Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Walt Disney Resort i Orlando?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-09, 07:37   #1
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Walt Disney Resort i Orlando?

Noen som har vært i parken, og har en formening om hvor gammelt barnet bør være for å ha rimelig utbytte av besøket? Fem år?
Podens besteforeldre planlegger familietur, men vil vente til poden kan ha større utbytte av det hele. Han er bare tre år nå. De vil kombinere turen med cruise i Karibien, og han kunne vel også blitt eldre før cruise er en grei feriemåte?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 08:04   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Walt Disney Resort i Orlando?

Jeg var der i 1993 og tenkte den gang at barn burde være 7 år for å få fullt utbytte. Klart de koser seg før også da.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 08:17   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Walt Disney Resort i Orlando?

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Jeg var der i 1993 og tenkte den gang at barn burde være 7 år for å få fullt utbytte. Klart de koser seg før også da.

Ja, jeg ser også for meg at han burde vært så gammel for å fullt utbytte, men så lenge til blir det nok ikke uansett. Men da er det nok i alle tilfeller greit å planlegge Sunwing på Alcudia neste år.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 08:23   #4
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Walt Disney Resort i Orlando?

Storebror var 6 år da vi hadde han med dit. Vi hadde det utrolig flott, og Disney er jo tilrettelagt for omtrent alle aldersgrupper.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 09:33   #5
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Walt Disney Resort i Orlando?

Broren min og jeg var der da vi var 3 og 5 og hadde det visstnok veldig gøy, men ingen av oss husker noe fra da. Da jeg var tilbake for noen år tilbake, kjørte jeg en del av barneattraksjonene, og så mange glade små barn.

Ang. cruise, så kan det bli en fin tur for barnet uansett alder, så lenge skipet har aktiviteter tilpasset dem. Barna mine har kost seg med de korte turene de har tatt med båtene til København, Kiel og Newcastle.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 09:46   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Walt Disney Resort i Orlando?

Jeg hadde glatt reist om eldste var 3 år. Hun har hatt kjempeutbytte av fornøyelsesparker fra hun var rundt 2 år og husker ALT fra Tusenfryd da hun var rundt 2,5. Så det ville jeg ikke nølt med. Tipper Disneyland er enda mer tilrettelagt for de yngste enn det lille Tusenfryd er.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 12:18   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Walt Disney Resort i Orlando?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg hadde glatt reist om eldste var 3 år. Hun har hatt kjempeutbytte av fornøyelsesparker fra hun var rundt 2 år og husker ALT fra Tusenfryd da hun var rundt 2,5. Så det ville jeg ikke nølt med. Tipper Disneyland er enda mer tilrettelagt for de yngste enn det lille Tusenfryd er.

Men det er jo litt forskjell på barn, sånn sett. Poden tror jeg faktisk ville hatt ytterst begrenset utbytte av Tusenfryd... Selv de minste karusellene i Kongeparken er i grenseland for ham.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 12:28   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Walt Disney Resort i Orlando?

Vi skal på cruise til sommeren (barna er da 4 og 1,5år). Vi er litt i tvil, men tror at det blir en fin ferieform.

Snuppa ville helt klart ha utbytte av Disneyland nå. Hun elsker karuseller av alle slag. Første gang hun var på Tusenfryd var hun 2,5 og hun maser stadig om å dra tilbake. Til og med knerten tok et par karuseller der i høst (han var like i underkant av ett år), og så ut til å være fornøyd.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 12:30   #9
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Walt Disney Resort i Orlando?

Må kanskje utfylle med at vi skal til Eurodisney nå i påsken, når barna er 3 og 5. Som du sier er det stor forskjell på barn. Storebror har likt attraksjoner på fornøyelsesparker tidligere enn lillesøster. Men attraksjonene for barn på Disneyworld er såpass "milde" at det ikke blir skummelt ihvertfall.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 13:50   #10
Labolina
Superduperaktiv
 
Labolina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 709
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sv: Walt Disney Resort i Orlando?

Vi har vært der to ganger, de minste var 2 og 4 år nå sist og hun på 4 hadde ganske stort utbytte av det syns jeg.

Vi skal tilbake til sommeren og da er jentene 3 og snart 6, så da tror jeg hun minste på 3 får litt mer utbytte av det og.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 15:52   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Walt Disney Resort i Orlando?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men det er jo litt forskjell på barn, sånn sett. Poden tror jeg faktisk ville hatt ytterst begrenset utbytte av Tusenfryd... Selv de minste karusellene i Kongeparken er i grenseland for ham.

Åja, ja det stemmer jo. Jeg har jo ikke andre erfaringer enn med et barn som omtrent fra fødselen av har elsket å bli svingt rundt, ta karuseller og klatre i de høyeste trærne. Hun ble rasende og laget et lite helvete i Tusenfryd i forfjor (3 år gammel) da hun ikke fikk lov til å ta Speed Monster (en av de store berg- og dalbanene).

