Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Boktips om indre endringsprosesser?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-17, 09:51   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.867
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Boktips om indre endringsprosesser?

Jeg har fått i oppdrag å kjøpe en bok i bursdagsgave til en mann midt i tjueårene. Han er for tiden i en prosess der han jobber hardt med seg selv for å bli kvitt (lettere) rus- og psykiske problemer (depresjoner som har vært døyvet med allohol og rus) og er opptatt av indre prosesser og hva som gjør ham godt, både mentalt og fysisk. Mitt oppdrag går ut på å finne en bok som kan gi ham noe i de prosessene han står i. Han er leseglad, intelligent og en oppegående fyr på alle vis, så det kan gjerne være noe litt avansert. Det kan gjerne være en roman, men også andre sjangre er aktuelt. Kanskje ikke de mest typiske selvhjelpsbøkene. Han er glad i yoga, mediterer en del og har godt med kunnskap, så jeg leter egentlig mest etter noe som kan gi en opplevelse eller kanskje en følelse av gjenkjennelse. Slike endringsprosesser er ofte ganske ensomme greier.

Boka bør kunne skaffes enkelt på en standard bokhandel da den helst skal overrekkes i morgen. Pris er likegyldig, vi er flere som skal spleise.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-17, 10:53   #2
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Boktips om indre endringsprosesser?

Jeg liker veldig godt Ingvard Wilhelmsens bøker, bl.a. Sjef i eget liv.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-17, 11:04   #3
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.799
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Boktips om indre endringsprosesser?

Kristin flood, nærvær.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-17, 13:51   #4
Sanne84
Fullverdig medlem
 
Sanne84 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2017
Hvor: Vestfold
Innlegg: 38
Sanne84 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Boktips om indre endringsprosesser?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg liker veldig godt Ingvard Wilhelmsens bøker, bl.a. Sjef i eget liv.

Den er bra


Ellers så har man helvettes uke, men den er nok alt for hard.

Jeg leser nå Sherrue Dillard : Du er et medisinsk unstuitiv . ( lær deg å lese deg selv og ta grep som an forebdre helsen)

Sanne84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no