Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Lys lett og munter bok som egner seg for høytlesning til en 12-åring?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-17, 14:24   #21
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.209
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lys lett og munter bok som egner seg for høytlesning til en 12-åring?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Vi har ledd oss godt gjennom Arne Svingens Primitive Pungdyr, etter tips her på FP.

Og så var det gøy å lese Flaut og oppfølgeren Salto av Taran Bjørnstad, som handler om en skoleklasse (13-åringer) og ulike problemer som dukker opp i de forskjellige barnas liv.

Begge disse har jeg lest med min 12-åring. Han likte alle tre veldig godt.

Disse høres morsomme ut, men tror det er sånt som hun fort kan synes blir flaut når jeg leser det (tenåringsforelskelser og hysterisk pinlige situasjoner - hvis jeg får riktig inntrykk fra omtaler), men som hun gjerne leser selv. Men jeg noterer dem på lista og sjekker.

Er jo greit å ha forslag til bøker hun kan lese selv også, når hun en gang går lei av eller blir ferdig med Kattekrigerne.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 14:31   #22
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.740
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lys lett og munter bok som egner seg for høytlesning til en 12-åring?

Jules Verne-bøkene er jo flotte, da. En del av dem er også filmatisert, hvis man vil gå den veien.

Bøkene til Ole Lund Kierkegaard (Gummi-Tarzan og den gjengen der).
Roald Dahl
Bøkene til Charles Dickens er det mye humor i, Pickwick-klubben og den slags, og egner seg vel for høytlesing fordi de antakelig ikke orker lese dem selv

Bøkene til Carl Hiaasen er virkelig morsomme, samtidig som de som regel handler om ulike typer miljøkriminalitet i Florida (han er journalist og av norsk avstamning). Noen utrolige persongallerier av rare typer, og som regel noen skurker som skal ta seg til rette. Ofte er det naturen selv som tar hevn heller enn at de ender i fengsel. Bøkene hans har merkelig lite oppmerksomhet, de er jo ganske dagsaktuelle. Han har også skrevet ungdomsbøker, men også "voksen"-bøkene hans burde funke helt fint for en 12-åring.

Kan Alice i Eventyrland være noe, eller blir det for mye med Dronningens "hugg hodet av henne!"?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 14:35   #23
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.209
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lys lett og munter bok som egner seg for høytlesning til en 12-åring?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Jules Verne-bøkene er jo flotte, da. En del av dem er også filmatisert, hvis man vil gå den veien.

Bøkene til Ole Lund Kierkegaard (Gummi-Tarzan og den gjengen der).
Roald Dahl
Bøkene til Charles Dickens er det mye humor i, Pickwick-klubben og den slags, og egner seg vel for høytlesing fordi de antakelig ikke orker lese dem selv

Bøkene til Carl Hiaasen er virkelig morsomme, samtidig som de som regel handler om ulike typer miljøkriminalitet i Florida (han er journalist og av norsk avstamning). Noen utrolige persongallerier av rare typer, og som regel noen skurker som skal ta seg til rette. Ofte er det naturen selv som tar hevn heller enn at de ender i fengsel. Bøkene hans har merkelig lite oppmerksomhet, de er jo ganske dagsaktuelle. Han har også skrevet ungdomsbøker, men også "voksen"-bøkene hans burde funke helt fint for en 12-åring.

Kan Alice i Eventyrland være noe, eller blir det for mye med Dronningens "hugg hodet av henne!"?

Alice i Eventyrland har vi lest for mange år siden, og det meste av Roald Dahl også. Tror nok også hun har vokst litt forbi Ole Lund Kierkegaard sine bøker.

Jeg har også tenkt på Charles Dickens, jeg ler godt og hjertelig flere ganger bare i løpet av de tre første sidene i Oliver Twist. Vi har ei hel samling med disse, så det er aktuelt.

Det siste tipset skal jeg sjekke ut.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 15:26   #24
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.956
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lys lett og munter bok som egner seg for høytlesning til en 12-åring?

De som jobber i barneavdelinga på biblioteket er flinke til å komme opp med forslag, og de har jo ofte god oversikt over litt nyere litteratur også.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 15:27   #25
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.209
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lys lett og munter bok som egner seg for høytlesning til en 12-åring?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

De som jobber i barneavdelinga på biblioteket er flinke til å komme opp med forslag, og de har jo ofte god oversikt over litt nyere litteratur også.

"Tjaaaa, Rampete Robin er jo veldig populær ... " er liksom det jeg får til svar når jeg spør. Jeg har mye bedre erfaring med fp.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 15:37   #26
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.052
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lys lett og munter bok som egner seg for høytlesning til en 12-åring?

Jeg synes Little Women og noe av Jane Austen (Emma, kanskje helst?), som du nevnte selv, høres veldig passende ut til høytlesning for en lesemoden 12-åring. Det finnes fine filmatiseringer av begge også, som man kan kose seg med etterpå. (Det vil si, jeg har ikke sett Emma, men gjetter at den er OK. Og så er jo Clueless en herlig Emma-versjon.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 16:22   #27
elli
Aktiv
 
elli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 185
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Sv: Lys lett og munter bok som egner seg for høytlesning til en 12-åring?

Sofies verden av Jostein Gaarder?
Beatles av Saaby Christensen?

Tror jeg leste disse i 12-14 årsalderen

Har og ei på 12, men hun vil bare ha bøker med gjenferd og overnaturlige ting akkurat nå... hun vil ha dem lettlest, men ikke for barnslig og ikke for lang. Ikke lett å tilfredsstille bestandig

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 16:29   #28
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.556
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lys lett og munter bok som egner seg for høytlesning til en 12-åring?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.