Kan jo hende minsten blir litt mer engstelig for sånt. Det gjenstår og se. Håper jo ikke det, for både jeg, eldste og mannen er skikkelig barnslige når det gjelder karuseller.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 07:14   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Walt Disney Resort i Orlando?

Cruise har en treåring absolutt glede av. Vi var i februar med vår sexåring (eller egentlig femåring, men han fyllte sex uken etter) og venners treåring. Begge storkoste seg. Dette var andre gangen og sist var sønnen fire. Da var han alene på barneaktiviten. Vi fant en annen norsk familie og da ville barna dit sammen og de storkoste seg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 08:02   #13
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Walt Disney Resort i Orlando?

Vår 6-åring var 5 år da vi var i Disneyland- LA i november i fjor. Han hadde absolutt fullt utbytte av besøket. Jeg tror ikke det var en eneste attraksjon han ikke kunne benytte seg av. Han tok til og med de fleste attraksjoner flere ganger.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 09:12   #14
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Walt Disney Resort i Orlando?

Vi hadde med lillegutt som nettopp hadde fylt 5 for halvannet år siden, og var strålende fornøyd! Men vi sørget for å benytte slike "ta-lapp-og-snik-i-køen"-metoder og velge en dag det ikke var smekk fullt av folk, så lengste køen vi sto i var 10 min.

Men egentlig hadde vi det morsommere på Universal Studios. Der betalte vi en ekstra sum penger som gjorde at vi gikk først i absolutt alle køer. Siden vi var der en dag med endel folk, var det topp! Maks 5min ventetid, og vi koste oss en hel dag der også. Der var det mer for de eldre også - om det er et poeng, og to parker å velge mellom.

Om jeg skulle komme med et råd om noe vi ikke gjorde, og som jeg angret intenst på etterpå - bo på hotell inne på området (Disney Resort)! Om det nå blir Disney eller Universal. Det både sparer tid og heft, og fordelen er at man kan ta seg en liten pause midt på dagen, også komme tilbake om ettermiddagen og få maksimalt ut av både dag og penger. På disney åpner de også parken noen timer før/etter bare for de som bor på Disney Resort og spesielle gjester - men NB! ikke alle dager. Samme gjelder universal, så vidt jeg husker.
Det var ikke SÅ ille dyrt heller, tatt i betraktning av at man må bo et sted uansett, spise må man uansett, og inngang er inkludert i prisen. Pakkeløsninger for flere dager/flere parker finnes også.

Vi bodde hos eks-svigers en liten tume unna, så derfor ble det jo mye dyrere for oss å bo på hotell og vi valgte altså ikke den løsningen. Men skulle jeg gjort det igjen hadde jeg valgt å heller betale ekstra og bo på et av Disney Resort-ene - det hadde gjort opplevelsen optimal!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 22:49   #15
PappaPapp
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 14
PappaPapp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Walt Disney Resort i Orlando?

Det er vel fem forskjellige Disney parker i Orlando. Så du finner nok mye moro for enhver smak. Om poden er gammel nok kommer lit ann på hva han liker?

Er han for eksmpel veldig opptatt av eller klar over hvem Mikke Mus, Pluto, Donald Duck osv er? Veldig opptatt av dyr?

Magic Kingdom er for eksmpel mye mer enn bare karuseller hvis du synes han er for ung til slikt. Besøkte parken for et par år siden og det er jo supermoro å få lov til å gå inn i huset til Mikke Mus og se hvordan han har det. Og ikke minst se hvor Askepott bor. Donald Duck og hele bøtteballetten går jo rundt i "gatene i levende live" og lager ablegøyer. Ungene synes det er råmoro.

Er han glad i dyr kan jeg også anbefaler Disney Animal Kingdom, også i Orlando. Rett og slett en "disneyfisert" barnevennlig dyrepark.

Har du råd til det så bo på en av Disney Resortene som m¨2 nevnte. Det kan være mye moro i seg selv og du sparer tid, store avstander i USA! Disney Resort har også gratis transport til og fra parkene og tilbyr ofte pakkepriser. Dette kan oppheve for de noe dyrere prisene du betaler for å bo der.

Her er oversikt over Disney Hotellen jeg fant i farta:
http://www.4discounttravel.com/d/magic-kingdom
Eller fant jeg også dette barnevennlige hotellet her i ekte "disney"-stil som så litt kuult ut.

PappaPapp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 13:42   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Walt Disney Resort i Orlando?

Tusen takk for svar! Mye har faktisk skjedd på Disneyfronten siden jeg startet denne tråden. Poden (som har vært veldig lite tv-interessert til nå) har plutselig oppdaget Mikkes Klubbhus, og nå er det virkelig helt det store. Bare slått av Små Einsteins og Supertrio. Plutselig vet han hvem Mikke, Langbein, Donald osv er, og da føles plutselig Disneyworld mer aktuelt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no