Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Utlån av ebøker

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-15, 22:23   #1
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Utlån av ebøker

Så et innslag på nyhetene i forrige uke en gang, om ebøker fra et bibliotek i Ålesund eller der omkring. (det kan forsovidt være hvor som helst vest for Oslo Jeg husker virkelig ikke hvor det var, men vestover et sted.)

Når jeg googler så finner jeg lite informasjon. Men jeg finner at man kan laste ned en app til apple og android. Og for å få låne, må man allerede ha lånekort hos Deichmanske.

Jeg har ikke lånekort der, og jeg vil ha bøkene til Kindle.

Finnes det? Noen som vet?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 22:51   #2
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.956
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utlån av ebøker

Du kan låne ebøker ved mange norske biblioteker, men du må ha et lånekort til et av disse bibliotekene for å kunne låne. De bruker ebokbib, som er en app til android eller ios. Du får ikke lånt bøkene til kindle, dessverre.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 23:52   #3
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.908
Blogginnlegg: 245
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utlån av ebøker

Ebokbib er supert! Kun nettbrett, iPad og mobiltelefoner, ja. Det som også er med ebokbib er at de forskjellige fylkene har veldig varierende tilbud. Oslo f.eks. kjøper ikke inn e-bøker og legger ut kun de bøkene som biblioteket får gratis. Det går an å aktiviere lånekortet sitt i flere fylker, og da får du tilgang til flere fylkers tilbud. Min plan er å stikke innom biblioteker i alle fylkene jeg klarer å besøke.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 00:02   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.070
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utlån av ebøker

Jeg har lånt ebok! Måtte stå på venteliste, da kniste jeg. leste på ipaden.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 00:22   #5
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utlån av ebøker

Fiffig med venteliste ja.

Men jeg vil ikke lese på padda eller fonen. Jeg vil lese på kindelen.
Jaja. Om noen år kanskje de har klart å få det til.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 00:27   #6
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.831
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Utlån av ebøker

Det er tre forskjellige apper/systemer for eboklån i Norge, men du får ikke tatt de over til Kindle siden du ikke eier filene og systemet må slette filen på forfallsdato. Flest fylker tilbyr i dag eBokBib som kan brukes på iPhone/iPad eller Android brett eller telefon.

Du finner ut hva ditt nærmeste bibliotek tilbyr på nettsidene deres. Du trenger lånekort for å bruke tjenesten.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 00:46   #7
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.313
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utlån av ebøker

Bruker calibre til å få bøkene eg låner inn på kindelen.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 16:32   #8
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.806
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Utlån av ebøker

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Bruker calibre til å få bøkene eg låner inn på kindelen.

Men får du lastet ned bøkene til pc for så å få de i calibre?
Slik jeg ser det så må jeg ha en app for å lese e-bøker fra biblioteket og hvordan får jeg det til på pc?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 17:48   #9
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.313
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utlån av ebøker

Går ikkje no lengre.

Skulle ønske at det gjekk ann å få bøker over på Kindle. Eg leser ikkje bøker på mobilen.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 18:54   #10
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.908
Blogginnlegg: 245
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utlån av ebøker

ebokbib er en app, altså kan kun brukes på mobiltelefoner og nettbrett, ikke pc og Mac. Bruker den fortsatt og leser mange bøker på mobil og iPad.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no