Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Jeg trenger litt bildehjelp på data

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-07, 12:02   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trenger litt bildehjelp på data


Jeg har et bilde tatt av Snupp som jeg ønsker å benytte som skrivebordsbakgrunn. Når jeg legger det inn blir han veldig dratt, så det er tydelig at bildet har feil format. Noen som har tips til hva som er rette format for en normal dataskjerm (ikke widescreen). Mobilbilder glir inn lett som bare det. (det er liggende, ikke stående, hvis dere skjønner hva jeg mener?)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 12:22   #2
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg trenger litt bildehjelp på data

Høyreklikk på skrivebordet, velg egenskaper, fane: Skrivebord, Plassering: (Prøv) midtstilt. Løser det problemet?

Eller du går på arkfane innstillinger, sjekker skjermoppløsningen, og beskjærer bildet til samme størrelsen i et bildebehandlingsprogam.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 12:28   #3
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Jeg trenger litt bildehjelp på data

Jeg har brukt Jills føste metode med hell på dataen her hjemme.

Det må være hyggelig å jobbe på et kontor hvor man har lov til å ha bilder av barna sine, forresten. På mitt nazi-kontor er det totalforbud mot private bilder, verken på pc-skjerm, på veggen eller på skrivebordet. Faktisk er det forbud mot å henge opp noe som helst.

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 12:38   #4
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg trenger litt bildehjelp på data

Opprinnelig lagt inn av Cielo, her.

Jeg har brukt Jills føste metode med hell på dataen her hjemme.

Det må være hyggelig å jobbe på et kontor hvor man har lov til å ha bilder av barna sine, forresten. På mitt nazi-kontor er det totalforbud mot private bilder, verken på pc-skjerm, på veggen eller på skrivebordet. Faktisk er det forbud mot å henge opp noe som helst.

Hva i all verden... Hva slags arbeid har du?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 21:57   #5
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger litt bildehjelp på data

Tusen takk. Det fungerte med en kombinasjon. Jeg måtte forminske bilder før jeg midstilte, og beskjære det litt for at det skulle dekke hele skjermen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 08:41   #6
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Jeg trenger litt bildehjelp på data

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Hva i all verden... Hva slags arbeid har du?

Litt unødvendig av meg å kuppe Gaias tråd med den kommentaren, jeg kjenner Gaia og kunne fortalt henne det utenom. Var bare litt sjokkert etter å ha blitt informert om reglene som sjefen på min nye arbeidsplass, hvor jeg snart skal begynne, har bestemt. Vet ikke helt om jeg tør å skrive hvor jeg skal jobbe *paranoid*, men har hatt litt lyst til å forhøre meg om alle reglene og forbudene sjefen har bestemt er lovlige.

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no