Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Om trådløs skriver.. :blånn:

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-07, 18:54   #1
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om trådløs skriver.. :blånn:

Jeg tenkte jeg måtte spørre dere som har litt peiling..

Vi har laptop fra Dell. Vi har trådløst internett. Vi har en drit-skriver. Jeg vil ha trådløs skriver. Jeg vil ha en laserskriver som skriver ut sort/hvitt relativt raskt hvertfall.

Hvilken skriver bør jeg kjøpe? Må skriveren stå der modem og slikt står? (det står på loftet, så det er jo ikke aktuelt).

Hvordan funker egentlig sånn trådløs skriver-greier? Må jeg ha noe spesielt på laptoppen for at det skal la seg gjøre? :vanvittig blond når det gjelder sånne her ting:

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 19:27   #2
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om trådløs skriver.. :blånn:

Skriveren har jo ingenting med nettverkk ditt å gjøre. Så den trenger du ikke å legge i loftet.
Laserskriver er kjempe bra. De kan skrive ut MASSE før det blir tomt for blekk.

Ta så les litt på de sidene der de selger slike. Det står nok alt du lurer på!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 18:14   #3
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Om trådløs skriver.. :blånn:

Med en trådløs skriver så kan du plassere den hvor som helst, akkurat som en laptop.

Er du helt sikker på at du vil ha laserskriver? De er veldig mye dyrere i drift enn blekkskrivere, og blekkskrivere har jo den fordelen at man kan skrive ut bilder (stort sett det vår blir brukt til i hvertfall). Vår kontor-laser kostet 8000 kr, men dersom jeg skal fylle opp alle fargekasettene på den så koster det jammen 8000 til! Dersom du vil gå for blekk så har jeg god erfaring med Canon Pixma-serien, den har lave driftsutgifter og.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 01:07   #4
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om trådløs skriver.. :blånn:

Jeg skulle gjerne fått til å printe fra min bærbare.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 01:12   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om trådløs skriver.. :blånn:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=264029
http://www.dinside.no/php/art.php?id=108594

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 10:08   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om trådløs skriver.. :blånn:

Jeg kjøpte skriver før jul, og fant ut at skriver med trådløst-kort i, kostet normalt omtrent en tusenlapp mer enn tilsvarende skriver "med ledning".

Kjøpte en Canon Pixma MP600 som var på tilbud til 1699 på Binders. En trådløs versjon av samme (MP600R) kostet da over tre tusen.

Såå mye betyr ikke trådløst for oss.

Så fant vi ut at det gikk an å kjøpe en Bluetooth-adapter til printeren, eller rettere sagt selgeren anbefalte det som en rimelig "trådløs-løsning" (nei, har ikke så mye godt å si om kunnskapen til selgerne på Binders). Da vi kom hjem og prøvde, så oppdaget vi hvor innmari s-a-k-t-e det gikk med bluetooth-forbindelse til printeren. Var tilbake dagen etter og fikk heldigvis pengene igjen for den.

Jeg har en stasjonær iMac, og kan vel kanskje sette den opp som printserver, hvis Ekalleni hadde behov for å printe fra sin bærbare. Men det behovet dukker opp bare omtrent en gang i skuddåret.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 10:11   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om trådløs skriver.. :blånn:

Ja, det med blekkprisen var en god grunn til at jeg valgte Canon da jeg kjøpte printer forrige gang, for fire-fem år siden. Da hadde Ekallen en Lexmark eller noe, hvor blekket kostet dobbelt så mye som printeren.

Men Ingrid-lille snakket vel om sort/hvit laser, og ikke farge?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 10:31   #8
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om trådløs skriver.. :blånn:

Vi har trådløs skriver og det er kjekt. Da slipper vi ha den i stua for den er stor og tar plass. Canon Pixma MP800R. Den inneholder også kopimaskin og scanner og er mye brukt.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no