Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

5-timers flyreise med to barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-09, 00:06   #1
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

5-timers flyreise med to barn

Jeg reiser alene med to barn på 3 år og 6 år.
Ønsker gode underholdningstips og andre gode tips for at reisen skal bli så behagelig som mulig...
3-åringen er ikke en sofagris, for å si det slik, så noe må jeg ha på lur for å holde ham på plass i setet.
De liker begge to å se film, og jeg vurderer rett og slett å kjøpe en bærbar dvd-spiller med nok batteri til å se et par filmer. Tips?

Ellers ønsker jeg andre gode råd.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 00:07   #2
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 5-timers flyreise med to barn.

Bærbar dvd-spiller og Nintendo DS. Eventuelt lydbøker, tegnesaker...

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 00:39   #3
Nefertiti
Aktiv
 
Nefertiti sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 170
Nefertiti er litt kulNefertiti er litt kul
Standard

Sv: 5-timers flyreise med to barn.

Jeg har også to barn; gutt på 3 og jente på 6. Vi har foreløpig klart oss uten tekniske duppeditter på tur (dvd, ds). På lengre flyturer og reiser har jeg pakket bag'en med sånn ca dette:

- Aktivitetsbøker med oppgaver og fargelegging til eldste, pluss tegnesaker. Malebøker og klistremerkebøker til yngste.
- Kortstokk for kabal, vri åtter, idiot etc.
- Forskjellige pastiller, tyggis og tyggedrops til dem begge. Underholder og hjelper mot tette ører.
- Noen leker til minstemann, noe han liker spesielt godt; et par biler,et kosedyr e.l.
- Drikke, kjeks, saltstenger e.l. - dvs. noe å drikke + knaske på.
- To små tepper, til bruk som pute/dyne hvis de vil hvile/sove.

Når det er sagt så har jeg til tider ønsket at de kunne se en film eller noe, så jeg kunne ha noen minutter i ro uten å underholde/spille kort/mate etc Men vi er eksperter på ordleker, der kan vi holde på i timesvis hvis vi er i humør (storesøster er ram, minstemann er med hvis han får hjelpe mamma). Pluss at jeg satser på å kjøpe en liten ting til dem hver på flyet, noe nytt og spennende de kan pusle med (et lekefly, puslespill e.l.). Så er det jo de 'spennende' flysikkerhetsbrosjyrene å fortelle om, velge favorittting i flyshop-bladet for moro skyld, følge med på kartet etterhvert som dere flyr. Mine er stort sett fornøyde bare jeg gjør noe sammen med dem begge

Lykke til med flyturen!

Nefertiti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 01:24   #4
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 5-timers flyreise med to barn.

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=69809

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=69039

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 17:19   #5
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: 5-timers flyreise med to barn.

Takk for fine tips. Tror tipsene dine, Nefertiti, duger godt hos oss også.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no