Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Toscakake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-07, 13:09   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Toscakake

Kan noen hjelpe meg med en oppskrift?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 13:36   #2
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toscakake

Dette er mamma sin oppskrift. Jeg har ikke prøvd den selv enda, men skrev den opp en gang fordi jeg synes mamma sin blir veldig god og jeg hadde ambisjoner om å prøve å bake den selv.

3 egg
200 g sukker
150 g mel
1/2 ts bakepulver
100 g margarin

Glasur:
50 g hakkede mandler
45 g margarin
1 ss hvetemel
1 1/2 ss melk
75 g sukker

Egg og sukker vispes til eggedosis. Smøret smeltes, avkjøles og tilsettes eggedosisen. Bland mel og bakepulver og tilsett. Bland forsiktig. Stek på 180oC i 20-25 minutt på nederste rille mens du lager glasuren. Ta ut i ovnsdøra og ha på glasuren. Stek ved 150 oC på øverste rille til kaka er gyllen.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 20:40   #3
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toscakake

Opprinnelig lagt inn av noba, her.

Dette er mamma sin oppskrift. Jeg har ikke prøvd den selv enda, men skrev den opp en gang fordi jeg synes mamma sin blir veldig god og jeg hadde ambisjoner om å prøve å bake den selv.

3 egg
200 g sukker
150 g mel
1/2 ts bakepulver
100 g margarin

Glasur:
50 g hakkede mandler
45 g margarin
1 ss hvetemel
1 1/2 ss melk
75 g sukker

Egg og sukker vispes til eggedosis. Smøret smeltes, avkjøles og tilsettes eggedosisen. Bland mel og bakepulver og tilsett. Bland forsiktig. Stek på 180oC i 20-25 minutt på nederste rille mens du lager glasuren. Ta ut i ovnsdøra og ha på glasuren. Stek ved 150 oC på øverste rille til kaka er gyllen.

Jeg bakte denne i går, og den var virkelig god!

Mannen som er oppfostra på toscakake( ) syntes også den var kjempegod.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 00:27   #4
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toscakake

Kan denne fryses forresten?

(Lage nå snart og legge i fryseren frem til dåpen?)

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 01:04   #5
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toscakake

Jeg har aldri prøvd, men kan ikke tenke meg det skulle være problematisk. Til vår dåp bakte jeg faktisk alle kakene selv, frøys de ned og tok opp og pynta de som skulle pyntes på lørdag. Gikk veldig fint, hadde ikke hatt sjanse på å få det til ellers (er nok av andre ting som må gjøres dagen før..). Lykke til meg dåpen forresten!

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 10:07   #6
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toscakake

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Kan denne fryses forresten?

(Lage nå snart og legge i fryseren frem til dåpen?)

Ja, det kan den.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 12:01   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toscakake

Er dette en favoritt i norske fengsler?

:dårlig humor TM:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no