Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvor digital bokleser er du blitt?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Hvor digital bokleser er du?
Leser bare fysiske bøker 41 31,54%
Leser mest fysiske bøker, men noe digitalt 15 11,54%
Leser ca halvt om halvt 17 13,08%
Leser mest digitalt, men også noen fysiske bøker 37 28,46%
Leser bare digitale bøker 18 13,85%
Annet, jeg spesifiserer i tråden 2 1,54%
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-17, 22:54   #21
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.036
Blogginnlegg: 259
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Jeg leser i perioder, og mest bøker nå for tiden. Men jeg har en Kindle pw jeg er veldig glad i som blir brukt innimellom.
Jeg har blitt flinkere til å bruke biblioteket etter at jeg ble student, og låner heller enn å kjøpe. Like greit det for jeg har knapt med plass til bøker, og jeg leser veldig sjelden bøker omigjen.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 22:55   #22
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.313
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Leser berre digitalt. Har kjøpt mange av mine tidligere fysiske bøker digitalt. Elsker Kindle. Men pensum må eg lesa i bokform.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 23:00   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Samme her.

Her også. Men har også gitt bort mye.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 23:01   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg hører på bøker 2-4 timer om dagen. Leser lite,men det jeg leser er i fysisk bok.

Hvordan rekker du det?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 23:03   #25
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.961
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Fakta- og bruksbøker liker jeg å ha på papir. Ellers er det lydbok som er den overlegne leseformen, ingen konkurranse.

(Har også gått fra å jobbe med papirbøker til å jobbe med digital utgivelse.)

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 23:09   #26
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.961
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvordan rekker du det?

Pendler, regner jeg med?

Jeg gjør også kål på lydbøker i omtrent samme tempo.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 23:11   #27
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.815
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Jeg leser skjønnlitteratur på Kindelen, men andre bøker som er fakta eller lignede liker jeg å ha i papirform.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 23:16   #28
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Jeg leser visst kun på Kindle. Jeg elsker den litt tror jeg.
Glemte kindlen på en tur og kjøpte meg ei bok. Men den får jeg ikke helt tak på. Teksten kan ikke forstørres. Det har sikkert ikke noe med selve boken å gjøre.

Ironisk nok, ønsker jeg meg masse bøker nå da. For nå har jeg et stort kontor jeg gjerne skulle fylt opp. Kunne ønske meg at det ble kontor/bibliotek etterhvert.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 23:19   #29
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Kun lest en eneste bok digitalt, det var i sommer. Det er abslutt ikke min greie. Fysiske bøker takk.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 23:21   #30
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.181
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Jeg elsker Kindelen min, men leser overraskende mye på papir fortsatt. Og det vil jeg fortsette med.
Jeg er i bok-avdelingen på vårt lokale loppemarked, og der ser vi at det fortsatt leses mye på papir. Det ser vi av både bøker som doneres og bøker som selges.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 23:38   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Pendler, regner jeg med?

Jeg gjør også kål på lydbøker i omtrent samme tempo.

Sikkert, tenkte ikke på pendling som mulighet engang.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 00:08   #32
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.405
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Jeg hører lydbok 3-6 timer pr dag (hører på mens jeg jobber).
Men skal jeg lese, så leser jeg på papir.
Å kvitte meg med bøkene er ikke et tema!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 00:21   #33
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.897
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

99% Kindle

Jeg trodde aldri jeg skulle få et så sterkt forhold til Kindele'n, og var litt skeptisk til å gå bort fra papirboken. Det viste seg at jeg ikke trengte mange sidene før jeg var solgt. Jeg opplever nesten ikke at jeg ikke finner bøker elektronisk (leser kun engelske bøker), så svarte at jeg leser kun digitalt, men det har jo hendt at jeg har lest fysisk bok også (faglitteratur).

Alle våre fysiske bøker har vi fortsatt, men kjøper nærmest ikke noe nytt. 4 av 5 leser i hovedsak på Kindle i familien. Eldste barn elsker også fysiske bøker. Minste på 5 er naturlig nok for liten ennå til annet enn fysiske bøker.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 00:35   #34
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Begge deler, men stadig mer digitalt siden ebokbib fra biblioteket er blitt bra og nye titler er lett tilgjengelig.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 01:07   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Leser kun bøker jeg får i gave på papir, resten på Kindle. Og savner den hvert sekund jeg leser papirboken. Makan til upraktisk format!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 01:30   #36
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.897
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Leser kun bøker jeg får i gave på papir, resten på Kindle. Og savner den hvert sekund jeg leser papirboken. Makan til upraktisk format!

Jeg har faktisk byttet bok jeg har fått, og kjøpt den på Kindle'n

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 07:41   #37
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.847
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Jeg leser alt av skjønnlitteratur digitalt. Fagbøker sånn halvt om halvt, omtrent. Pensumbøker (som jeg har eksamen i) leser jeg kun på papir.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 08:40   #38
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.072
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Jeg leser kun papirbøker og låner 99% på biblioteket.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 08:52   #39
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.317
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Jeg leser kun fysiske bøker, ønsker meg ikke Kindle eller lignende foreløpig ihvertfall. Skal aldri si aldri.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 08:55   #40
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.904
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Jeg leser kun papirbøker og, i likhet med 007, stort sett lånt på biblioteket.

Jeg kunne tenkt meg en Kindle, men mest til reising.

Nå skal det sies at etter podcastene kom inn i livet mitt så leser jeg veldig mye mindre enn før, særlig på reise. Til gjengjeld hører jeg veldig mange flere radioprogrammer. Så mindre skjønnlitteratur, og mye mer politikk og fag.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no