Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvor digital bokleser er du blitt?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Hvor digital bokleser er du?
Leser bare fysiske bøker 41 31,54%
Leser mest fysiske bøker, men noe digitalt 15 11,54%
Leser ca halvt om halvt 17 13,08%
Leser mest digitalt, men også noen fysiske bøker 37 28,46%
Leser bare digitale bøker 18 13,85%
Annet, jeg spesifiserer i tråden 2 1,54%
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-17, 09:17   #41
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.622
Blogginnlegg: 212
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Ja, podcaster har tatt over mye av "på farten"-tiden min også. Elsker å kunne nerde meg inn i nær sagt hva som helst.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 09:35   #42
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Leser papirbøker på kvelden og i feriar. Høyrer mykje på lydbøker og podcast når eg går tur eller når eg køyrer bil. Ønsker meg Kindle, trur eg. Bøker tar mykje plass!

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 09:56   #43
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.727
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Jeg leser bortimot kun digitalt. Ga vekk innholdet av halve bokhylla til loppis for et par år siden, men kommer ikke til å gi bort alt. Så ikke noen grunn til å ha hyllene fulle at paperbacks jeg hadde kjøpt på ferie, bøker om baby og graviditet og annet som aldri hadde blitt lest igjen.

Ser ikke for meg å ikke ha bokhylle da. Jeg liker veldig godt å se i bokhyllene til andre folk når jeg er på besøk. Det er liksom et lite innblikk i personligheten deres.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 10:37   #44
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.209
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Begge deler her. Kindelen er praktisk, men den lukter jo ikke ny bok, og involverer ikke planløs browsing rundt i en flott bokhandel i timevis, med påfølgende lykkefølelse i en pose på vei ut.

Det er heller ikke helt enkelt å ønske seg innpakkede e-bøker under juletreet, og Kindelen tar seg ikke ut i bokhylla på samme måten.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-09-17 kl 10:44.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 10:45   #45
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Jeg elsker å lese bøker, fysiske bøker
Men har lest et par på telefonen, via ebok-app. Kindle blir ikke kjøpt med det samme.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 11:09   #46
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Leser bare fysiske bøker. Men hører for det meste på lydbøker. Er så praktisk å ha hendene fri til og gjøre andre ting samtidig.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 11:48   #47
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.319
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Leser stort sett kun bøker på Kindle, elsker den !
Det fulgte med en bok med et blad som jeg leste på ferie i sommer, fryktelig upraktisk ute på en mørk balkong.

Leser noen fagbøker på papir, da jeg ikke finner alle elektronisk.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 12:28   #48
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Jeg leser nesten all skjønnlitteratur digitalt. Det jeg leser på papir har jeg enten fått, er bøker som jeg har fra før og ikke har fått lest (evt leser igjen) eller er kriseinnkjøpt på flyplasser o.l. fordi kindlen er glemt.

Praktbøker og kokebøker leser jeg i papirformat (eller på ipad, bildene trenger bedre oppløsning og farge enn kindle gir), fagbøker litt hipp som happ.

Vi har begrenset med plass, og har rett og slett ikke plass til all skjønnlitteraturen i fysisk format.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 12:55   #49
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg leser nesten all skjønnlitteratur digitalt. Det jeg leser på papir har jeg enten fått, er bøker som jeg har fra før og ikke har fått lest (evt leser igjen) eller er kriseinnkjøpt på flyplasser o.l. fordi kindlen er glemt.

Praktbøker og kokebøker leser jeg i papirformat (eller på ipad, bildene trenger bedre oppløsning og farge enn kindle gir), fagbøker litt hipp som happ.

Vi har begrenset med plass, og har rett og slett ikke plass til all skjønnlitteraturen i fysisk format.

Det er plassen som er problemet her og vi leser veldig mye både jeg og sambo. Prlver å låne på biblioteket da, men er litt for ofte kjipe ventelister Fikk kindle av søstrene noen år tilbake, men ble ikke helt komfortabel med den.. men mulig jeg få gi den en sjanse igjen.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 12:55   #50
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Jeg leser nesten bare fysiske bøker. Unntaket er en litt slapp krimserie på 15 bøker eller noe sånt, som vil ta altfor mye plass i hylla og som var grisebillig på google books, og at jeg låner digitale bøker på biblioteket hvis jeg skal på lang ferie sånn at det blir for tungt å dra med seg alt jeg trenger å lese.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 13:12   #51
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Leser kun analogt. Jobber med/på skjerm hele arbeidsdagen og bruker mye mobil og nettbrett ellers til film, surfing, nyheter etc, så godt med perioder uten noe som helst skjermrelatert. Leser kun på norsk, siden jeg jobber nesten 100% på engelsk, skriftlig og muntlig er det godt å lese norsk på fritiden.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 13:22   #52
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Selv om jeg skulle ønske jeg kunne svare papir, så leser jeg nesten bare digitalt. Det henger litt samme med sovende småbarn på rommet, og manglende leselys. Jeg har kvittet meg med mange bøker, men beholdt dem jeg elsker. Faglitteratur leser jeg kanskje halvt om halvt digitalt og papir.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 13:24   #53
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.836
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Synes biblioteket fungerer kjempefint og det er en super ordning.
Setter meg i kø og om det er lang venteliste så låner jeg bare andre bøker sålenge.
Nå har jeg lest over 40 bøker sålangt i år, det ble vel litt over 30 i fjor og året før så jeg kunne ikke hatt alle disse bøkene stående i stua altså. Har ikke så god plass til oppbevaring heller.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 13:30   #54
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.828
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

I den grad jeg fortsatt leser bøker, er det bare på papir.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 14:08   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Selv om jeg skulle ønske jeg kunne svare papir, så leser jeg nesten bare digitalt.

Hvorfor det, egentlig?

Eneste jeg tenker på ift. digitalisering, er bokhandlerne. jeg liker gode bokhandlere med fagkunnskap, og vil på ingen måte at Tronsmo skal forsvinne f.eks. Men da må det skje ett eller annet med salgsleddet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 14:53   #56
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Jeg leser så godt som all skjønnlitteratur digitalt. Jeg kjøper sjelden fysiske bøker.
Faglitteratur er 50/50, artikler sender jeg ofte til kindlen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 16:04   #57
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.896
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Kun papir.

Jeg har lastet ned et par kortromaner jeg har lyst til å lese, og som kun finnes digitalt, men jeg orker bare ikke å begynne på dem; jeg liker rett og slett ikke å lese på skjerm. Og lukten og følelsen av papirbøker, da! Jeg synes i grunnen det er radikalt at jeg har kjøpt en del paperbacks i det siste, aller helst bør bøker være innbundet.

Lydbøker har jeg helt gitt opp, det tar maks fem minutter før jeg slokner. Hver bidige gang.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 16:48   #58
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.777
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Jeg hører heller ikke på lydbøker. De leses alltid så mye saktere enn jeg leser selv, og det blir bare irriterende.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
Storebror desember 08

Lillebror mars 11
Lillesøster januar 13
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 16:57   #59
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.812
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Lydbøker er helt utenkelig for meg. Jeg vil ikke ha noen oppleser blandet inn i bokopplevelsen min.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 18:41   #60
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.897
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor digital bokleser er du blitt?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Lydbøker er helt utenkelig for meg. Jeg vil ikke ha noen oppleser blandet inn i bokopplevelsen min.

Me too. Det føles faktisk invaderende

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no