Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Brukerkonto på pc?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-07, 18:06   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Brukerkonto på pc?

Jeg må spørre dere kloke hoder her inne

Jeg har blitt anbefalt å ha flere brukerkontoer på pcn. Det er visst lurt for å ha omveier om det skulle henge seg opp her. Så da har jeg gjort det.

Det jeg lurer på er. Jeg har opprettet meg og min mann som administratorer. Problemet er at min mann har begrenset tilgang til programmer. Blant annet har han ikke Word. Barna mine vil ha Limewire på sine brukere, men det er kun på min. Jeg regner med at det må være en mulighet for å ordne dette. Noen som kan komme med en klok løsning ? Dere skal få en takk fra meg (apropos høflighetstråden )

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 18:08   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brukerkonto på pc?

Har du NT?
Det går an å kopiere profilen fra bruker til bruker. Dette må du gjøre som administrator.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 18:09   #3
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brukerkonto på pc?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Har du NT?
Det går an å kopiere profilen fra bruker til bruker. Dette må du gjøre som administrator.

NT

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 18:09   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brukerkonto på pc?

Hvilken windowsversjon har du da?

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 18:19   #5
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brukerkonto på pc?

Jeg har Windows XP

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 18:26   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brukerkonto på pc?

Beklager, jeg kjenner ikke xp på den måten. Jeg har aldri hatt brukerkontoer. Har kun kjennskap til windows NT.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 18:32   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukerkonto på pc?

Når du installerer programmer (som administrator), får du ikke da spørsmål om alle brukere skal ha tilgang til programmet?

Du kan endre tilganger her: Control Panel -> User accounts -> Change an account

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 18:35   #8
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukerkonto på pc?

Må spørre: er det snarveiene som mannen din ikke finner eller er det selve programmet som han ikke får lov til å kjøre?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 20:04   #9
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brukerkonto på pc?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Når du installerer programmer (som administrator), får du ikke da spørsmål om alle brukere skal ha tilgang til programmet?

Du kan endre tilganger her: Control Panel -> User accounts -> Change an account

Programmene var på pcn når jeg laget brukerkontoer. Jeg kan ikke huske at jeg fikk noe spørsmål. Han er også administrator.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 20:05   #10
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brukerkonto på pc?

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Må spørre: er det snarveiene som mannen din ikke finner eller er det selve programmet som han ikke får lov til å kjøre?

Jeg finner ikke Word-programmet på Start - Alle programmer. Heller ikke som snarvei. (på hans bruker altså). Jeg finner det kun på min bruker.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 20:13   #11
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brukerkonto på pc?

Kan du gå i utforskeren å gjøre det?
C:\widows\dokuments and setting\<brukernavn>\

I nt kan man kopiere over ikonene fra default til andre brukere. jeg har aldri prøvd i xp.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 20:28   #12
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukerkonto på pc?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg finner ikke Word-programmet på Start - Alle programmer. Heller ikke som snarvei. (på hans bruker altså). Jeg finner det kun på min bruker.

Når du er på hans bruker så kan du derfor teste først om du får til å kjøre word:

(om dette er for nøye forklart så er det ikke meningen å undervurdere altså, jeg kjenner deg bare ikke så godt) Og så har jeg engelsk windows. Håper dette er forståelig.

Klikk deg frem til exe-filen til word, ligger i mappen:
My Computer > Local Disk c:> Program Files > Microsoft Office > Office10
Dobbeltklikk på filen som heter winword.
Dette skal starte word.

Om du ikke får startet word, hva får du som feilmelding da? Om det er noe med rettigheter eller noe sånt så høyreklikk på filen og velg properties (egenskaper) deretter security (sikkerhet) Sjekk hvilke rettigheter vanlige brukere skal ha.

Om det går bra å starte Word, så må du legge inn nye snarveier. Høyreklikk på winwordfilen og velg "Send To" > Desktop. Da havner snarveien på skrivebordet og du kan bare dra den over til startmenyen om du ønsker det.

Om han mangler alle snarveiene så er det kjedelig å finne frem til hver enkel programfil og lage nye snarveier, så det er en annen måte å ordne hele greia på-

Åpne My Computer og finne mappen som heter Documents and Settings. Her finner du en mappe som har navnet til din bruker og en mappe som heter All Users. Under hver av disse mappene ligger det en mappe som heter Start Menu.

Her ligger snarveiene som du finner under startmenyen din (startknappen som ligger nederst til venstre) Om du nå kopierer rubb og stubb fra din Start Menu mappe til Start Menu-mappen til All Users, blir alle snarveiene gjort tilgengelig for alle brukerne.

Ønsker du å bare kopiere enkelte av snarveiene og bare til mannen din sin bruker så kopierer du inn i Start Menu-mappen som ligger i den mappen som har navnet til brukeren til mannen din under Documents and Settings.

Håper dette var til hjelp.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no