Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mistet lappen fordi han fester for mye

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-09, 19:57   #1
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Mistet lappen fordi han fester for mye

Er det helt greit at de tar lappen på bakgrunn av det , selv om han aldri har blitt tatt i beruset tilstand?


http://www.dagbladet.no/2009/11/25/n...oring/9198750/

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 20:08   #2
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mistet lappen fordi han fester for mye

Nei, jeg synes ikke det er god nok grunn.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 20:10   #3
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mistet lappen fordi han fester for mye

Jeg synes heller ikke det høres greit ut. En veldig underlig sak igrunnen.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 20:11   #4
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mistet lappen fordi han fester for mye

Nei.
Tror jeg ...

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 20:12   #5
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mistet lappen fordi han fester for mye

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Jeg synes heller ikke det høres greit ut. En veldig underlig sak igrunnen.


Var egentlig det jeg å synes, skjønner godt han reagerer.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 20:15   #6
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mistet lappen fordi han fester for mye

Merkelig sak. Og jeg synes slettes ikke det er greit.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 20:18   #7
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mistet lappen fordi han fester for mye

Har ikke han her vært i media før?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 20:19   #8
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mistet lappen fordi han fester for mye

Jeg antar vi ikke vet alt, dette er tross alt ganske uvanlig? Saken er ikke avgjort i rettsapparatet, og jussen er klar på at dette er noe man kan gjøre. Så er det opptil politiet å bevise at det er gode nok grunner her. Jeg avventer mao. mht å synse for mye.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 14:59   #9
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mistet lappen fordi han fester for mye

Nei, det må da vel være andre former for straff man kan gi til en som drikker mye i helgene vel.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:28   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mistet lappen fordi han fester for mye

Kan det kanskje hende at Dagbladet ikke gjengir den fulle og hele historien her …?

Det står at han aldri er tatt i promillekontroll, men kanskje folk som kjenner ham har varslet politiet om at han driver med fyllekjøring. I så fall synes jeg slett ikke det er urimelig at han blir fratatt lappen, gitt at retten finner grunn til å tro på vitnene, selvsagt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:31   #11
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mistet lappen fordi han fester for mye

Om det er bilen (og dens utstyr som lydanlegget) som er hovedproblemet, så burde vel bilen bli tatt fra ham. Selv om han mister førerkortet er det jo enkelt å fikse sjåfør til den.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 17:11   #12
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mistet lappen fordi han fester for mye

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Kan det kanskje hende at Dagbladet ikke gjengir den fulle og hele historien her …?

.

Det tenker jeg også. Ikke glem at den andre parten i saken har taushetsplikt.

For øvrig hadde jeg helst sett at ingen gutter fikk lappen før de var 25. Minst.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 17:13   #13
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mistet lappen fordi han fester for mye

Jeg tror ikke vi vet alt her.

Men å miste lappen KUN fordi man fester for mye, er teit.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 20:29   #14
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mistet lappen fordi han fester for mye

Jeg tror det ligger mer under her enn det som fremkommer. Jussen er grei nok, det å forhindre potensiell promillekjøring er i seg selv rettslig sett greit nok i enkelte tilfeller. Når det påståes at det er vanlig å komme i befatning med politiet på grunn av beruselse og ikke minst ordensforstyrrelse opptil flere ganger i løpet av ungdomstiden er vel det en litt drøy påstånd. Det skal litt til før politiet rykker ut og ikke minst før de beslaglegger eiendeler. Forholder meg avventende rett og slett, synes det blir feil å synse noe som helst i denne saken.

  Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 17:19   #15
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mistet lappen fordi han fester for mye

For det første: Han frykter å miste jobben dersom han ikke kan kjøre bil. Da kunne det vært lurt å tenke på at det å stille opp i dette intervjuet setter ham i veldig godt lys når det gjelder nye potensielle arbeidsgivere.

Jeg verken orker eller har tid til å undersøke dette nærmere nå, men kan det stemme at det i forhold til å ha sertifikat er krav om "modenhet" eller noe. Altså, kan det hende at en person som gjentatte ganger forstyrrer i så stor grad at politiet må kobles inn anses som såpass umoden at det ikke er forsvarlig at (i dette tilfellet) han kjører bil?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 18:26   #16
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mistet lappen fordi han fester for mye

Jeg har lest om denne saken i Stavanger Aftenblad gjentatte ganger. De har fulgt den siden han ble fratatt lappen. Og kun fra hans side. Så jeg aner ingenting om hva man skal mene, så lenge informasjonen kun kommer fra en side.

Jeg mener jo at det bør være et visst samsvar mellom forbrytelse og straff såfremt det er mulig, så jeg er litt skeptisk til metoden benyttet av politiet her. Det burde f.eks være mulig å pålegge ham å være edru i løpet av så og så lang tid, med trussel om at hvis han brøt det ville han bli fratatt lappen. Men jeg kjenner ikke jussen her, og aner som sagt ingenting om hva politiet har gjort i denne saken (har han fått advarsel, eller var det forventet at han visste at konsekvens av gjentatt festing var å miste lappen?).

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 20:36   #17
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mistet lappen fordi han fester for mye

Vi kjenner neppe alle sider og detaljer i saken, men på for å svare på spm i HI vil jeg si at jeg ikke synes det er ok å frata noen lappen ene og alene fordi h*n fester for mye.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 21:01   #18
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mistet lappen fordi han fester for mye

Ut fra de detaljene jeg har lest her så vil jeg si at nei, det er ikke ok. At noen blir tatt for å spille for høy musikk og feste for ofte er ikke god nok grunn til å ta i fra vedkommende førerkortet. I såfall kjenner jeg mange som ville blitt førerkortløse. I hvertfall hvis de har naboer med en lav toleransegrense. At ungdommer fester i helgene er vel tilnærmet "normalt". Selv om det er flott om de tar vare på både sin egen og andres hørsel.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 14:27   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mistet lappen fordi han fester for mye

Politiet har fått medhold i retten ser jeg:
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3418531.ece
http://dalane-tidende.no/index.php?o...und&Itemid=161

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 15:34   #20
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mistet lappen fordi han fester for mye

Jeg burde få klasse CE i posten gratis, så lite som jeg fester ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no