Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker for 10-12-åringer

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-15, 22:24   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bøker for 10-12-åringer

Nå har visst poden fått opp lesefarten på Kindlen sin, og jeg begynner å slippe opp for gode idéer. Kan vi starte en ny tråd med gode forslag? Gjerne fantasy og bøker som handler om guder, visstnok, og særlig ebøker på norsk (nå er det jo salg på ebok.no også).

Rick Riordans bøker om Percy Jackson har selvsagt vært en stor hit.
Rick Riordans Kanekrønikene likeså.
Tom Egelands Katakombens hemmelighet og Skatten fra Miklagard var visst ok (det er ikke flere i den serien enda, er det?)

Er det noen som har lest Siri Pettersens Ravneringene (Odinsbarn og Råta)? Det ser ut til å være midt i blinken som tema, men jeg vet ikke om de egner seg for såpass små barn?

Ellers ser jeg mange som snakker om Divergent, men jeg synes de virker litt eldre, eller? Andre tips?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 22:30   #2
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.432
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Synes ikke "Råta" egner seg, den er etter min mening for voksen i formen. Hva med Eragon?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 22:37   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.460
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Klipper fra annet innlegg:
Septimus Heap - Angie Sage
Bartimaeus - Jonathan Stroud
Artimes Fowl - Eoin Colfer
Drageriddernes orden - Licia Troisi
Narnia - C.S. Lewis

Hentet fra denne tråden:
http://www.foreldreportalen.no/forum...on#post4057563

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 22:37   #4
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Odinsbarn og Råta ga jeg til en 15-åring.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 23:32   #5
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.047
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Jørn L. Horst skriver en krimserie for barn.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 23:38   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.977
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Jørn L. Horst skriver en krimserie for barn.

Min på 9 liker disse, men de går rasende raskt å lese når man er vant til Percy.
Jeg abonnerer. Storebror har lest de 5 Percy, Kanekrøniken og venter bare på den siste i Gudene fra Olympos (fra biblioteket). Har også tenkt han er for ung til Divergent.
Har prøvd litt annet, med vekslende hell.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 23:40   #7
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Kommer ikke på noe annet enn Harry Potter. Det er det som leses her av den jevngamle. Husker ikke hva første leste.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 00:02   #8
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.480
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Kaoshjerte av Lise Grimnes er veldig god. Den trur eg kan passe for såpass unge barn. Den handler om ei veldig sterk jente, som begynner å leite etter bestemora som ho ikkje veit nokonting om. Så blir ho dratt inn i eit litt særnorsk fantasy-landskap med hulder-mytologi. Nåtidsskildringane er og veldig aktuelle, med YouTube og mobilar og liknande, så det er ein veldig gjenkjenbart univers det heile har opphav i.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 00:08   #9
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.812
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Mine to fikk overbevist meg om at vi måtte begynne på Hunger Games nå.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 00:09   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.052
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Flere på den alderen som jeg vet om har likt Vindeltorn. Poden har likt bøkene til Sigbjørn Mostue, som er norsk fantasy som tar i bruk norsk folkemytologi, altså tusser og drauger og slikt, såvidt jeg forstår. Jeg prøver for tiden å dytte på ham "Jordsjø"-serien til Ursula K. Le uin, men han "har så mye annet å lese". (For øyeblikket er det "Gudene fra Olympos"-serien, altså den som følger etter Percy Jackson-serien.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 00:10   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.052
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Ellers hører jeg pene ting om kunstdetektiv-serien til Bjørn Sortland; Poden har lest et par av dem, og de virker bra. Spesielt morsomt om man skal besøke noen av byene de foregår i, såklart.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 00:11   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.052
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Og så er det jo Tolkien, såklart.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 00:16   #13
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.812
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Mine to elsket Vindeltorn.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 00:17   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Flere på den alderen som jeg vet om har likt Vindeltorn. Poden har likt bøkene til Sigbjørn Mostue, som er norsk fantasy som tar i bruk norsk folkemytologi, altså tusser og drauger og slikt, såvidt jeg forstår. Jeg prøver for tiden å dytte på ham "Jordsjø"-serien til Ursula K. Le uin, men han "har så mye annet å lese". (For øyeblikket er det "Gudene fra Olympos"-serien, altså den som følger etter Percy Jackson-serien.)

Min nesten 10-åring, jente, fikk Vindeltorn av meg til jul. Hun har enda ikke lest den riktignok, men jeg tror hun vil like den. For tiden leser hun Phenomena bøkene, igjen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 00:18   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ellers hører jeg pene ting om kunstdetektiv-serien til Bjørn Sortland; Poden har lest et par av dem, og de virker bra. Spesielt morsomt om man skal besøke noen av byene de foregår i, såklart.

Min har lest alle de og likt dem godt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 00:18   #16
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.812
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Og Prima er begeistret for Percy Jackson’s Greek Gods, som altså er vår venn Percys sleng-med-leppa-gjenfortelling av gresk mytologi. Jeg vet ikke om den har kommet på norsk, men Prima leser den glatt på engelsk.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 00:25   #17
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.727
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Min datter på 10 fikk denne serien til jul http://nn.wikipedia.org/wiki/Skammerserien
I følge min mor skal de være bra, men hun har altså ikke lest dem ennå.

Ellers har hun lest en serie som heter kattekrigerne, den likte hun godt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 01:06   #18
Nefertiti
Aktiv
 
Nefertiti sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 170
Nefertiti er litt kulNefertiti er litt kul
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Min leseglade 11-åring som leser mye fantasy vil nok anbefale Skyggejegerne-serien av Cassandra Clare (The mortal instruments). Det er seks bøker i serien, foreløpig fire på norsk der den første heter Demonenes by. Hun har også skrevet tre bøker i en annen serie, The infernal devices, og en bok som heter The Bane Chronicles, alle har falt godt i smak hos jenta mi. De er imidlertid ikke kommet på norsk enda.

Ellers så har hun elsket Rick Riordans oppfølgerbøker til Percy Jackson, Heros of Olympus-serien. Hun hev seg over dem på engelsk fordi hun ikke orket å vente på norsk oversettelse, og vips så ble hun vant til å lese engelsk. Så kanskje verdt å prøve? Nå har også de to første bøkene blitt oversatt til norsk.

Hun har lest Divergent, Insurgent, Allegiant og Four også og likt dem veldig godt, alle av Veronica Roth. Så hvis din gutt liker sjangeren kan Divergent godt være noe å prøve seg på.

Forresten gøy å lese om alt det andre leseglade barn leser

__________________
Lesehesten 03 og Sportyturbo 06
Nefertiti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 01:15   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Vindeltorn er vi gjennom, Georg i underverden også (på lydbok). Fantastiske. Vi har lest Harry Potter til og med 4, men den vil han ha som høytlesningsbok (jeg finner den ikke som ebok heller?).

Hobbiten har vi lest, men ikke Ringenes herre. Jeg har tenkt at den er litt tung enda i språket? (Også finner jeg den ikke som ebok på norsk?)

Sortland tror jeg han har lest alt av etter hvert.

Kaoshjerte høres spennende ut!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 01:16   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Noterer Skyggejegerne! Han leser ikke engelsk på det nivået, tror jeg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no