Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker for 10-12-åringer

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-16, 21:09   #81
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.344
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

11-åringen her leser nå Anton og andre uhell.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 23:06   #82
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Luridiumstyven av Bobbie Peers er en ny serie, kun første bok er kommet. Norsk fantasyhelt, skal passe for 10-12 år. Tiåringen min likte den godt, og jeg ser den har fått veldig gode anmeldelser.

Bok nr 2 er kommet nå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 23:07   #83
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Trilogien "Begynnelsens bøker" (Smaragdatlaset, Ildkrøniken og Dødens bok) er utrolig spennende. 11-åringen og jeg leser siste boka nå. Hun kunne godt lest den selv, men jeg leser høyt fordi det er koselig. Hun er fortsatt på kattekrigerne for egen del. Og diverse Rick Riordan innimellom, når hun venter på at neste Kattekriger-bok skal komme ut.

Hun er ikke særlig glad i slike elleville humorbøker, eller bøker i dagbok-sjangeren, men bøkene om Superbitchene har hun lest, og jeg tror hun likte dem. En Pingles dagbok likte hun ikke i det hele tatt. Hun leser helst Fantasy, og liker at det handler om dyr, derfor er Kattekrigerne, Vindeltorn og Narnia perfekt.

Nå er Maretorn kommet! Min liker det samme som din.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 23:23   #84
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.209
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Nå er Maretorn kommet! Min liker det samme som din.

Ja, mannen har allerede lest den ferdig for de to yngste. Eldste har ikke lest den enda.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 10:59   #85
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.875
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

10 åringen er av de ivrigste leserene, men allikevel skikkelig irritert over å få de tykkeste bøkene av læreren. Sist Harry Potter, men den fenget ikke.

Men Tom Egelands Katakombens hemmelighet og Mumiens mysterium har fenget veldig, sjelden hun spør så mye om fakta. Vi ble svar skyldig om Egypts konger. Jeg foreslo besøk i katakomebene i sommerferien. Men nei, der var det spøkelser. .

Nå har hun lest den første av Glassbarna, den fenget også veldig, hun brukte vel et par ettermiddager, ferdig i går, og irritert over en brå avslutning.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 11:04   #86
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.209
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

10 åringen er av de ivrigste leserene, men allikevel skikkelig irritert over å få de tykkeste bøkene av læreren. Sist Harry Potter, men den fenget ikke.

Men Tom Egelands Katakombens hemmelighet og Mumiens mysterium har fenget veldig, sjelden hun spør så mye om fakta. Vi ble svar skyldig om Egypts konger. Jeg foreslo besøk i katakomebene i sommerferien. Men nei, der var det spøkelser. .

Nå har hun lest den første av Glassbarna, den fenget også veldig, hun brukte vel et par ettermiddager, ferdig i går, og irritert over en brå avslutning.

Ja Percy Jackson har utløst mange spørsmål og mye kunnskapsinnhenting om gresk mytologi her i huset. Og da lillebror samtidig leste bøkene "stjernene forteller", så hadde han og storesøster lange diskusjoner om greske guder over middagsbordet. Jeg lærte en hel del den perioden der.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-16, 09:33   #87
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.556
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

11-åringen her leser nå Anton og andre uhell.

Supert tips, tusen takk! Den er på kindlen nå.

Et tips herfra er Pungdyr, av Arne Svingen. Passer nok for de litt eldre enn 12 også. Veldig morsom, og gir blant annet barnet en veldig god forklaring på hvorfor hjemme alene-fester ikke er noe lurt.

("Mamma, hva betyr å være kåt?" "Jo, det betyr " " Mamma!!! Når jeg spør om sånt så skal du IKKE svare!")

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-16, 09:42   #88
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ja, mannen har allerede lest den ferdig for de to yngste. Eldste har ikke lest den enda.

Min eldste får den til jul vet jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-16, 12:46   #89
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.209
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

("Mamma, hva betyr å være kåt?" "Jo, det betyr " " Mamma!!! Når jeg spør om sånt så skal du IKKE svare!")

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-17, 01:17   #90
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Ny tiåring, nye utfordringer. Hun har lest Divergent x antall ganger nå, og har tjuvlest Hunger Games (men er litt for sensibel for uskyldige som dør for den). Alt av de vanlige som anbefales på bokhandelen er enten lest eller avvist. Hun liker ikke Kattekrigerne, og foretrekker "realistisk fantasy" med kvinnelig heltinne.

Noen flere tips?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-17, 01:21   #91
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Pelle og Proffen, de likte min jente godt i 10-11 års-alderen

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-17, 09:59   #92
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.812
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Skammar-bøkene (Lene Kaaberbøl)! Prima slukte dem med hud og hår, og nå driver jeg med det samme. Veldig kul heltinne som vel er ti år i den første boka. Dessuten er de helt fortreffelig oversatt til nynorsk, som kler det Skottland-aktige fantasyuniverset utrolig godt – de er nesten vanskelig å tro at de egentlig er skrevet på dansk. Jeg vil tro de er akkurat passe skumle for noen som sluker Divergent men synes Hunger Games er litt mye.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-17, 11:14   #93
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

You had me helt til "nynorsk". BM på Sommarland der hver eneste forekomst av IKKJE blir påpekt med høy himling.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-17, 11:20   #94
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.081
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Jeg låner ut de Kaaberbøl-bøkene til (utvalgte) vgs-elever som trenger å lese litt nynorsk. De faller overraskende godt i smak, mye mer enn jeg hadde trodd faktisk. Som en svær kar på 18 år med langt hår og skjegg og bart sa til meg: "Du Darth, jeg tror kanskje du har gitt meg ei barnebok, men jeg liker den utrolig godt. "

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-17, 11:23   #95
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Arg, nå klarte jeg å selge den inn gjennom Toffens glimrende beskrivelse, men tror du den finnes på ebok?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-17, 13:18   #96
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.812
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Vi har utrolig nok lest dem på papir.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-17, 17:41   #97
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Har 03-ern din lest den nylig? Vi hadde en lesehest, men nå leser hun ikke lenger. Er lei av fantasy. Ser bare sitcoms på Netflix. Trenger absolutt å lese nynorsk, det er hennes dårligste karakter fra 8. Trinn.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-17, 18:38   #98
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.812
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Ja, det er 03-ern som både fant og slukte den.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-17, 18:50   #99
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Da ser jeg om jeg finner den. Takk !

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no