Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-09, 14:59   #21
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Mhm, det var den forsvaringen fra han som kom etter jeg også reagerte mest på. En og annen galning er jo forventet, liksom. Men du regner ikke med to på rad ...

Jo, desverre.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 15:04   #22
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)

Ja, i den bransjen forekommer det kanskje rett som det er? Eller tenkte du generelt?

skyfri er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 15:09   #23
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Ja, i den bransjen forekommer det kanskje rett som det er? Eller tenkte du generelt?

Tja, forsåvidt generellt om man skal være pessimistisk. Men noen yrkesgrupper har flere enn sin andel, ja.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 15:11   #24
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)

"La de små barna komme til meg, hindre dem ikke!" Men, å gjøre det litt vanskelig for de små, det kan tydligvis enkelte prester bidra til. Utrolig!

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 15:15   #25
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)

Er det her arvesynd kommer inn i bildet? Eller, det var kanskje en bokserie det? Jeg kan i grunn ikke så mye om kristendommen.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 15:19   #26
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)

Men om det er slik at barnet arver fedrenes synder, så er det jo ikke sikkert at faren her var homofil.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 15:19   #27
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)

Dette er jo helt uforståelig
Er det rart at det er tomt i kirkene rundt om i landet ?
Slike prester er bare utrolige

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 15:25   #28
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men om det er slik at barnet arver fedrenes synder, så er det jo ikke sikkert at faren her var homofil.

I alle fall så trodde jeg folk av denne prestens legning gikk ut fra at homofili ikke var arvelig, men tvert i mot et valg man gjorde. Ellers ville jo det være like mye synd å være homofil som å være født med rødt hår.


Vent litt, det er jo akkurat så logisk arvesyndslæren er. Men hvorfor bry seg om hvorvidt homofili er medfødt eller ikke da, om arvesynd er akseptert?

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 15:25   #29
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men om det er slik at barnet arver fedrenes synder, så er det jo ikke sikkert at faren her var homofil.

For ikke å snakke om at han virkelig praktiserte moralen etter Onan, om ikke å la sin sæd gå til spille.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 15:29   #30
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)

Homofili er ikke noe annet enn mote i følge en studiekamerat jeg hadde. Kanskje det er derfor jeg ikke tiltrekkes seksuelt av det samme kjønn, jeg er rett og slett ikke oppdatert på motefronten?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 15:33   #31
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

For ikke å snakke om at han virkelig praktiserte moralen etter Onan, om ikke å la sin sæd gå til spille.

Det ser du, kanskje han til og med er biskop, for alt den der presten vet og han har nå nektet sin overordnedes barn å komme til Jesus og sånn.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 18:50   #32
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.935
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)

Da Kjæresten og jeg giftet oss i 1987 fikk vi vite at presten ikke kan nekte dåp om begge foreldre er med i statskirken OG gift. Presten kan heller ikke nekte vielse om begge partene er med i statskirken. Den gangen var det ikke åpent for at partene kunne ha samme kjønn.

Litt etter at vi giftet oss viste det seg at presten som viet oss nektet å døpe et barn fordi en av foreldrene hadde vært gift før. Da meldte jeg meg ut. Senere har jeg sluttet å være kristen også.

Det pussige er at han presten aldri spurte om vi var troende. Hadde han gjort det, ville han oppdaget at Kjæresten var ateist og ikke medlem i statskirken og hadde vel nektet å vie oss også. Synd egentlig, for da hadde jeg blitt tvunget til å konfrontere mitt syn på relegiøse sekter litt tidligere.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 18:52   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Så jeg antar at han hadde hatt like store kvaler med å døpe mine barn, som vokser opp hos ateister? (

Ikke at det har noe med saken å gjøre, men hvorfor i alle dager døpte dere barna dersom dere er ateister?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 19:04   #34
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)

Sikkert det idiotiske tradisjonsargumentet.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 20:01   #35
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Dette er jo helt uforståelig
Er det rart at det er tomt i kirkene rundt om i landet ?
Slike prester er bare utrolige

TOMT? Her jeg bor er det ikke tomt. De fleste steder er det faktisk ikke tomt på søndagene når det er gudstjeneste.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 20:13   #36
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ikke at det har noe med saken å gjøre, men hvorfor i alle dager døpte dere barna dersom dere er ateister?

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 20:22   #37
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Gri, her.

Dette har eg inga forståing for! Eg er kristen sjølv, og kan ikkje forstå korleis presten skal forsvare dette. Det er ikkje dette den kristne trua handler om! I Bibelen står det at Jesus sa "la dei små barna kome til meg, og hindre dei ikkje", det står ingenting om at dette berre var for barn av visse foreldre!

Ja det er et jeg har lest i bibelen også, og det står ingen ting under det bibelverset med liten skrift om att det gjelder visse betingelser.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 21:14   #38
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ikke at det har noe med saken å gjøre, men hvorfor i alle dager døpte dere barna dersom dere er ateister?

Vi har ikke døpt barna våre. Vi bare synes at kirka har mast litt, for å si det sånn.

Eller for å utdype litt mer: Hva om vi hadde tatt krika på ordet, og "bestilt" barnedåp, selv om vi er ateister? Hadde presten nekta? Det hørtes merkelig ut at hvordan foreldrene planlegger å oppdra barnet skal ha noe å si for selve dåpshandlingen.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 21:19   #39
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)

Kirken maser alltid. Selv om man er aldri så utmeldt, så får man invitasjon til dåpssamtale, fireårsbøker m.m. For evnen til å sjekke egne registre, det har de visst ikke i noen av kirkelydene (er det riktig ord? Soknene? What?) jeg har hørt inn under. Merkelig det der. Reklame kan man reservere seg mot, men kirka, den gjør som den vil.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 18:21   #40
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)

Jeg har sånn "Reklame, Nei takk" på postkassa, men får reklame for Jesus hver måned....

Jeg har en liten drøm også at jeg noen kommer å ringer på døra her en dag jeg har på min Bad Religion crossbuster-skjorte ;-)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no