Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvor digital bokleser er du blitt?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Hvor digital bokleser er du?
Leser bare fysiske bøker 41 31,54%
Leser mest fysiske bøker, men noe digitalt 15 11,54%
Leser ca halvt om halvt 17 13,08%
Leser mest digitalt, men også noen fysiske bøker 37 28,46%
Leser bare digitale bøker 18 13,85%
Annet, jeg spesifiserer i tråden 2 1,54%
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-17, 19:39   #81
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Jeg leser mest digitalt, men har en hang til å ville ha en del bøker både digitalt og i papirform. Jeg elsker kindlen min til å lese på senga med og til å ha i veska, men det er noe med det fysiske formatet jeg fortsatt er veldig glad i. Spesielt bøker jeg leser flere ganger har jeg i begge format.

Praktbøker og kokebøker kjøper jeg i papirform.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-17, 12:55   #82
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Men Storyel har virkelig en hel masse på engelsk og svensk.

Ellers er Audible virkelig i særklasse. Jeg har nok fortsatt til gode å ergre meg over en innleser derfra.

Begynn med bøker lest av Stephen Fry, det er en gatewaydrug.

Ja, det er nok noe helt annet, men siden jeg evt. bruker lydbok kun når jeg sykler (i trafikken), har jeg bestemt meg for ikke å ta sjansen på å bruke enda noen prosent av oppmerksomheten på engelske lydbøker. Jeg er helt komfortabel med engelsk, men merker at jeg konser litt mer på de utallige skypene når de går på engelsk. Jeg har det fint med podcaster på norsk også.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-17, 13:40   #83
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.823
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Jeg svarte "Annet, jeg spesifiserer i tråden". Akkurat nå har jeg et prosjekt gående for å bli kvitt den fysiske haugen jeg har med papirbøker. Papirbok og digitalbok er omtrent et fett for meg. Lydbok deriomot, det takler jeg ikke, jeg mister tråden etter cirka 0,1 sekunder.

Skjønnlitterære bøker handler jeg stort sett digitalt når jeg kjøper noe nytt, men jeg bytter ikke ut papirbøkene mine, dvs. de jeg har beholdt etter storryddingene i bokhyllene. Unntaket er Good Omen som jeg skulle ha med meg på en tur, papirboka er dessuten utlest og lefsete, vi er tre om beinet på den.

Jeg elsker digitalbøker, med oppslagsmuligheter og det å kunne legge inn notater og markeringer uten å få dårlig samvittighet. Det dumme er at både Kindelen og Sony Readeren min er utslitt og jeg må ha ny. Å lese på telefonen er litt smått.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no