Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Fortell meg om Kindle

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-17, 12:54   #1
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortell meg om Kindle

Jeg har fått penger av min mor til å fordele som jeg vil på bursdagsgave og middag. Jeg har lenge lurt på om jeg ønsker meg en Kindle. Jeg leser mest i ferier, så det ville vært praktisk med tanke på bagasje. Samtidig er jeg gammeldags nok til å synes at det skal være bøker i et hjem. Men jeg har jo ervervet en del av det nå, og det er nok ikke lenge til jeg arver halve boksamlingen til foreldrene mine, dermed er det problemet løst...

Jeg har nettbrett så jeg trenger ikke sånne funksjoner. Den må fungere i sterkt sollys og ikke være så dyr at jeg ikke tør å ta den med på stranden.

Hva vil jeg ha?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 13:00   #2
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.237
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fortell meg om Kindle

Jeg har paperwhite og elsker den. Bruker den på stranden i sterkt sollys og ikke minst når jeg ikke får sove, da kan jeg lese uten å vekke mannen.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 13:03   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.996
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om Kindle

Jeg er også veldig fornøyd med min paperwhite. Har hatt den i noen år og har ikke savnet vanlige bøker i det hele tatt, det overrasker meg veldig siden jeg egentlig elsker å bla i bøker.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 13:06   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.271
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Kindle

Jeg eeeeelsker paperwhiten min høyere enn jeg trodde var mulig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 13:17   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Kindle

Jeg byttet ut paperwhiten med en voyage, og syns den er markant bedre. Alle funker bra i sterkt sollys.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 13:41   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.556
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Kindle

Hva er det voyage gjør, som ikke paperwhite kan, Tally?

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 13:47   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Kindle

Akkurat hva jeg tenkte å spørre om, Pepper.

Jeg deler ikke seng med noen, så jeg kan godt bruke leselys.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 13:50   #8
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Kindle

Jeg har en kindle oasis nå, og elsker den. liten, og veldig handy cover med ekstra batteri. Og mulighet til å bla både med knapper og med touch på skjerm. Og så kan man velge om man vil lese med høyre eller venstre hånd (vendbar skjerm). Dette er min tredje kindle, og definitivt den beste!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 14:03   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.415
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Kindle

Det finnes andre alternativer enn Kindle, Adlibris selger en som er ganske ok. Men den kan ikke ha Kindle-format, og jeg vet ikke hvor lett det er å konvertere fra det formatet Amazon bruker til epub?

Jeg er forøvrig veldig glad i min Paperwhite. Vil si at bakgrunnsbelysning er viktig selv om man ikke trenger det for å lese i senga. Det hender jo det er dårlig lys på toget, balkongen og andre steder.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 14:29   #10
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Fortell meg om Kindle

Jeg kjøpte meg en Kindle Paperwhite før ferien 2016. Fylte på med bøker jeg hadde lyst å lese, og hadde med meg mer bøker enn jeg rakk å lese. Vanligvis har jeg lest ut de få som får plass i kofferten, lenge før ferien er over.

Jeg liker veldig godt at den har baklys, sånn at jeg kan lese uansett belysning i rommet. Det at jeg kan stille inn bokstavstørrelsen til mitt behov, er også fint.

Jeg kjøpte forøvrig et uorginalt og billig cover til min først, og angret på det. Det var for stort, Kindlen satt ikke godt, og slo seg ikke av ved lukking. Anbefaler det orginale

Jeg har også bokhylla full av bøker, og synes det er fint at jeg kan lese, uten å fylle på mer. Men ser at jeg lett tyr til å kjøpe framfor å bruke biblioteket, siden jeg vil bruke Kindlen.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 08:53   #11
Megli
Returnert
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 25
Megli har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fortell meg om Kindle

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg har en kindle oasis nå, og elsker den. liten, og veldig handy cover med ekstra batteri. Og mulighet til å bla både med knapper og med touch på skjerm. Og så kan man velge om man vil lese med høyre eller venstre hånd (vendbar skjerm). Dette er min tredje kindle, og definitivt den beste!