Bøkene til Carl Hiaasen er virkelig morsomme, samtidig som de som regel handler om ulike typer miljøkriminalitet i Florida (han er journalist og av norsk avstamning). Noen utrolige persongallerier av rare typer, og som regel noen skurker som skal ta seg til rette. Ofte er det naturen selv som tar hevn heller enn at de ender i fengsel. Bøkene hans har merkelig lite oppmerksomhet, de er jo ganske dagsaktuelle. Han har også skrevet ungdomsbøker, men også "voksen"-bøkene hans burde funke helt fint for en 12-åring.

Kult tips! Jeg ser mange av bøkene hans ligger på Storytel. Har du noen tanker om hvilken bok som kan være grei å starte med, for en tolvåring?

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 18:03   #29
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.209
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lys lett og munter bok som egner seg for høytlesning til en 12-åring?

Opprinnelig lagt inn av elli, her.

Sofies verden av Jostein Gaarder?
Beatles av Saaby Christensen?

Tror jeg leste disse i 12-14 årsalderen

Har og ei på 12, men hun vil bare ha bøker med gjenferd og overnaturlige ting akkurat nå... hun vil ha dem lettlest, men ikke for barnslig og ikke for lang. Ikke lett å tilfredsstille bestandig

Sofies verden er en av de få bøkene vi har begynt på men ikke fullført. Den kjedet oss begge. Leste ca 3/4 av boka før vi ga oss.

Saabye Cristensen er uaktuelt foreløpig, kjenner jeg.

Det skal ikke være lett nei. Jenta her er egentlig glad i fantasy og spenning, og det er mye av det vi har lest til nå. Men akkurat nå trenger hun noe annet.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 05-07-17 kl 18:12.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 18:19   #30
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lys lett og munter bok som egner seg for høytlesning til en 12-åring?

Kunne Kristin Lavransdatter være noe?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 18:28   #31
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lys lett og munter bok som egner seg for høytlesning til en 12-åring?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Hun som skrev Anne fra Bjørkely skrev også noen bøker om Emily fra et-eller-annet. Jeg likte de ikke like godt som Anne-bøkene, men husker ikke lenger hvorfor.

Emily på Månegården
Emily reiser bust

Disse anbefales!

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 19:33   #32
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.583
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lys lett og munter bok som egner seg for høytlesning til en 12-åring?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Hun som skrev Anne fra Bjørkely skrev også noen bøker om Emily fra et-eller-annet. Jeg likte de ikke like godt som Anne-bøkene, men husker ikke lenger hvorfor.

Likte de heller ikke like godt, men koste meg med dem. Emily fra månegården. Trilogi. Så vil tippe hun liker dem.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 20:27   #33
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Lys lett og munter bok som egner seg for høytlesning til en 12-åring?

Kanskje Molly Moon-bøkene kan være noe?

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 22:31   #34
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lys lett og munter bok som egner seg for høytlesning til en 12-åring?

Hamsuns Victoria leste jeg selv første gang som 13-åring. Den tenker jeg kan være utfordrende nok for J. Gammelmodig, poetisk og høytidelig i språket, men det takler hun nok.

(Ungdommene mine er på dystopi-kjøret, så der er det ikke så mye muntert. )

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 22:55   #35
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.640
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lys lett og munter bok som egner seg for høytlesning til en 12-åring?

Min datter har virkelig elsket bøkene til Maria Parr, Vaffelhjerter og Tonje Glimmerdal.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 23:12   #36
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.209
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lys lett og munter bok som egner seg for høytlesning til en 12-åring?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Min datter har virkelig elsket bøkene til Maria Parr, Vaffelhjerter og Tonje Glimmerdal.

Disse har vi også lest, og vi gleder oss til ny bok i høst!

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 23:14   #37
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.209
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lys lett og munter bok som egner seg for høytlesning til en 12-åring?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Hamsuns Victoria leste jeg selv første gang som 13-åring. Den tenker jeg kan være utfordrende nok for J. Gammelmodig, poetisk og høytidelig i språket, men det takler hun nok.

(Ungdommene mine er på dystopi-kjøret, så der er det ikke så mye muntert. )

Ja, Victoria er fin, men det er jo bare ei tynn lefse, er det ikke? Syns jeg husker at jeg leste den ut veldig fort (altså det er jeg som skal lese, ikke J, hun skal bare høre på). Men den kan være aktuell som "pauseunderholdning"

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 23:56   #38
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Lys lett og munter bok som egner seg for høytlesning til en 12-åring?

Den faller kanskje ikke i kategorien lys og lystig, men en bok (triologi) som jeg bare ELSKER er "Og bakom synger skogene" av Trygve Gulbransen. Tror jeg leste den første gang som 14åring.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 23:57   #39
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lys lett og munter bok som egner seg for høytlesning til en 12-åring?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ja, Victoria er fin, men det er jo bare ei tynn lefse, er det ikke? Syns jeg husker at jeg leste den ut veldig fort (altså det er jeg som skal lese, ikke J, hun skal bare høre på). Men den kan være aktuell som "pauseunderholdning"

Joda, du har rett i det. Den er ingen murstein akkurat ...

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-17, 09:24   #40
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.740
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lys lett og munter bok som egner seg for høytlesning til en 12-åring?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Kult tips! Jeg ser mange av bøkene hans ligger på Storytel. Har du noen tanker om hvilken bok som kan være grei å starte med, for en tolvåring?

Jeg har lest noen av bøkene flere ganger, men det er lenge siden, og jeg husker ikke helt nå. Selv om noen av typene går igjen i bøkene (særlig Skink, som lever i pakt med naturen og lever av roadkills ), er det ikke noen spesiell kronologi i dem, etter det jeg husker, og det er helt greit å plukke en tilfeldig som ser ok ut.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no