ha veldig peiling:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 13:14   #45
KnapperAlpakka
Entusiastisk
 
KnapperAlpakka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Knapper, Hedmark
Innlegg: 12
KnapperAlpakka har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg strikker!

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Rett og slett kjempesøte. Lurer på hvor store de er....?

De er omtrent en meter til manken og ca 1,50m til toppen av hodet. Akkurat passe store, mao, og de veier ca 60-70kg

Kom gjerne og ta en titt en dag. Vi har noen fine hos oss.

__________________
Alpakkaoppdretter og -entusiast
KnapperAlpakka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 13:16   #46
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg strikker!

Å guri - det er jo nesten som en liten hest...
:engstelig:

Ser på dem på bildene jeg

  Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 13:17   #47
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg strikker!

Da har jeg lagt ut oppskriften på blånisselue.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 13:17   #48
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg strikker!

Mer liten giraff, egentlig. Bitteliten giraff. Med krøller.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 13:27   #49
KnapperAlpakka
Entusiastisk
 
KnapperAlpakka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Knapper, Hedmark
Innlegg: 12
KnapperAlpakka har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg strikker!

Det er utrolig vennlige dyr. Rolige og nysgjerrige, og grasiøse. Akkurat nå snør det hjemme, og alpakkaene ligger nede og slapper av med litt drøvtygging mens de snør ned.

__________________
Alpakkaoppdretter og -entusiast
KnapperAlpakka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 13:30   #50
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg strikker!

Det høres fint ut, og de var kjempefine på bildene. Men jeg er jo helt håpløs - er redd for det meste. Høyder, mørke osv - og store dyr.
: pysete:

  Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 19:21   #51
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg strikker!

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Hva slags garn er det? Pinnestørrelse? Og hvor mange masker la du opp?
Orker ikke kjøpe mønster for å strikke fram og tilbake *gjerrig*


Jeg la opp 27 masker. Men de ble for små (13 x 13 cm), og brukes altså av datteren når hun baker i lekekomfyren sin. Brukte Rauma Vamsegarn, pinne 6,5. Tror jeg ville lagt opp 35 - 40 masker. Da kan du tove dem tykke og gode, og fortsatt ha rimelig størrelse på dem.

  Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 19:23   #52
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg strikker!

KnapperAlpakka: Takk for tips! Jeg har et skjerf av alpakkaull, kjøpt i Peru for mange år siden, og det er så mykt og varmt!

  Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 02:10   #53
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg strikker!

og :sliten:


Gleder meg til å tove det i morgen, og finne ut om det blir voksen- eller barnestørrelse.

  Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 11:03   #54
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg strikker!

Da er første sett med grytkluter ferdig
Takk for inspirasjonen i denne tråden!

Bilde av de første etter toving, mens de neste skal i maksinen i dag.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 11:31   #55
snøfnugg
Nybegynner
 
snøfnugg sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Noraførr
Innlegg: 24
snøfnugg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg strikker!

Emma, sitteunderlaget ble kjempeflott. Kan ikke du legge inn bilde når du har tovet det?
Jeg strikker mye selv, votter, sokker, gensrer, luer, skjerf, kjoler, duker, egentlig det som måtte falle meg inn, men sitteunderlag har jeg aldri tenkt på!!
Nå skal jeg løøøøpe å kjøøøøpe garn for å strikke sitteunderlag

__________________
Gutt -91 og -95
snøfnugg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 11:46   #56
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg strikker!

Jeg kan å strikke skjerf.

Sitteunderlag kan jeg kanskje også få til?

Men, atte... Hva gjør du for å få til sånn håndtak?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 11:58   #57
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Jeg strikker!

Tror det bare er å felle av og legge opp igjen .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 12:19   #58
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg strikker!

Opprinnelig lagt inn av Ciela, her.

Tror det bare er å felle av og legge opp igjen .

Jeg vet ikke hva det betyr. Som sagt; jeg kan strikke skjerf. Rett fram, liksom.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 16:19   #59
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg strikker!

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg vet ikke hva det betyr. Som sagt; jeg kan strikke skjerf. Rett fram, liksom.

Men da kan du jo legge opp, strikke og felle av. Akkurat som meg. Her er forklaring på hanken. For dummies.

Strikkeskolen er også kjekk.

  Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 16:21   #60
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg strikker!

Bildebevis:

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no