Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er mest belastende/slitsomt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-13, 21:05   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva er mest belastende/slitsomt

Jeg har ryggproblemer, og lurer på hva dere synes er mest belastende for ryggen å være med barna på:

Ski
Skøyter
Svømmehallen
Aking

Tar gjerne imot tips for hvordan dette kan gjøres lettest mulig også.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 21:26   #2
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er mest belastende/slitsomt

Jeg er litt skeptisk til aking og skøyter med dårlig rygg. Er man uheldig, kan man få seg en skikkelig smell. Både svømming og ski er veldig bra for min kranglete rygg.

Jeg går på skøyter og aker, men jeg merker at jeg er litt redd for å slå meg.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 21:29   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er mest belastende/slitsomt

Aking er jo greit da: de aker, og jeg står ved siden av og ser på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 21:29   #4
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er mest belastende/slitsomt

Svømmehallen og langrennski på flat mark er vel rimelig safe tror jeg.
Aking, skøyter og alpint ville jeg styrt unna gitt.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 21:31   #5
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er mest belastende/slitsomt

Svømming og ski er vel safest vil jeg tro

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 21:33   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er mest belastende/slitsomt

Både ski og svømming må da være ypperlige aktiviteter for en dårlig rygg - flott ryggtrening uten mye belastning. Skøyter gir også god ryggtrening, men det er klart at et fall ikke er særlig kult. Og man blir djevelsk støl i ryggmusklene de første gangen, om ryggen er svak.

(alt selvsagt betinget av at du ikke skal stå mye med rumpa i været og løfte opp unger som har falt - det er belastende og ikke på en bra måte)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 21:34   #7
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er mest belastende/slitsomt

Jeg gjør som Teo både når det gjelder aking og skøyter, jeg. Husk sitteunderlag og kaffe på termos.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 21:38   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er mest belastende/slitsomt

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Aking er jo greit da: de aker, og jeg står ved siden av og ser på.

Eller man kan kombinere aking og intervall-trening!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 21:40   #9
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er mest belastende/slitsomt

Svømming er det eneste som fungerer for meg når jeg har vond rygg. Ja, og å gå i skog og mark, men ikke på ski.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 21:43   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er mest belastende/slitsomt

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Eller man kan kombinere aking og intervall-trening!

Jeg tør ikke ake, jeg ... Men jeg følger gjerne etter ungene til fots og drar minsta opp bakken igjen, så litt trim blir det altså.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 21:52   #11
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er mest belastende/slitsomt

Barna er små, så jeg må jo hele tiden løfte dem når de faller.... så alt er igrunnen slitsomt. Men jeg må jo på en måte prøve også, kan jo ikke være inne hele vinteren......

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 21:54   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er mest belastende/slitsomt

Da ville jeg investert tid i å lære dem å reise seg selv - legge seg sidelengs, etc. Jeg har jo aldri lært det skikkelig selv, og er som en veltet tordivel år jeg tryner.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 22:06   #13
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er mest belastende/slitsomt

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Barna er små, så jeg må jo hele tiden løfte dem når de faller.... så alt er igrunnen slitsomt. Men jeg må jo på en måte prøve også, kan jo ikke være inne hele vinteren......

På skøyter kan du ta med en bruskasse til hver av dem som de kan skyve foran seg. Da blir det lettere å lære seg å holde seg på beina, og de kan klare å reise seg når de faller. På ski kan dere leke på ski i en liten bakke og øve slik som Polyanna skriver. Sett opp noen staver å kjøre mellom, lage noen kuler, finn på noe som ungene synes er så gøy at de synes det er verd å komme seg på beina når de faller.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:21   #14
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er mest belastende/slitsomt

Bare meg da, som stivner i ryggen etter en påske på ski. Stiv, øm og alt galt. Sier kanskje mest om teknikken, eller mangelen på?

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 00:01   #15
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.900
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er mest belastende/slitsomt

Å gå langrenn eller å svømme bør være fint for ryggen. Skøyter i seg selv er sikkert ikke så ille, men jeg ville vært redd for å falle....Ellers er det som er mest drepen for min rygg alt som innebærer å stå i ro

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 11:53   #16
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er mest belastende/slitsomt

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Å gå langrenn eller å svømme bør være fint for ryggen. Skøyter i seg selv er sikkert ikke så ille, men jeg ville vært redd for å falle....Ellers er det som er mest drepen for min rygg alt som innebærer å stå i ro


Ja, det verste er å stå stille. Men jeg svømmer ikke eller går ski selv når jeg er med barna, det er de for små til. Derfor er jeg ute etter teknikker som gjør det enklere for meg å kunne være med dem.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 11:55   #17
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er mest belastende/slitsomt

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

På skøyter kan du ta med en bruskasse til hver av dem som de kan skyve foran seg. Da blir det lettere å lære seg å holde seg på beina, og de kan klare å reise seg når de faller. På ski kan dere leke på ski i en liten bakke og øve slik som Polyanna skriver. Sett opp noen staver å kjøre mellom, lage noen kuler, finn på noe som ungene synes er så gøy at de synes det er verd å komme seg på beina når de faller.


Veldig bra tips! Det skal jeg prøve! Bruker det være benker de voksne kan sitte på på slike steder?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 12:09   #18
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er mest belastende/slitsomt

For meg er både aking, ski og skøyter uaktuelt med vond rygg. Det er sikkert bra for ryggen som forebyggende aktivitet å gå på ski, men det er når jeg pluselig mister balansen at det kan rykke til i ryggen og gi kink. Derfor vil jeg nok tenke at skøyter er aller verst, med mindre man har vledig god kontroll og aldri mister balansen. Jeg må understreke at dette nok varierer med hva slags ryggproblem man har!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 12:23   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er mest belastende/slitsomt

Det er noe helt annet å gjøre aktiviteter selv med dårlig rygg, enn å ha med små barn på dem. Svømming for ryggens del er ikke det en får gjort i svømmehallen med småbarn.

Jeg hadde perioder med mye vondt i ryggen mens jeg hadde småbarn, og syns ski og skøyter var klart mer belastende enn svømming og aking. Da tenker jeg på tilrettelegging, løfting av unger og utstyr og støtting og hjelping.

Skøyter tør jeg ikke lenger selv om jeg ikke har småbarn. Etter to prolapsoperasjoner er jeg rett og slett for redd for å falle eller skli og få en feilstilling som starter noe ny elendighet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 22:53   #20
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er mest belastende/slitsomt

Jeg gjør absolutt ingen av disse tingene MED barn! Jeg lurer på tips ift hva som er belastende å lære dem. Jeg går hverken på ski eller skøyter eller svømmer sammen med dem!! Jeg tenker mer på hva det er belastende å VÆRE MED på.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no