Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Filmer for jente 10 år?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-12, 17:26   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Filmer for jente 10 år?

Jeg tenkte å se litt mer film med eldste datter her i huset. Det blir alt for ofte til at hun ser film som lillesøster (7 år) synes er super, men jeg fikk en liten aha-episode da jeg satte på Dirty Dancing en regnværskveld i sommer. Hun elsket den fra begynnelse til slutt, og med det sagt har jeg vel plassert henne (les oss) litt sjangermessig. Uten at det trenger å utelukke gode filmer uten romantisk kliss!

Kan dere hjelpe meg å lage en god filmliste? Det bør være engelsk, så får vi inn litt mer av det også.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 17:55   #2
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.356
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Filmer for jente 10 år?

Tiåringen her i huset elsker Mamma Mia filmen. Og Grease. Og den første Ghost Buster filmen. Home Alone filmene er også populære.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 18:16   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.124
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer for jente 10 år?

Moonrise Kingdom! Men den er vel bare på kino og ikke DVD enda. Og så har jeg hørt mye pent om Hugo, som jeg tror vi skal prøve å se med Poden snart.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 18:23   #4
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Filmer for jente 10 år?

Nothing Hill er jo supersøt og nydelig i sjangeren Dirty Dancing

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 20:32   #5
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Filmer for jente 10 år?

"Tilbake til fremtiden" filmene, har gjor stor suksess her. Artig gjensyn for voksne også.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 20:33   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Filmer for jente 10 år?

Kanskje E.T

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 20:44   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer for jente 10 år?

Jeg så nettopp Notting Hill og Love Actually med tiåringen. Utrolig koselig. Vi har også sett Catch me if you can, og Pay it forward, som var gjensyn med filmer storebrødrene så på den alderen eller litt eldre.

Gleder meg til Moonrise Kingdom kommer på DVD, vi fikk ikke sett den på kino.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 21:24   #8
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer for jente 10 år?

Her var det utrolig mange gode forslag, filmklubb for 10-åringer rett og slett! (Og kanskje like mye oss voksne )
Jeg synes det er utrolig deilig å se litt annen type film med barna!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 23:28   #9
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Filmer for jente 10 år?

Min 10-åring mener "The Hunger Games" er en god film, dog stiller jeg meg tvilende til akkurat DET, men jeg har selv ikke sett den. Det var en film hun fikk lov av sin far å se en kveld jeg var på jobb.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 08:11   #10
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmer for jente 10 år?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

[i]. Og så har jeg hørt mye pent om Hugo, som jeg tror vi skal prøve å se med Poden snart.

Hugo er bra. Mazungen tenkte ikke over at filmen var tekstet. Var den ikke på Norsk sa hun etterpå.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 08:16   #11
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer for jente 10 år?

Vesla liker de samme filmene som meg og hittil har vi sett bla:

Notting Hill
Holiday
Shallow Hal
The devil wears Prada
The lakehouse
Mamma Mia
Sound of music
Grease
Kong Curling
Mange flere også, men dette er de jeg husker i farta. Det er litt tilfeldig siden vi av og til bare ser en film som går på TV, også er hun bare der liksom. Jeg ville ikke valgt ut The Devil wears Prada til henne uten videre tror jeg, men hun likte den veldig godt da. Og jeg har jo ingen sperrer for hva som er passende og PK.

Nå ser vi Anne fra Bjørkely-serien og jeg lurer litt på BBC-versjonen av Pride and prejudice. Bend it Like Beckham har jeg litt lyst til å skaffe.

Også har vi sett en haug med gamle humorfilmer fra 80-tallet ala Gøta kanal, Selskapsreisen og Plastposen og sånn.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 27-08-12 kl 08:22.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 08:44   #12
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Filmer for jente 10 år?

The Hunger Games ble godt mottatt av alle her i huset også.
Mange av filmene vi ser er nevnt i tråden her.
- Dear John
- 17 again
- Barnepiken
- Bridesmades
- Last Song
- Hairspray
- Alle elsker Mary
- Charlie st. Cloud
-New years eve
- I dine sko
- Sideways
- Marley and Me
- Bridgets dagbok filmene
- New om town
- The blind side
- Anywhere but home
- All About Steve
- The proposal

Frøkna liker også Jane Austen filmene.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 09:27   #13
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmer for jente 10 år?

Muriels bryllup er en helt sinnsykt fantastisk film!!!!!!!!!!!!!!!!! Ren filmklubbstatus - her er alt - drømmer - håpløs familie, de veldig pene og ganske dumme venninnene (hvis lojalitet svinger med vinden...) og masse ABBA.

Har sett den flere ganger, fikk brått lyst til å se den igen...

"A socially awkward, overweight, naïve "ugly duckling", who is obsessed with the music of ABBA, Muriel Heslop (Toni Collette) is the target of ridicule by the more fashion-conscious girls she considers her friends. She also is a perpetual daydreamer who yearns for a glamorous wedding and marriage to a man who will help improve her personal life and free her from a tedious life dominated by her demanding and often psychologically abusive father Bill (Bill Hunter), a corrupt politician who verbally lashes out at his subservient wife Betty and their unambitious children at every opportunity."

Hentet fra (les mer her):
http://en.wikipedia.org/wiki/Muriel's_Wedding

så er det jo en bråte filmer som er for den aldersgruppa - Anne+Jørgen = sant, Fucking Åmål, Med hjertet i hånden osv. Som dagens tiåringer ikke har sett (og kanskje ikke mødrene heller, hvis de ikke var 10 eller mødre da...)

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 09:45   #14
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmer for jente 10 år?

Åh, Med hjertet i hånden! Den må jeg finne til min ti-åring.

Filmer som har slått an til min eldste, i tillegg til det som er nevt fra før:
Pirates of the Caribbean-filmene.
Indiana Jones-filmene
Tilbake til fremtiden filmene
Secretariat
Twilight-filmene

De er kanskje ikke så klissete, hun ser mest film med pappaen for å være ærlig (ikke Twilight, da, det var meg. ) Jeg må bli flinkere til å se "jentefilmer" med henne tror jeg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 14:18   #15
Iris
............
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 90
Iris har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Filmer for jente 10 år?

Lovlig blond

__________________
Iris
Mor til 3 jenter
Iris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 17:49   #16
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer for jente 10 år?

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Min 10-åring mener "The Hunger Games" er en god film, dog stiller jeg meg tvilende til akkurat DET, men jeg har selv ikke sett den. Det var en film hun fikk lov av sin far å se en kveld jeg var på jobb.

DEN får ikke min 10 åring se. Jeg har sett den sammen med konfirmanter og selv til dem syns jeg den var drøy innimellom.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 18:00   #17
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.282
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmer for jente 10 år?

Den med hun jenta som viser seg å være prinsesse. Er det Anne Hathaway skuespilleren heter, tro?

Bring it on-filmene. Og i samme sjanger: step it up-filmene og stick it.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 18:28   #18
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Filmer for jente 10 år?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

DEN får ikke min 10 åring se. Jeg har sett den sammen med konfirmanter og selv til dem syns jeg den var drøy innimellom.

Jeg er enig! Hunger Games er da virkelig ikke en film for 10-åringer....

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 18:54   #19
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Filmer for jente 10 år?

Hairspray, nyinnspillingen med Travolta

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 18:55   #20
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Filmer for jente 10 år?

.......

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.

Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 23:01.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no