Jeg har kjøpt en Oasis til mannen i morgengave. Ble kjøpt på Amazon og sendt til venner i usa forrige uke, og nå er den her.

Er det riktig at den er såpass vanskelig å trykke på? Synes touch-skjermen er litt ustabil? Alt fungerer, men må ofte trykke flere ganger. Og skjermen står og blinker endel?

Har du erfart noe av det samme? Burde jeg reklamere på den?

Megli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 09:14   #12
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.691
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg om Kindle

Jeg er også på min andre paperwhite. Som deg liker jeg godt å lese papirbøker, og har mange. Tidligere når jeg reiste på ferie, så ble halve kofferten brukt til bøker, det er deilig å slippe. Å kjøpe en bok fra Amazon går på sekunder, fra andre leverandører noe lenger tid, men vi snakker minutter her. Utrolig deilig å ha tilgang på så mange bøker til enhver tid!
De to andre kindle typene det skrives om her kjenner jeg ikke til

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 09:17   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.853
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Kindle

Jeg setter umåtelig stor pris på min kindle, og vi har nå 3 stykker i husstanden og trolig kommer det inn en 4. ganske snart. Vi har alle paperwhite og jeg synes disse fungerer godt, men det er mulig at det finnes versjoner som er enda bedre.

Jeg liker best å lese på norsk, og handler stort sett fra ebok.no. Der kan man handle via Spid og dermed slipper jeg å legge inn kortnummeret mitt hver gang jeg skal handle. Jeg liker når selskapene gjør det enkelt for meg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 09:25   #14
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortell meg om Kindle

Vi har 3 Kindle Paperwhite. Har hatt de noen år nå. Er veldig fornøyd. Jeg leser eller hører på lydbok (audible). Kjøper bøkene på Amazon, ebok.no, Tanum.no, ark.no.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 10:32   #15
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.036
Blogginnlegg: 259
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Kindle

Jeg er også kjempefornøyd med min Kindle paperwhite. Hatt den i minst 5 år.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 10:57   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.792
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Kindle

Jeg har ingen erfaring med lesebrett, men tenker at det kunne være noe for guttungen. Han mener selv at det er "upraktisk", fordi man må kjøpe bøkene til full pris, mens på e-bokbib låner han alt gratis.

Stemmer dette?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 11:07   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Kindle

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har ingen erfaring med lesebrett, men tenker at det kunne være noe for guttungen. Han mener selv at det er "upraktisk", fordi man må kjøpe bøkene til full pris, mens på e-bokbib låner han alt gratis.

Ja, ebokbib er jo biblioteket, en kindle er en sak du kjøper bøker til. Men utvalget er større, og du må ikke vente på boka di.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 11:36   #18
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.081
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Kindle

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har ingen erfaring med lesebrett, men tenker at det kunne være noe for guttungen. Han mener selv at det er "upraktisk", fordi man må kjøpe bøkene til full pris, mens på e-bokbib låner han alt gratis.

Stemmer dette?

Det ene utelukker jo ikke det andre. Bøkene jeg kjøper leser jeg på Kindle, bøkene jeg låner leser jeg på mobil og brett.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 11:43   #19
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.824
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Kindle

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Jeg har paperwhite og elsker den. Bruker den på stranden i sterkt sollys og ikke minst når jeg ikke får sove, da kan jeg lese uten å vekke mannen.

Samme her Har hatt min i 3 eller 4 år nå og den funker fortsatt helt fint

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 12:08   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.792
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Kindle

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det ene utelukker jo ikke det andre. Bøkene jeg kjøper leser jeg på Kindle, bøkene jeg låner leser jeg på mobil og brett.

Det er sant. Men så lenge gutten er fornøyd med å låne, tenker jeg at det er helt fint. Han leser mye. Skulle ønske han ikke leste på iPad, da, pga lyset, øynene og andre fristelser.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no